Budući vozači u panici: I ako sada upišu obuku verovatno neće položiti do septembra!
IZVOR: novosti.rs - 05.04.2019 | 14:37
Auto-škole su opet postale "pretesne" za sve one koji bi želeli da dođu do vozačke dozvole. Razlog je odlaganje početka primene novih strožih propisa za vozače početnike do 2. septembra, a novi propisi trebalo je da zažive 3. aprila, ali ih je Narodna skupština odložila do jeseni.
Pri tome, "Novostima" se javilo više kandidata, koji tvrde da bez obzira što su još u ponedeljak, 1. aprila požurili sa upisom, u auto-školama su im rekli da ne garantuju da će do 2. septembra položiti vozački!
- Da ne bih čekao četiri godine da dobijem "pravu" vozačku umesto probne, uplatio sam obuku. Rekli su mi da ću teško, ako i odslušam nastavu, izvozim sve časove, položim prvu pomoć, doći na red da polažem do septembra - kaže Bojan Spasić iz Beograda.
Dodaje da se raspitao u bar desetak auto-škola i svuda je isti odgovor.
- Niko ne može da garantuje da će kandidati, ne samo oni koji su sada upisali obuku već i oni ranije, do 2. septembra i položiti vozački ispit. Tako je od leta 2018. - potvrđuje Milan Todorović predsednik Udruženja auto-škola Beograda.
Todorović tvrdi da su gužve prvo nastale zbog toga što su mnoge škole kasnile sa preregistracijom zbog problema sa poligonom, ali da je sada najveći problem nedostatak ispitivača.
- Njih jednostavno nema dovoljno. Najviše nedostaje ispitivača koje daje MUP.
Nedavno je Agencija za bezbednost saobraćaja održala obuku na kojoj je bilo 56 polaznika.
Foto: pixabay.com
- Ni to nije dovoljno. Oni nisu još počeli da rade, a idu i godišnji odmori. Situacija je takva kakva je i kako stvari stoje, potrajaće - iskren je Todorović.
Po predsedniku Komore ispitivača Dragomiru Stankoviću, problem je lako rešiv.
- Umesto dva ispitivača trebalo bi da bude jedan. To je najbrži i najlakši način da se problem reši. Ovako smo u vrzinom kolu. Auto-škole krive MUP, policija prebacuje lopticu na auto-škole, a trpe kandidati - kaže Stanković.
Problem je i nemogućnost ispitivača koji rade sa manje od 100 odsto radnog vremena u auto-školama Srbije što ne mogu da rade dopunski u nekoj drugoj auto-školi ako su zaposleni i kao instruktori.