Prljava igra vlasnika SBB-a
IZVOR: D. SIMIĆ - E. S. T. - 05.03.2019 | 04:42
Dragan Šolak i njegov operator SBB pokušavaju da ostave Srbe u dijaspori bez programa RTS kako bi im nametnuli svoju "istinu" preko N1 i ostalih njihovih kanala. Kao izgovor za to, naveli su navodno previsoke cene distribucije i za to optužili "Telekom Srbije", koji je regularno, na tenderu na koji se SBB nije ni javio, dobio pravo na programe RTS. Iza ove namere, kako kažu naši sagovornici, stoje politički interesi i Šolakov pokušaj da oslabi vlast u Srbiji i Aleksandra Vučića.
RTS je u oktobru 2018, nakon javnog tendera, sklopio ugovor s "Telekomom", koji je pobedio i stekao pravo reemitovanja kanala javnog servisa. Određena je i cena od 1,2 evra po korisniku, što je daleko ispod dva evra, koliko za svoje mnogo manje gledane programe naplaćuje SBB. Ipak, Šolak je ovo iskoristio i krenuo u prljavu kampanju protiv "Telekoma".
SMEŠNA PRETNJA
"Junajted grupa", u okviru koje posluje SBB, program za dijasporu emituje preko platforme Net TV, a Šolakova firma zapretila je da će obustaviti distribuciju sadržaja RTS, navodno zbog previsoke cene, za šta su optužili "Telekom". Istina je, naravno, sasvim drugačija, jer SBB svoj program prodaje znatno skuplje. Takođe, Šolak je zaboravio da pomene da su programe RTS godinama emitovali maltene besplatno, plaćajući čak 33 puta manju cenu od one koju oni drugima naplaćuju.
Iz "Telekoma" su brzo prozreli prljavu igru. Nacionalni operator saopštio je da je pošteno pobedio na javnom pozivu na koji se SBB nije ni prijavio.
Foto: Tanjug Matić: Cilj SBB da uništi "Telekom"Marko Matić, urednik medijske mreže Antidot, kaže za Srpski telegraf da se SBB već duži niz godina ponaša kao nelojalna konkurencija, sa isključivim ciljem da uništi srpski "Telekom". - U tom kontekstu treba posmatrati i poslednje odluke rukovodstva te kompanije, koje su krajnje cinične i licemerne i motivisane neekonomskim razlozima. Ponašanje SBB, koji poseduje gotovo 60 odsto kablovskog tržišta u Srbiji, predstavlja školski primer zloupotrebe monopolskog položaja - objašnjava Matić. |
- Zato je i upitno ko želi, a ko ne da distribuira program javnog servisa. Takođe, RTS nije odlučio da prava distribucije svog programa proda "Telekomu Srbija", već je naša kompanija pobedila - ističu iz "Telekoma".
OČIGLEDNO LICEMERJE
Navodi se i da je cena od 1,2 evra, formirana za distribuciju RTS programa, tržišna, jer vlasnici prava i mnogo manje gledanih kanala naplaćuju slično ili više za distribuciju svojih programa.
- Za javnost je važno da zna da SBB svoje kanale prodaje po ceni od oko dva evra, dok istovremeno kanale RTS želi da plati po 33 puta nižoj ceni iako su ti kanali gledaniji od kanala SBB - poručuju iz "Telekoma" i dodaju da cena koju gledalac plaća zavisi od provajdera čije usluge koristi.
Foto: e-stock/Dimitrije Gol Kevesić
Ištvan Kaić, medijski analitičar, ističe da je u ovom slučaju licemerje SBB očigledno jer im je cena koju formira "Telekom" visoka, a njihova od dva evra nije.
- Posebno treba naglasiti da se u javnosti često stiče pogrešna slika o tome da "Telekom" pokušava da bude monopolista. Istina je da ta kompanija samo želi da bude konkurent SBB, koji poseduje više od 50 odsto tržišta. Takođe, ne vidim uspeh distributera koji neće emitovati RTS. Možda ovim postupkom SBB želi da zapreti RTS kako bi napravio neki dogovor sa njim - poručuje Kaić.