ŠAPIĆ O NOVOM REŠENJU ZA GRADSKI PREVOZ: Ovo su nove cene karata!
IZVOR: Republika - 06.04.2023 | 12:50
Gradonačelnik Beograda predstavio je novo tehničko rešenje za sistem javnog prevoza.
Gradonačelnik Aleksandar Šapić je istakao da će grad jednostrano raskinuti ugovor sa Kentkartom.
- Ugovor je od starta štetan za grad Beograd i čitav sistem koji je baziran na validatoru sistem koji ne može da funkvioniše i koji donosi štetu i gradu i pitnicima, jer nije unapredio javni prevoz, več ga je unazadio. Ni tako štetnog ugovora oni se nisu prodržavali - rekao je Šapić.
Putnici nisu od starta prihvatili ovakav sistem naplate i to je najveći problem što se tiče njegovog funkcionisanja, dodao je Šapić.
Ideja je, bila, kazao je, da Grad preuzme naplatu karata, a da se nađe način da privatni partner održava sistem koji je kreirao, ali se i od toga se odustalo.
- Počinju da izlaze raznorazne manjkavosti, slabosti i defekti čitavog sistema. Mi u poslednjih mesec i po dana shvatamo da ne treba da učestvujemo u tom sistsmu - kazao je Šapić i dodao da će se sve to pokazati u narednom periodu i u sudskom postupku.
Grad će zahtevati odštetu za štetan ugovor i odbraniće se pred sudom u slučaju zahteva za penalima, jer se privatni partner nije pridržavao ugovora.
Ovo su nove cene karata!
- Ovo je novi sistem javnog prevoza u Beogradu. U postojećem sistemu grad je podeljen na 4 zone. U novom postojaće samo dve. U sadašnjem sistemu postoji karta koja važi 90 minuta i košta 89 dinara. Ova karta se ukida. Postojaće celodnevna karta za ceo grad i cena će biti 200 dinara. Ukidaju se i papirne karte za jednu vožnju - izjavio je Šapić.
Ukidaju se validatori, a ukidaju se i postojeće cene karata za tri i pet dana. Biće uvedena karta za sedam dana po ceni od 1.000 dinara, mesečna za jednu zonu će koštati 3.000, dok će 3.500 koštati za dve zone. Cena godišnje karte iznosiće 30.000 dinara za prvu, odnosno 35.000 dinara za drugu zonu. Karte će se kupovati preko SMS poruke i aplikacije koja će biti besplatna.
Svi učenici starosti do 19 godina dobijaju besplatan prevoz. To važi i za starije osobe od 65 godina, ali oni neće morati da imaju kartu i godišnju dopunu kao do sada. Oni će se prijavljivati preko aplikacije ili će dobiti doživotnu besplatnu kartu.
Samo 25% ljudi čekiralo karte
- Oni su od 2012. do 2022. godine bili vlasnici svih podataka u sistemu - kazao je Šapić i istakao da je, ipak, samo 25 posto ljudi čekiralo karte u sistemu u kome je bilo zamišljeno da svi validiraju svoje karte:
- Je l vi shvatate koliko je ovo jedna laž, validator koji je zakomplikovao život putnicima, a informacija koju je slao je bila beznačajna i ničemu nije služila, zato što je obuhvatala 25 do 30 posto putnika. -
Gradonačelnik je kazao da će na sudu tražiti podatke i uvid kako je taj, kako je rekao "tajni sistem" funkcionisao.
- Hteo sam da ukažem na to kolika je ovo prevara. 13 godina teramo ljude da se validiraju, a mi ne znamo koliko ljudi plaća prevoz. Mi samo znamo da je opalo sa 9 milijardi na 6 milijardi. Postavlja se pitanje čemu je ovo služilo poslednjih 13 godina? Ničemu - dodao je on.