DŽEDŽE OD SABAJLE ISPRED RADNJI! Ludilo Crnog petka počelo, lovci na popuste haraju tržnim centrima!


IZVOR: Republika - 24.11.2023 | 14:57


Euforija Crnog petka sludela sve, opšta pomama za krpicama!

DŽEDŽE OD SABAJLE ISPRED RADNJI! Ludilo Crnog petka počelo, lovci na popuste haraju tržnim centrima! DŽEDŽE OD SABAJLE ISPRED RADNJI! Ludilo Crnog petka počelo, lovci na popuste haraju tržnim centrima! Foto: Republika
DŽEDŽE OD SABAJLE ISPRED RADNJI! Ludilo Crnog petka počelo, lovci na popuste haraju tržnim centrima!

U današnjem društvu, Black Friday postao je sinonim za masovnu kupovinu i ogromne popuste, označavajući početak praznične sezone potrošnje.

Ovo je nešto što je postalo hit kako u svetu, tako i kod nas, a broj onih koji željno iz godine u godinu iščekuju poslednji petak u mesecu se povećava.

Ali, i pored euforije koja je sludela sve, nameće se pitanje da li je ta neverovatna pomama za kupovinom, vidljiva čak i pre otvaranja radnji u tržnim centrima, zaista normalna?

amp_images amp_images

Foto: Republika

Ljudi u redovima čekaju da kupuju u svojim omlijenim radnjama

Kroz godine, Black Friday je evoluirao iz jednostavnog dana sniženja u pravi spektakl potrošačkog ludila. Fotografije ljudi kako cupkaju nestrpljivo u redovima, željni da budu među prvima koji će ''ukačiti'' svoj omiljeni komad po sniženoj ceni, postale su sastavni deo tog posebnog petka u novembru.

Međutim, pitanje je jesu li ove scene prihvatljive ili možda signaliziraju problem u našem društvu.

Tradicija potrošačkog društva, ili kolektivno ludilo?

S jedne strane, zagovornici Black Friday-a tvrde da je to jednostavno tradicija potrošačkog društva, prilika da se ljudi opuste, uživaju u kupovini i pronađu odlične ponude pre praznične sezone. Tvrdi se da je ovo vreme kada trgovci nude posebne popuste kako bi privukli kupce, međutim, neretko se dešava i da podignu cene, pa ih namerno ''spuste'' za Crni petak, a zapravo na kraju ispade ''skuplja dara nego mera''.

S druge strane, skeptici gledaju na Black Friday kao na preteranu potrošnju, koja podstiče na impulzivnu kupovinu i stvaranje potrebe za stvarima koje ljudi možda i ne žele u datom trenutku. 

Pogledajmo i psihološki aspekt ovog fenomena. Zašto su ljudi spremni da džedže u redovima satima pre otvaranja trgovina kako bi kupili proizvode po sniženim cenama? Je li to zbog stvarne potrebe za određenim proizvodom, ili je samo rezultat stvaranja kolektivnog očekivanja i uzbuđenja? Možda je vreme da razmislimo o našem odnosu prema kupovini i potrebi da budemo među prvima koji će imati neki proizvod.

Nakon prepunih tržnih centara, trebalo bi da preispitamo svoje prioritete, razmislimo o stvarnim potrebama i pronađemo ravnotežu između uživanja u kupovini i odgovornog potrošačkog ponašanja.

BONUS VIDEO