DŽEDŽE OD SABAJLE ISPRED RADNJI! Ludilo Crnog petka počelo, lovci na popuste haraju tržnim centrima!
IZVOR: Republika - 24.11.2023 | 13:57
Euforija Crnog petka sludela sve, opšta pomama za krpicama!
U današnjem društvu, Black Friday postao je sinonim za masovnu kupovinu i ogromne popuste, označavajući početak praznične sezone potrošnje.
Ovo je nešto što je postalo hit kako u svetu, tako i kod nas, a broj onih koji željno iz godine u godinu iščekuju poslednji petak u mesecu se povećava.
Ali, i pored euforije koja je sludela sve, nameće se pitanje da li je ta neverovatna pomama za kupovinom, vidljiva čak i pre otvaranja radnji u tržnim centrima, zaista normalna?
Foto: Republika
Kroz godine, Black Friday je evoluirao iz jednostavnog dana sniženja u pravi spektakl potrošačkog ludila. Fotografije ljudi kako cupkaju nestrpljivo u redovima, željni da budu među prvima koji će ''ukačiti'' svoj omiljeni komad po sniženoj ceni, postale su sastavni deo tog posebnog petka u novembru.
Međutim, pitanje je jesu li ove scene prihvatljive ili možda signaliziraju problem u našem društvu.
Tradicija potrošačkog društva, ili kolektivno ludilo?
S jedne strane, zagovornici Black Friday-a tvrde da je to jednostavno tradicija potrošačkog društva, prilika da se ljudi opuste, uživaju u kupovini i pronađu odlične ponude pre praznične sezone. Tvrdi se da je ovo vreme kada trgovci nude posebne popuste kako bi privukli kupce, međutim, neretko se dešava i da podignu cene, pa ih namerno ''spuste'' za Crni petak, a zapravo na kraju ispade ''skuplja dara nego mera''.
S druge strane, skeptici gledaju na Black Friday kao na preteranu potrošnju, koja podstiče na impulzivnu kupovinu i stvaranje potrebe za stvarima koje ljudi možda i ne žele u datom trenutku.
Pogledajmo i psihološki aspekt ovog fenomena. Zašto su ljudi spremni da džedže u redovima satima pre otvaranja trgovina kako bi kupili proizvode po sniženim cenama? Je li to zbog stvarne potrebe za određenim proizvodom, ili je samo rezultat stvaranja kolektivnog očekivanja i uzbuđenja? Možda je vreme da razmislimo o našem odnosu prema kupovini i potrebi da budemo među prvima koji će imati neki proizvod.
Nakon prepunih tržnih centara, trebalo bi da preispitamo svoje prioritete, razmislimo o stvarnim potrebama i pronađemo ravnotežu između uživanja u kupovini i odgovornog potrošačkog ponašanja.
BONUS VIDEO