(FOTO) Most na Adi uskoro dobija tramvajske šine! Evo kada će biti u potpunoj funkciji


IZVOR: Republika - 08.11.2018 | 13:48


Zamenik gradonačelnika Goran Vesić najavio je danas da bi postavljanje tramvajskih šina preko Mosta na Adi, koje je u toku, trebalo da bude završeno do juna naredne godine, čime će se tramvajskim saobraćajem preko mosta povezati Novi Beograd i Čukarica.

Foto: beoinfo.rs

Most na Adi

On je zajedno sa članom Gradskog veća Zoranom Adamovićem obišao radove na ovoj deonici koje finansira Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, a izvode „Energoprojekt” i „Kolas”.

Kako je tom prilikom istakao, vrednost ovog posla iznosi skoro dve milijarde dinara.

- U junu ćemo konačno tramvajskom vezom povezati Banovo brdo, odnosno Čukaricu i Rakovicu s Novim Beogradom. To će nam omogućiti da počnemo uklanjanje Starog tramvajskog mosta i da tramvajski saobraćaj koji tuda ide preusmerimo na ovu zamenu, te da počne izgradnja novog tramvajskog mosta i premeštanje starog između blokova i Ade Ciganlije - rekao je Vesić.

Zamenik gradonačelnika je posebno naznačio povezanost radova zbog čega je veoma važno da se rade u roku.

- Na novobeogradskoj strani postavljeno je već oko petsto metara šina i rade se dve nove stanice, jedna sa te, a druge sa čukaričke strane mosta. Kada sve bude završeno, možemo da kažemo da je Most na Adi bezmalo u potpunosti u funkciji. Preostaju pristupne saobraćajnice iz Bulevara patrijarha Pavla, gde se trenutno radi izmeštanje korita Topčiderske reke, što je neophodno da bi bulevar imao četiri saobraćajne trake. Potom će se sledeće godine raditi i same pristupne saobraćajnice iz ovog bulevara, što će omogućiti da se spoje Rakovica, a kasnije i Vidikovac sa Mostom na Adi, odnosno s Novim Beogradom. Predstoji i izgradnja Topčiderskog tunela, koji će omogućiti vezu sa Autokomandom i tek nakon toga, moći ćemo da kažemo da je Most na Adi u potpunosti u funkciji - istakao je Goran Vesić.

Foto: Tanjug/Z. ŽESTIĆ

Goran Vesić

On je izrazio zahvalnost izvođačima radova, ocenujući da čitav posao rade dobro i u rokovima. Vesić je napomenuo da možda ne postoji gradilište gde su rokovi toliko važni kao ovde, jer od završetka ovog posla zavise mnogi drugi, veoma bitni za razvoj grada.

Ukupni radovi obuhvataju postavljanje tramvajske pruge, dužine 2.700 metara, preko Mosta na Adi i severnih i južnih petlji, sa uklapanjem u postojeću prugu sa obe strane reke. Na celoj deonici predviđena su dva stajališta javnog prevoza: „Blok 42” na novobeogradskoj strani i „Petlja Radnička” odmah nakon glavnog raspona mosta na desnoj obali Save. Oba stajališta su izgrađena, dužine su oko 75 metara, a projektom je predviđeno njihovo opremanje nadstrešnicama i ostalim mobilijarom.

Posle rušenja gornje konstrukcije mosta iznad Topčiderske reke, uklanjaju se delovi obalnih stubova i vrši se priprema za izradu nove konstrukcije, kao i izgradnja jednog obalnog stuba. Kod nadvožnjaka iznad železničke pruge u toku je postavljanje skele radi izgradnje novog dela konstrukcije, kojim se ostvaruje veza prema Rakovici. Završena je izgradnja potpornih zidova kod Hipodroma, koji obezbeđuju povezivanje trase sa Mosta na Adi sa konstrukcijom preko Topčiderske reke i u toku je nasipanje materijala između potpornih zidova. Istovremeno se duž čitave trase nastavlja postavljanje stubova kontaktne mreže sa pratećom opremom.