Vesić potpisao Ugovorni sporazum za Lot 1 prve faze Linije jedan beogradskog metroa
IZVOR: Republika/Š. P. - 28.08.2024 | 17:00
Vrednost ugovora je 2,4 milijarde dinara.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i predstavnici JKP "Beogradski metro i voz", Sekretarijata za javni prevoz Grada Beograda i kineske kompanije "Power Construction Corporation of China" potpisali su danas Ugovorni sporazum o realizaciji projekta izgradnje beogradskog metroa Lot jedan prve faze Linije jedan, koji obuhvata izradu projekata i izvođenje radova, uključujući i pripremne aktivnosti za nabavku TBM mašina (mašine za probijanje tunela).
Foto: Ministarstvo za infrastrukturu Srbije
Ugovorni sporazum je, u Vladi Srbije, u ime Sekretarijata za javni prevoz potpisao Radovan Kremić, direktor JKP "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović, a u ime kineske kompanije Jang Boom.
Ministar je istakao da izgradnja beogradskog metroa predstavlja najveći i najznačajniji infrastrukturni projekat u Srbiji.
- Odluka o izgradnji beogradskog metroa doneta je 2015. godine i tada je počeo proces koji danas traje a završiće se izgradnjom treće linije. Slušam u javnosti hvalisanja nekih opozicionih političara da sada kada mi gradimo metro oni bi izgradili ranije!? Ne znaju da nam objasne zašto nisu i ko ih je sprečavao. Nisu mogli da izgrade metro i da su hteli jer nije bilo urbanizma, planova, master plana saobraćaja niti projekata a ni ugovora a da ne govorim da nisu bili u stanju da obezbede jedan dinar za izgradnju metroa. Sve ove preduslove morali smo da uradimo prethodnih godina a njihove želje su bile na nivou skica iz Družine Pere Kvržice. U svakom slučaju sada se metro gradi a kako kaže jedan aforizam “bolje je kada se nešto novo izgradi makar bilo gore od onoga što nikada nije bilo izgradjeno - rekao je Vesić.
Foto: Ministarstvo za infrastrukturu Srbije
Dodaje da ne postoji evropski grad veličine Beograda koji nema metro, kao i da je krajnje vreme bilo da i srpska prestonica dobije ovaj “šinski podsistem”.
- Mi sada gradimo prve dve linije, a nedavno je raspisan tender za projektovanje treće linije. U prvoj liniji, između Železnika i Mirijeva, putovaće se 32 minuta. Tu ćemo imati 41 trodelnu kompoziciju i ukupno 21 stanicu. Između Mirijeva i Bežanije putovaće se 39 minuta sa 40 kompozicija i 24 stanice, a između Bežanije i Banjice, na trećoj liniji, putovaće se 38 minuta sa 27 trodelnih vozova - objasnio je Vesić.
Navodi da se metro delom finansira iz budžeta, a delom iz kredita.
- Mi smo sada doneli odluku da jedan deo radova finansiramo direktno iz budžeta da bismo to mogli brže da radimo. Radimo pripremu dokumentacije za prve dve TBM mašine koje su i narodu poznatiji kao “podzemne krtice” koje će kopati cevi tunela. Ovaj posao možemo da počnemo 2026. godine jer izrada ovih mašina traje duže od godinu dana - kazao je on.
Foto: Ministarstvo za infrastrukturu Srbije
Ministar naglašava da će već sledeće godini početi radovi na prve četiri stanice, kao i da će Mirijevo imati ulaze na prvu i drugu liniju metroa što će taj deo grada, prema njegovim rečima, učiniti atraktivnijim.
- Metroom nije moguće povezati sve delove grada, već samo najvažnije. Metroom trasirate pravce razvoja grada, jer tamo gde su metro stanice, u tom pravcu se i grad razvija i više se gradi - naveo je Vesić.
Kako kaže, beogradski metro će koristiti svima, kako meštanima tako i onima koji dolaze u glavni grad.
- U pitanju je razvojni projekat jer obezbeđuje posao za domaću industriju. Važnost infrastrukturnih projekata je što svaki dinar koji se uloži u infrastrukturu se multiplikuje puta tri u bruto domaćem proizvodu. Srbija će ove godine uložiti četiri milijarde evra u infrastrukturu, što je više od ulaganja svih drugih zemalja Zapadnog Balkana zajedno - rekao je Vesić.
Ministar dodaje da posvećenost izvođača i zaposlenih u JKP "Beogradski metro i voz" pokazuju da zajednički možemo da uradimo dobre stvari, zbog čega je siguran da će se projekat izgradnje metroa završiti u planiranom roku.
Vrednost ugovora je 2,4 milijarde dinara.