AFERA DUPLI POLASCI - NEKO ĆE ZBOG PLJAČKE U ZATVOR! Otvorena Pandorina kutija, Beograd pokrenuo istragu u Lasti


IZVOR: Tamara BUJIŠIĆ - 01.06.2022 | 08:43


Afera "Dupli polasci", koju je razotkrio Srpski telegraf, raskrinkavši kako saobraćajno preduzeće "Lasta" pljačka gradsku kasu Beograda, dobiće svoj sudski epilog.

Foto: Tanjug/printscreen
AFERA DUPLI POLASCI - NEKO ĆE ZBOG PLJAČKE U ZATVOR! Otvorena Pandorina kutija, Beograd pokrenuo istragu u Lasti

Naime, kako je nam je potvrđeno iz grada, sve se ispituje i prikupljaju se dokazi.

Ovo je za Republiku potvrđeno iz gradske uprave grada Beograda, a kako su istakli, kad se prikupe adekvatni dokazi, grad će podneti krivične prijave protiv odgovornih.

- Grad Beograd trenutno radi na prikupljanju dokaza u vezi sa fingiranim izveštajima o ostvarenju polazaka SP "Lasta" za period od 1. do 31. maja 2022, na osnovu čega će prihod prevozniku biti umanjen. Kada se prikupe svi dokazi o postojanju elemenata krivičnog dela, grad će podneti odgovarajuće krivične prijave - rekli su iz grada.

KO JE VLASNIK?

Kako su naveli, obavljanje prigradskog i lokalnog saobraćaja jeste u nadležnosti grada Beograda, ali je SP "Lasta" javno akcionarsko društvo, u vlasništvu pravnih lica je 76,45%, a u vlasništvu fizičkih lica, malih akcionara je 23,55% akcija, te grad Beograd nema uticaj na kadrovsku politiku pomenutog preduzeća.

S obzirom na činjenicu da je Republika prethodnih dana pisala o brojnim malverzacijama i propustima u okviru "Laste", oglasio se još jedan od radnika ovog preduzeća (svi podaci poznati redakciji), rekavši da je ono o čemu je Srpski telegraf pisao prethodnih dana samo delić svega što se stvarno zbiva u toj firmi.

- U preduzeću je potpuno rasulo. Ono što bih ja izdvojio jeste to da su nam životi ugroženi. I nama vozačima, ali i putnicima. Autobusi koje vozimo su tehnički neispravni. Kočnice, retarderi, gume... Ništa od toga ne funkcioniše kako treba, a o klima-uređajima da i ne govorim. Samo pre dva dana je iz saobraćaja isključeno više od deset vozila - priča naš sagovornik.

Foto: ST/D. Kadić

Goran Vesić

 

O prekršajima koji su vezani za vožnju i sate, kaže, bolje da i ne govori.

- Radi se mnogo više nego što je dozvoljeno. Izađemo na oko 260 radnih sati, a propisano je od 160 do 180 na mesečnom nivou. Sve to utiče na bezbednost jer nas forsiraju. Da bismo zaradili i ove bedne plate, mi smo na to prinuđeni - kaže on i dodaje da postoje određeni ljudi koji imaju i 300 radnih sati, što je ozbiljan prekršaj.

U nedavnom incidentu je, kaže, jedva preživeo.

- Vozio sam iz Barajeva, u susret mi je išao kamion i autobus je proklizao jer su gume bile ćelave, desilo se i to da su otkazale kočnice. Kako smo izbegli nesreću, pitam se i dan-danas. Iz firme su na to reagovali samo uz obećanje: "Rešićemo", što se još nije dogodilo.

Plata, kaže, nikada nije u isto vreme, što im predstavlja dodatni problem.

- To je tek lutrija. Kad mi stigne poruka iz banke, tada budem obavešten. Nikad nije istog datuma. Obračuni se vrše ko, kako i kad hoće. Niko od nas nema uvid u to i kad pitamo, oni nešto smuljaju. Mogu da nas potkradaju, rade šta hoće, mi pojma nemamo - ispričao je zaposleni u "Lasti".

RAZLIČITE TRASE

Podsetimo, Srpski telegraf je prvi pisao o aferi saobraćajnog preduzeća "Lasta", kojim je znatno oštećen budžet grada Beograda.

- Konstantno smo imali situaciju da je prijavljeno da vozila idu jednom trasom, a da se zapravo nalaze na potpuno drugoj lokaciji, desetinama kilometara dalje, gde su iznajmljena, ili su pak u garaži ili na popravci. Dešavalo se da je vozilo prijavljeno da saobraća na nekoj gradskoj lokaciji, a ono je u tom trenutku u Kragujevcu ili nekom drugom mestu u Srbiji - pričao je za Srpski telegraf jedan od zaposlenih u "Lasti".

Išli smo kod direktora, ali...

Zaposleni u saobraćajnom preduzeću "Lasta" rekao nam je da su se on, ali i njegove kolege više puta obraćali direktoru Vladanu Sekuliću, ali, ističe, to nije imalo efekta.

- Odlazili smo kod njega nekoliko puta. Tome nije pridavao značaj i uvek je govorio da se on ne bavi tehničkim stvarima, da nije upućen u to da li su autobusi ispravni ili ne. Govorio je da je on zadužen za finansije i da ne može o svemu da vodi računa.