JOŠ DVA KOLOSEKA NA POKOPU IĆI ĆE KA BATAJNICI I ZEMUN POLJU: Evo do kada jer otvoren konkurs, i koji je rok za zavšetak radova!
IZVOR: Republika/ T. J. - 28.12.2023 | 11:42
Cilj ovih radova je poboljšanje saobraćaja u Beogradu, a proces ulazi u prvu fazu kako bi se obezbedila adekvatna dokumentacija.
U Beogradu je u toku velika modernizacija železničke infrastrukture, a jedan od ključnih projekata jeste izgradnja dva nova koloseka na potezu od glavne železničke stanice Prokop do Batajnice. Ovi planovi predstavljaju fazu jedan projekta koji vodi do Zemun Polja.
Cilj ovih radova je poboljšanje saobraćaja u Beogradu, a proces ulazi u prvu fazu kako bi se obezbedila adekvatna dokumentacija. Nenad Stanisavljević, PR menadžer Infrastrukture železnice Srbije, ističe da je ovo deo celokupne modernizacije železničke infrastrukture koja je započela protekle godine nakon dugog perioda zapostavljanja.
- Ovo je samo nastavak celokupne modernizacije železničke infrastrukture koji se odvija protekle godine nakon decenija zapostavljanja železničkog saobraćaja i korak dalje je u modernizaciji železničkih pruga i podizanju na najviši nivo i usluge i brzine vozova. U planu je da se u narednom periodu još dva koloseka grade na potezu od Beograd centra gde se mi sada nalazimo do Batajnice, a u ovoj prvoj fazi od Beograd centra do Zemun polja. Konkurs je otvoren, znači tender je otvoren do 29. januara, nakon potpisivanja ugovora tri godine je rok da se čitav taj posao završi - rekao je Nenad Stanisavljević, PR menadžer Infrastrukture železnice Srbije.
U planu je dalja izgradnja još dva koloseka na potezima od Beograd centra do Batajnice, kao i od Novog Sada ka Subotici i od Beograda ka Nišu i Šidu. Očekuje se da će ovi radovi omogućiti povećanje broja vozova koji prolaze kroz Prokop, kao i unapređenje brzine i usluga vozova.
Konkurs za izvođače radova je otvoren do 29. januara, a nakon potpisivanja ugovora, tri godine je predviđeni rok za završetak celokupnog posla. Ovo je važan korak ka podizanju železničke infrastrukture na najviši nivo, što će doprineti poboljšanju usluga i brzine vozova.
Stanisavljević ističe da je planirano da se kategorije vozova na neki način razdvoje kako bi se grupisale na pojedinim kolosecima. Ovo će omogućiti bolju organizaciju železničkog saobraćaja i efikasnije korišćenje resursa.
- Mi danas samo ovde u Prokopu imamo 330 vozova koje prolaze, taj broj će biti mnogo veći kako se bude nastavila dalje modernizacija i od Novog Sada ka Subotici i od Beograda ka Nišu i ka Šidu i zbog toga se pristupilo ovome kako bi se te kategorije vozova na neki način razdvojile da tako kažemo i kako bi se grupisale na pojedinim kolosecima. Dakle, u odnosu na postojeća dva, radiće se još dva - dodao je sagovornik Kurir TV.
Uzimajući u obzir značaj modernizacije železničke infrastrukture u Beogradu, očekuje se da će ovi projekti doprineti unapređenju saobraćaja i olakšati kretanje putnika širom Srbije.
BONUS VIDEO: