RUŠENJE SAVSKOG MOSTA, KONTROLORI U AUTOBUSIMA... Šapić predstavio svoje planove za modernizaciju Beograda
IZVOR: Republika - 27.12.2022 | 22:21
On je otkrio i detalje o izgradnji metroa, besplatnim udžbenicima, autobuskoj stanici, Beogradskoj kartici...
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić je gostovao na kanalu Studio B u emisiji "Panorama" kod Ivane Vučićević.
Šapić je ovom prilikom odgovarao na sva pitanja sa jučerašnje sednice Skupštine grada Beograda, opoziciji, ali i projektima i planovima za narednu godinu.
Na početku emisije, Šapić se osvrnuo na svoj dosadašnji rad na mestu gradonačelnika.
- Suštinski nisam promenio mišljenje ni o jednoj temi. Za ovih šest meseci smo mnoge odluke doneli.
Šapić se osvrnuo na vaučere koje je poklonio deci Beograda, kao i na samu ideju za takav korak.
- Puno stvari izisukuju proceduru, puno stvari nailazi na otpor. Neki prosto ne žele da menjaju stanje u kom se nalaze jer im je dobro. Nije ih briga kako je Beograđanima. Komplikacija oko odluke o vaučerima nam je malo produžila tu podelu vaučera, hvala bogu svi su ih dobili.
Šapić je naglasio da je što se tiče budžeta, Šapić kaže da će troškovi koji su značajni uticati na život građana.
- Ono što će Zemunci dobiti rekonstrukcijom glavne ulice, pokušaćemo da se što manje remeti saobraćaj. Radićemo noću i vikendima. Svi ljudi koji imaju neku nekretninu na tom području, ta nekretnina će biti rešena - rekao je on.
- Bilo je gužve u saobraćaju upravo zbog naših radova, ali smo pokazali da tokom četiri meseca nijedan rok nismo probili.
Autobuska stanica
Šapić se osvrnuo na izmeštanje gradkse autobuske stanice.
- Mi u ovom momentu ne možemo tamo ništa da radimo, nažalost. To bi značilo kršenje zakona. Dajemo sve od sebe da ne odemo na sud, jer ako odemo, osta Beograd bez autobuske stanice još nekoliko godina. Pokušaćemo sve ono što je do grada Beograda. Zato smo napravili to telo koje se zove "Lice grada" koje okuplja sve institucije.
Problem komunalne milicije
- Trudiću se da zaštitim interes običnog čoveka koji živi u Beogradu, neka pravila i neki red moraju da se znaju. Zato smo se odlučili da napravimo 101 komunalnu stanicu širom Beograda. "Beli" ne vode računa samo o komunalnom redu, oni su oko škola, vrtića, stalno su u kontaktu sa policijom.
- Beograd će biti bezbedan grad jer imate ljude koji su tu i zbog toga šetaju, da roditelji mogu mirno da puste decu da se igra u parku.
- Komunalna milicija je napravljena sa dobrom idejom, ali činjenica je da se izvitoperila. Ne izlaze iz automobila, ne vidim ih na ulici, čemu oni služe?
Šapić je dodao da dokle god bude bio na ovom mestu, neće odustati od svojih uverenja.
- Meni popularnost i prisutnost u medijima ne znači. Ja sam u medijima od svoje 14. godine. Imam veliku želju da u Beogradu nešto ostavim, da imam priliku da taj grad bude bolji. Neki ljudi izgleda to ne razumeju.
Priobalje
Šapić je takođe rekao da će priobalje biti lepše uređeno.
- Splavovi su lepa stvar, ali moraju biti uređeni na jedan lepši način. Malo gradova ima dve reke. Ne bih sam sebe mogao da pogledam u ogledalo, da neke stvari ne promenim i ostavim ih boljim nego kad sam ih zatekao.
- Moramo da poštujemo svoj grad i svoju zemlju! Da se ponašamo civilizovano.
Plaćanje gradskog prevoza
Foto: Tanjug/D. Kujundžić
- Beograd je sa tog aspekta specifičan. Javni prevoz devedesetih je bio toliko uništen da su ljudima ispalo iz navike da se plaća javni prevoz. Treba da dosta vremena da ljudi u njega vrate poverenje.
- Biće konduktera ali nećemo ljude izbacivati iz prevoza ako nemaju da plate kartu. Prebacuju se validatori na prednja i zadnja vrata. Da imaju tu cirkulaciju kroz autobus, ali ona ne može da se sprovede ako je autobus pun i ako ljudi stoje kao sardine.
- Prevoz ovde nikada neće biti profitabilan. Penzioneri plaćaju godišnje 400 dinara, studenti plaćaju jeftino takođe. Ukoliko bismo plaćali tu kartu sa 3.000 dinara mesečno, domah bismo ljudima vratili, imali bi bolji prevoz i bolju uslugu.
- Neće biti poskupljenja karata prevoza i neće biti represivnih mera!
Besplatni udžbenici za srednje i osnovne škole
Gradonačelnik se osvrnuo i snabdevanje udžbenicima za đake.
- Prethodnih godina su davani besplatni udžbenici za neki uzrast, pa za određene predmete, od toga je bilo lako odustati.
- Svi će svake godine srednje škole dobijati komplet knjiga!
- Voleo bih da vidim nekog ko će na mom mestu ubuduće imati odvažnost da povuku ovu odluku i odustanu od toga.
Beogradska kartica
- Želim da Beogradska kartica bude najvredniji dokument koji će Beograđani imati.
- Novobeogradska kartica je bila preteča ove kartice, ali to ni izbliza neće biti ono što će omućavati ova kartica. Sledeće godine ukoliko delimo vaučere, vi izvadite Beogradsku karticu, imaćemo je za penzionere, decu i odrasle, mi vam očitamo qr kod i nema potrebe da bilo gde idete i čekate.
- Kartica će se vaditi vrlo lako, izaberete sliku koju želite, na kućnu adresu vam isporučimo. Svi gradski bazeni uz karticu će biti besplatni!
Aleksandar Šapić kaže da će sa mnogim trgovinskim lancima razgovarati o popustima koji bi mogli imati na osnovu Beogradske kartice.
- To će biti sublimirana kartica popusta. Smejali su mi se kada sam rekao da mi je ideja da ovom karticom možete da uštedite više hiljada evra. Ta kartica postaje ozbiljan dokument, i ako imate tu karticu, neće vam trebati bus-plus kartica. To će biti dokument koji će Beograđanima biti najvažniji. Mislim da ćemo biti spremni do početka sledeće godine da se ona definiše.
Jedinstveni broj "11011"
- Dobili smo taj broj, spremamo ga. Mi unutar sebe pravimo sistem gde ćemo imati odeljenja koja se bave svim problemima, ali za Beograđane će to biti jedan broj.
- Siguran sam da se ljudima desilo da im na call centrima puste muziku dok se onesvestite, nema više muzike! Mi ćemo imati kontrolu nad onima koji rade.
Šapić kaže da će "Beogradski lični" tj. Beli biti na usluzi građana.
- Mnogi ljudi spremaju kontramere kako ja ne bih uspeo, kao da žrtve toga neće biti njihovi sugrađani i komšije. Nažalost, Beograđani zbog toga trpe!
Na pitanje kada Beograđani mogu očekivati jedinstveni broj Šapić je pomenuo januar i februar.
- Pravimo infrastrukturu! Trebaće nam meseci da se uhodamo, ali neće biti manje operativan nego što su brojevi danas.
101 punkt "Belih"
- Ono što će Beograđani da imaju je jedna vrsta sigurnosti. Te stanice će raditi 24h. Što znači da ćete imati sigurnost ako vam se bilo šta desi. rok za sve će biti 72 sata.
- To će dodatno uliti jednu sigurnost u život svakog Beograđana. Trudićemo se da ti ljudi rade u krajevima gde žive. Gde imaju poverenje i uticaj. Biće poštovani i koje će ljudi da cene.
- Mnogo roditelja je ispred škole je dolazilo da se pozdravi sa njima. Što se tiče dilera oko škola, neće im biti svejedno da se tuda vrzmaju i sprovode neke ranje koje su do juče sprovodili.
Energetska kriza i grejna sezona
Foto: pixabay.com
- Trudimo se da se na dve moguće načine dovijamo. Mislim da je onih 15 kasnije grejne sezone bilo mudro, kupili smo vreme, kupili smo gas. Vidimo da sada hvala Bogu nema velike zime.
- Niko ne zna šta će doneti rat u Ukrajini i kakve posledice to može da donese po naš grad i zemlju, kao i celom svetu.
- Do sada je grad Beograd produžavao grejanje i nije povećavao račun za grejajanje. Tržišna cena gasa bila bi višestruka, to bi otišlo na desetine hiljade dinara mesečno da smo tražili tržišnu cenu.
"Uvek sam spreman da odgovorim na sva pitanja"
- Ja ne mogu da menjam ljude, mogu da se ponašam u skladu sa svojim uverenjima. Nisam bežao od kritike. Postoje stvari za koje nemam problem da prihvatimo. Ne moramo u svemu da se slažemo, ali ne moramo u svemu ni da se ne slažemo.
- Šta ljude u skupštini grada preporučuje da se tako meritokratski ophode prema nama? Ti ljudi su se našli u parlamentu. Ne postoji osoba u gradu koja je kompetentnija da bude u gradskoj upravi od mene. Četrnaest godina sam u lokalnoj samoupravi. Deset godina sam na mestu gradonačelnika opštine. I onda dođu ljudi koji meni pričaju kako da vodim grad, jesu li vodili trafiku u životu? Nije to tako jednostavno i lako.
- Trudim se da poštujem sve, trudim se da čujem sve, naročito one koji imaju dobre predloge i ideju.
Jarbol Srbije
- Nemam ništa protiv jarbola na vidljivom mestu. Ne treba da se stidimo simbola naše države. Nećemo da odustanemo od toga. Probaćemo da dođemo do donacija. Pa neka to bude jedan pravi narodni jarbol koji će biti pravi nacionalni simbol. Možda možemo da nađemo način da ga drugačije finansiramo.
Na zamerke opozicije, Šapić tvrdi da su to političke odluke.
- Beograd će biti bezbedniji, kulturniji, uslužniji. Oni kažu da bi dali knjige samo ugroženim kategorijama, ja kažem da bih dao svima. Oni su protiv besplatnih vrtića, ja sam za.
Beogradski metro
- Rešenje za problem saobraćaja je metro. Potrebno je da kupimo krticu koja buši prostor za metro, koja se posebno pravi. Metro sada ide dobrom dinamikom, prva linija je dobro definisana. Ona je skroz gotova. Ako sve bude u redu, već 2028. ćemo imati prvu i 2030. obe linije metroa.
Savski most
Foto: Republika/M. JOVANOVIĆ
- Savski most su sazidali nacisti! Niko nije verova da posle rata komunistička vlast neće napraviti novi. Ja ne znam gde da ga stavljamo kao spomenik. Možemo simbolično da uzmemo deo mosta za spomen obeležje.
- Ljudi hoće da ga prebace... to je most, nije čaša! Gde ćete da ga prebacite? On kad se rašrafi, gotovo je. Najveći saobraćajni projekat u poslednjih 50 godina biće taj most i sve što ide uz njega.
- Neće biti mosta dve godine, ali i "Gazela" se pravila dve i po godine. Taj most objektivno nema nikakav kulturan i istorijski značaj. Vlada je obezbedila sredstva za prvo skidanje tog mosta, moramo da budemo brzi! Ne smemo da dozvolimo da ne uradimo tunel dok budemo radili most. Beograd tada postaje drugi grad.
- Danas se pozivaju na Branka Pešića, jednog od najuspešnijih gradonačeknika Beograda. On je bio predsednik opštine Zemun, pa je postao gradonačelnik. Kada je radio "Gazelu", to su bila velika protivljenja za to što tada saobraćaj nije bio ni blizu onakav kakav je danas. Ako želimo da ostavimo ovaj grad u boljem stanju nego što su naši đedovi ostavili nama, onda moramo da pokažemo odgovornost. Moramo da nastavimo da radimo na temu saobraćaja, broj automobila je sve veći i veći.
- Nastavićemo da razvijamo Beograd, kao i Beovoz. Nećemo odustati od svih dobrih stvari.
Na tvrdnju da u Beogradu postoji milion vozila, i kada bi metro mogao da se napravi, Šipić je pomenuo 2028. godnu.
- Prvo kopanje kreće na Makišu kada kupimo krticu. Dakle, za pet godina.
"Idem na bazen!"
- Što se vaterpola tiče, pratim sve koliko imam vremena. Dok sam se bavio sportom, kad sam nešto radio, onda sam tome bio maksimalno posvećen.
- Ne mogu da kažem da me ovaj posao nije malo izmorio. Deset godina na jednom mestu, počinjete da gubite entuzijazam. Ovde imam želju da dam svoj doprinos i ostavim svom gradu nešto.