Vesić najavio nove projekte u Beogradu: Istovremeno gradimo metro i proširujemo BG voz


IZVOR: Tanjug.rs, republika.rs - 19.03.2021 | 13:16


Zamenik gradonačelnika Goran Vesić rekao je danas da će istovremeno sa izgradnjom dve linije metroa započeti proširenje i modernizacija BG voza, te poručio da kada sve bude završeno Beograd neće imati ni jedno vozilo u javnom prevozu koje će biti ekološki neprihvatljivo.

Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

Goran Vesić

On je na Pinku rekao je da je delegacija Beograda razgovarala o tome u Moskvi sa predstavnicima kompanije "Sinara" i Ruske državne železnice.

Podsetio je da je tokom februara potpredsednik Vlade Ruske Federacije Jurij Borisov bio u Beogradu, i da je u razgovoru sa predsednikom Aleksandrom Vučićem ruska strana iznela predlog da učestvuje u modernizaciji BG voza i dogovoreno je da se započne sa razgovorima.

Foto: Tanjug/AP

Metro stanica

- Na osnovu toga smo sa ruskom stranom sastavili zajednički tim i za manje od mesec dana došli u situaciju da možemo da pričamo o tome. Istovremeno, uz izgradnju dve linije metroa započinjemo i proširenje BG voza - rekao je Vesić.

Kako je saopštio Beoinfo, Vesić je naveo da u ovom trenutku BG voz funkcioniše između Batajnice i Ovče, na deonici u dužini 31 kilometar, između Resnika i Ovče na deonici u dužini 23 kilometra.

ИСТОВРЕМЕНО СА ИЗГРАДЊОМ МЕТРОА РАДИ СЕ МОДЕРНИЗАЦИЈА МРЕЖЕ БГ ВОЗА Истовремено са изградњом две линије метроа... Posted by Горан Весић on Friday, 19 March 2021

Pre dve godine, kaže Vesić, otvorene su dve nove linije BG voza, Mladenovac - Beograd centar - Ovča u dužini od 62 kilometra, kao i linija Ovča-Lazarevac u dužini od 68 kilometara.

- Kada budemo završili rekonstrukciju BG voza građani koji žive u Batajnici, Mladenovcu i Lazarevcu imaće BG voz na svakih 15 minuta u špicu i svakih 30 minuta van špica - najavio je Vesić.

- Povezaćemo sve delove Beograda - 

Precizirao je da će se u prvoj fazi razvoja BG voza graditi tunel i dva nova koloseka između Novog Beograda i Batajnice, jer će između Batajnice i Ovče frekvencija biti na 10 minuta u špicu i 20 minuta van špica.

Foto: Tanjug/T. RADOVANOVIĆ

Bg Voz

- Zatim ćemo raditi kompletno novu prugu između Zemuna i tako ćemo povezati Aerodrom 'Nikola Tesla' i nacionalni stadion, odnosno centar Surčina. Osim toga, radimo nedostajući depo i kupujemo 31 novu garnituru, a do nove godine i 11 garnitura - istakao je Vesić.

Dodao je da će se u drugoj fazi povezati Surčin i Obrenovac, uradiće se nedostajuća infrastruktura između Makiša i Karaburme i deo od centra Beograda do Novog Beograda sa Mostom preko Save, odnosno dva nova koloseka. U trećoj fazi radiće se uglavnom dupli koloseci prema Lazarevcu i Mladenovcu.

- Kada sve bude završeno, prvi put ćemo sa povezati sve delove Beograda, odnosno prigradske opštine sa Beogradom, te će građani moći da žive u Lazarevcu, a rade u Beogradu, i obratno. Tada će to biti jedinstveni sistem sa dve linije metroa i proširenom linijom BG voza - rekao je Vesić.

2030. godine - osnovni podsistem prevoza u Beogradu biće šinski prevoz

Zahvaljujući tome, navodi, 2030. godine moći ćemo da kažemo da će osnovni podsistem prevoza u Beogradu biti šinski prevoz.

Foto: Photo: Telegraf/Dragan Kadić

Bg Voz

- On ne zavisi od gužvi, potpuno je autonoman i ekološki prihvatljiv - rekao je Vesić.

Dodao je da je već raspisan tender za kupovinu sto novih autobusa na gas, te da će Grad u narednih šest godina svake godine kupovati po sto autobusa, a do 2028. godine grad će imati na raspolaganju 600 novih autobusa.

- Kada sve to bude završeno, 2030. godine Beograd neće imati ni jedno vozilo u gradskom prevozu koje će biti ekološki neprihvatljivo. Koliko je to veliki uspeh govori podatak da je Pariz za ostvarenje istog zadataka sebi zadao rok do 2025. godine, a Pariz je neuporedivo bogatiji od Beograda - istakao je Vesić.