"Arivini" busevi tempirane bombe! Sve češći incidenti na vozilima privatnika
IZVOR: EKIPA SRPSKOG TELEGRAFA - 10.05.2019 | 05:33
Autobus na liniji 20 u Beogradu koji je iz čista mira dobio ubrzanje 100 na sat i zakucao se u zgradu samo je poslednja u nizu nesreća istog prevoznika - nemačke firme "Ariva litas", koja prevozi građane u nekoliko gradova u Srbiji! Kao i u ranijim slučajevima, i sada se sumnja na tehničku neispravnost vozila koja dnevno prevezu na hiljade putnika!
Vozilo bilo novo
- Mojim kolegama se dešavala, čak sedam ili osam puta, ta čuvena iberturaža. Autobus tom prilikom dobija dodatno ubrzanje, kao avion, koje nije moguće zaustaviti - izjavio je Dragoslav K., vozač autobusa koji je prekjuče podivljao u Bulevaru kralja Aleksandra.
Da ne bi poubijao pešake na putu, skrenuo je ulevo i zakucao se u jedan magacin.
Dragoslav K.: Mojim kolegama se dešavala, čak sedam ili osam puta, ta čuvena iberturaža. Autobus dobija ubrzanje kao avion
Za svega godinu dana ovo je treći udes na beogradskim ulicama koji je izazvao "Arivin" autobus, dok upućeni tvrde da ih je bilo mnogo više, ali da oni nisu dospeli u javnost. Vozilo istog prevoznika napravilo je haos u oktobru prošle godine na Slaviji.
Autobus je tada udario u banderu, a vozač je izleteo kroz šoferšajbnu! Kao i u poslednjem slučaju, iz konzorcijuma privatnog prevoznika je saopšteno da je "vozilo novo i tehnički ispravno".
Autobus ubio dvoje studenataNajstrašnija nesreća zbog iberturaže zabeležena je 2011. kada je autobus pokosio Dijanu Ðorović (22) i Radomira Vučkovića (19). Vozilo na liniji 77 se na zvezdarskoj okretnici sjurilo u park u kome su sedeli studenti nakon večere u menzi. Vozač je na suđenju oslobođen jer je utvrđeno da je autobus "ubica"! |
Međutim, kada je došao sebi nakon operacije, vozač Avram Č. (60) ispričao je da je autobus iz čista mira podivljao! Objasnio im je da je verovatno reč o iberturi, to jest situaciji u kojoj autobus dobija jako ubrzanje bez mogućnosti da se bezbedno zaustavi.
Foto: Tanjug Okanović: Ispitati nedostatkeIbertura se najčešće javlja kada motorno ulja probije u cilindar i motor počne da troši ulje umesto dizela. Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da, ukoliko postoji povećan broj incidenata sa određenim autobusima, treba da se ispita da li postoje nedostaci vezani za njih. - Ukoliko se dokaže da su autobusi fabrički neispravni, trebalo bi da budu povučeni sa ulica dok se kvar ne otkloni - rekao je on. |
Bez komentara
Nekoliko meseci ranije autobus "Arive" takođe se našao na stupcima crne hronike. U maju je kod Karađorđevog parka došlo do udesa dva autobusa i automobila. Povređeno je oko 15 osoba, a do nesreće je došlo kada je jedan autobus otpozadi naleteo na drugi. Oba su bila "privatnici".
"Ariva litas", čiji autobusu su učestvovali u svim ovim nesrećama, deo je kompanije koja je u sastavu nemačke železnice i jedan je od najvećih prevoznika u Srbiji, sa više od 320 autobusa. Redakcija Srpskog telegrafa zatražila je od "Arive" komentar povodom serije incidenata u kojima su životi putnika bili ugroženi, ali ga do zaključenja ovog izdanja nismo dobili.
Vanredni pregledi svih autobusaBeogradski sekretarijat za javni prevoz uputio je vanredni zahtev svim prevoznicima u sistemu javnog prevoza da najkasnije do 31. maja obave vanredni tehnički pregled za sva vozila kojima se vrši prevoz putnika. "To uključuje i obavezni vanredni dijagnostički pregled motora sa akcentom na rizik od nastajanja pojave 'iberture' na motoru za svako pojedinačno vozilo", saopštio je gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević. |