VESIĆ ODGOVORIO NA GORUĆE PITANJE U BEOGRADU: Evo da li obezbeđenje kontrolora ima pravo da legitimiše!


IZVOR: Republika - 07.07.2021 | 14:24


Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić obavestio je danas kompaniju "Kentkart", koja vrši naplatu karata u javnom prevozu, da licencirano privatno obezbeđenje nema pravo niti osnov da legitimiše putnike u javnom gradskom prevozu.

Foto: ST/N. MANDIĆ

Foto: Ilustracija

Prema gradskim odlukama, kontrolu karata vrše kontrolori, a ovlašćenje za legitimisanje, u skladu sa pozitivnim propisima, imaju samo i isključivo službena lica među kojima su i komunalni milicionari, naveo je Vesić, a saopštila Gradska uprava.

On se kompaniji "Kentkart" obratio povodom odluke da angažuje licencirano obezbeđenje u javnom prevozu putnika u Beogradu.

- Razumem vašu potrebu da zaštitite kontrolore u obavljanju svojih radnih obaveza, s obzirom na to da je samo tokom ove godine bilo oko 50 fizičkih napada na njih od strane putnika koji ne plaćaju karte u javnom prevozu - naveo je Vesić.

Foto: ST/N. MANDIĆ

Goran Vesić

On je podsetio da Beograd za javni prevoz izdvaja oko 240 miliona evra godišnje, od čega se od kupovine karata naplati oko 70-ak miliona, što znači da se javni prevoz dotira sa oko 180 miliona evra godišnje.

Dodao je da je evropski prosek da se javni prevoz dotira sa otprilike trećinom sredstava, što znači da Beograd daje 95 miliona evra više nego što bi trebalo.

- Za taj novac svake godine mogli bismo da kupimo skoro 300 autobusa, da izgradimo 46 vrtića ili škola, ili da završimo regionalni vodovod Makiš-Mladenovac. Toliko godišnje iz budžeta od svih građana uzmu oni koji ne plaćaju prevoz - ukazao je Vesić.

Pored toga, naveo je da se nastavlja sa širenjem mreže javnog prevoza.

- Naš grad, u kome javni prevoz postoji od 1892. godine, trenutno ima 503 linije, 2,5 miliona vožnji svakog dana i skoro 5.400 stajališta. U odnosu na 2012. godinu, naši prevoznici godišnje pređu 12.697.991 kilometar više, sa 1.127 polazaka više i sa 72 linije više -  napisao je Vesić.

Dodao je da će Grad nastaviti da apeluje na građane da plaćaju prevoz jer će na taj način doprineti ne samo boljim uslovima u korišćenju ove usluge već i razvoju grada.