KRAĐA: Telenor briše kredit posle 60 dana!


IZVOR: J. D. J. - 29.01.2019 | 06:43


Ponovo nas deru! Mobilni operater "Telenor" opet je promenio uslove za pripejd korisnike, ali je ovoga puta reč o direktnoj krađi.

Foto: Tanjug/Đ. KOJADINOVIĆ

Naime, njihovim korisnicima u petak je stiglo obaveštenje da od 26. februara važe novi uslovi dopune i da će im neiskorišćeni kredit biti poništen posle 60 dana od poslednje uplate.

To znači da ako uplatite 500 dinara i ne potrošite sve u roku od dva meseca, "Telenor" će vam taj novac uzeti. Jedini način da sačuvate svoj kredit jeste da se dopunite do tog datuma.

Ovo je, inače, drugi put za manje od godinu dana da operater menja uslove poslovanja i to na štetu korisnika. Naime, neposredno pošto su dobili novog gazdu, Investicioni fond PPF, aprila prošle godine, "Telenor" je pripejd korisnicima petostruko skratio važenje kredita sa 330 na svega 60 dana. Onima koji kredit nisu potrošili u ovom roku blokiran je novac, a oni su primorani da uplate još kredita. Međutim, tada se postojeći kredit nije brisao, već se mogao koristiti nakon nove dopune.

Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača, zatečen je ovakvom odlukom.

Foto: Privatna arhiva

- Oni uzimaju od potrošača ono što je već plaćeno, što je zloupotreba. Nisam ja odložio plaćanje, nego sam dao svoj novac, za šta bi trebalo da mi budu zahvalni jer ih mi na taj način kreditiramo. Teraju nas da uplaćujemo više nego što nam je potrebno. Ovo nije direktno uređeno zakonom kao zabrana ponašanja, ali ne može sve zakonom ni da se zabrani, postoje određeni ekonomski principi kojih se moraju pridržavati, a ovo je najmanje u skladu sa etičkim normama - kaže Bogosavljević.

On napominje i da je rok od dva meseca veoma kratak.

- Imao sam primedbe i kada je taj rok bio godinu dana, ali to je opet neki razuman rok, a ovo je nedopustivo. Bilo bi dobro ako bi neko pokrenuo pitanje ustavnosti takve odluke - dodaje Bogosavljević.

Iz "Telenora" nisu odgovorili ovim povodom.

NOPS: Može, ali samo za nove korisnike

Zoran Nikolić, potpredsednik NOPS, ističe da je očigledan cilj da nas nateraju da pređemo na postpejd, koji se njima mnogo više isplati.

- Ranije je taj pripejd paket bio povoljan. Ljudi su kupovali brojeve samo da bi primali pozive i za 200, 300 dinara ih koristili godinu dana. Sada se njima više ne isplati da vam daju 300 dinara da razgovarate tri meseca, kad imate postpejd ugovor za svega 600, 700 dinara, i tada znaju da od vas imaju redovan priliv narednih 24 meseca. Verovatno su sagledali da im je značajno više novca otišlo na održavanje tih pripejd brojeva i infrastrukturu i da oni tu nemaju koristi - napominje Nikolić.

Ističe da tu nema prekršaja zakona jer svaki mobilni operater u svojim opštim uslovima postojanja propisuje da mogu da ih menjaju, ali i dodaje da ova odluka ne bi smela retroaktivno da se primenjuje, već samo na nove korisnike.