U BEOGRADU NIKAD TEŽE SE NIJE DOLAZILO DO TAKSI VOZILA! Evo šta je razlog, a i rešenje!


IZVOR: Republika - 08.07.2021 | 15:06


Ljudi se sve više žale da taksi vozilo u Beogrdu ne mogu da dobiju više od pola sata, dok s druge strane, taksisti tvrde da nedostatak vozila postoji samo u vreme špica.

Foto: pixabay.com

Veliki broj građana prethodnih dana ostao je bez prevoza zbog manjka slobodnog vozila ili su vozilo čekali u proseku više od pola sata. 

Čitaoci Monda žale se da vozilo ne mogu da dobiju ni preko aplikacije, niti po pozivu, bez obzira na doba dana i noći. 

Neki za ovu situaciju krive velike gužve, drugi smatraju da u Beogradu postoji nedostatak vozača, dok iz Udruženja taksi preduzetnika tvrde da do većih problema i promena nije došlo. 

NE MOGU DA DOBIJEM VOZILO UTORKOM UVEČE

Milica Marić koja radi u Beoogradu, kaže da svakodnevno ima problem da se vrati sa posla kada radi druge smene na poslu.

- Čini se da vozila ima dovoljno, nekada i mnogo, ali baš kada su nam potrebni, teško ih je naći. U utorak u 11 sati uveče automobil nisam mogla da dobijem više od pola sata, iako sam zvala gotovo sve prevoznike i taksi službe. Rečeno mi je da nema slobodnih vozila i da su svi zauzeti. Do skoro si mogao da dobiješ taksi u svako doba osim baš u vreme špica. Sada, kada god pozoveš, moraš da se spremiš na čekanje - tvrdi Milica Marić za MONDO. 

U KOJE VREME NEMA TAKSIJA

Iz Strukovnog udruženja taksi preduzetnika za MONDO kažu da i dalje postoji drastična razlika u potražnji taksija između različitog doba dana. 

- Kada su velike vrućine, kiša ili sneg, taksi je teško dobiti. Kada nije tako i nije špic, tvrdim da taksi možete da pronađete. Od sedam ujutru do 10 je udarno vreme. Ali, ako prođete pored taksi stanice od 10 do 13 časova popodne, videćete da su pune i da nikome ne treba taksi. Posle 15 časova kreće spic i tada svi zovu, pa nije čudo što taksija kao nijednog drugog prevoza nema. Ako zovete u međusmeni, od 5 do 7 ujutru, takođe je teže dobiti taksi. Naravno da ga ima, samo treba malo više sačekati - kažu iz Strukovnog udruženja taksi preduzetnika. 

VOŽNJA U ŠPICU TRAJE 45 MINUTA

Kako kaže, u špicu nije problem to što nema dovoljan broj vozila, već što se sporo kreću i ne mogu da stignu da odu do klijenta.

- Za jednu vožnju u špicu često je potrebno pola sata ili 45 minuta. Da li treba povećati broj taksista, to je trik pitanje. Ako biste ubacili više vozila, bilo bi veće zagušenje saobraćaja. Žute trake su nam mnogo pomogle, ali potrebno je da se dodatno organizuje saobraćaj. Takođe, kada bi se povećao broj taksista, od čega bi ti ljudi živeli? Da bi taksi bio isplativ, potrebno je da za osam sati imate 14 do 16 vožnji koje koštaju prosečno 580 dinara, što je ponekad teško postići - kažu iz Udruženja taksista. 

CENA STARTA 300 DINARA?

Još jedan od problema koji dovodi do toga da građani ne mogu da dobiju taksi jeste to što veliki broj ljudi zove za vožnju za vrlo kratke relacije. 

- Treba nam 15 minuta da stignemo do nekoga, za vožnju od 500 metara. Ljudi zaista zovu za tako kratke relacije i to nije retkost. Zato oni kojima je zaista potrebno, ne mogu da dobiju taksi. Mi predlažemo da se cena starta podigne na 300 dinara, tako će oni koji se voze kratkim relacijama sigurno razmilsiti da li im je taksi zaista potreban. Svejedno da li zovete ili naručujete preko aplikacije, istom brzinom ćete dobiti vozilo - kažu iz Udruženja.

Ne postoji idealno rešenje i to je ono što klijenti treba da prihvate, kažu iz Udruženja.

- Vidimo to po tome što su autobuske i tramvajske stanice takođe u neko doba dana pune, a u drugom periodu prazne. Prosto, to je svuda tako i moramo da prihvatimo da je normalno da taksija ponekad nema iste sekunde kada pozovemo, pošto to nije situacija ni u jednom gradu na svetu - kažu za MONDO. 

Prema podacima Sekretarijata za javni prevoz, stoji da trenutno imamo 16 registrovanih udruženja taksi prevoznika i 6.227 vozila. Iako je taksi prevoz integrisan u sistem javnog prevoza u gradu, kao vanlinijski prevoz putnika, Sekretarijat nema ovlašćenja da propiše obavezu poštovanja radnog vremena, odnosno da utvrdi obavezan broj vozača na ulicama u svakom momentu.