Integrisani prelaz ka Severnoj Makedoniji povećao gužve: Prelazak granice kao noćna mora!
IZVOR: Dragana PETROVIĆ - 05.09.2019 | 03:00
Integrisan granični prelaz, a "ponaša" se kao dezintegrisan. Umesto da jedinstvena kontrola na prelazu Preševo-Tabanovci, na granici između Srbije i Severne Makedonije, smanji gužve, kako je najavljivano, one su povećane.
Kolone automobila duge i po dva i više kilometara, nervozni vozači, deca koja plaču sa zadnjeg sedišta i sunce koje prži iznad glava. Iako radi svih šest traka, plus jedna za autobuse, na ulaz u Srbiju čeka se satima. A krivi su, po svemu sudeći, i Srbi i Makedonci, svako sa svoje strane granice... Gužve su, naravno, veće na ulazu u Srbiju, ali nije sjajna situacija prethodnih dana bila ni za izlazak iz zemlje.
JEDAN ZA DRUGIM...
- Čekali smo dva sata na ulaz u zemlju, a gužve su počele još od auto-puta u Makedoniji. Bili smo svedoci da su pojedini vozači vozili praznom zaustavnom trakom, faktički suprotnom stranom auto-puta. Kako je prošao jedan auto, tako su krenuli i drugi kako bi što pre došli direktno do graničnog prelaza. Uz ostale koji su već čekali na prelazu to je stvorilo ogromnu gužvu - priča Petar Mandić, koji se sa porodicom vraćao sa odmora u Grčkoj.
Vozači: Za sve je kriva stara signalizacija, koja nije promenjena, pa zbunjuje ljude
Tako se integrisani prelaz pretvorio u svoju suprotnost.
Foto: Tanjug/D. ANIČIĆ
- Najveći problem je što je ostala stara horizontalna signalizacija, ona iscrtana po zemlji, a isti je slučaj i sa znacima iznad glava vozača, koji su zbunjujući, pa kad dođete na prelaz, ne znate na koju stranu da idete. Stare oznake, recimo, sugerišu da autobusi prilikom izlaska iz Severne Makedonije i ulaska u Srbiju treba da idu u poslednju desnu traku, ali po novom oni čekaju u krajnjoj levoj traci. Haos nastane očas posla kada se autobus prepreči između putničkih vozila u prolasku ka svojoj traci - jadikuju vozači.
ČINJENICE O PRELAZU |
* Integrisani granični prelaz Preševo-Tabanovci otvoren je 26. avgusta da bi se smanjile gužve i vreme čekanja, ali se to nije obistinilo * Postavljeno šest kontejnera na srpskoj strani, ali je ostala stara signalizacija, koja zbunjuje vozače * Kolone automobila bile su prethodnih dana duge i po dva kilometra, a u proseku se čekalo između dva i tri sata * Za autobuse je rezervisana krajnja leva traka, pa se često popreče između putničkih automobila pokušavajući da se prebace iz krajnje desne trake, gde su inače ranije čekali na kontrolu |
BEZ ODGOVORA
Za promenu horizontalne signalizacije na graničnim prelazima sa srpske strane zadužena je Direkcija za imovinu. Međutim, do zaključenja ovog broja iz direkcije nisu odgovorili na naše pitanje kada će se signalizacija biti promenjena i prilagođena, a odgovor nismo dobili ni od makedonskih službi.
Integrisani granični prelaz otvorili su 26. avgusta srpska premijerka Ana Brnabić i njen makedonski kolega Zoran Zaev. Postavljeno je šest kontejnera, iz kojih srpski i makedonski carinici zajednički proveravaju putnike, dok se, očigledno, na signalizaciju koja usmerava putnike zaboravilo.
Koristite Gugl mapuU AMSS očekuju da su ovo poslednje veće gužve jer je turistička sezona pri kraju. Oni apeluju da srpski turisti, ako je to moguće, pri povratku iz Grčke u Srbiju koriste manje prometne prelaze, kao što je Prohor Pčinjski, koji radi od osam do 19 sati i gde su najduža zadržavanja do 30 minuta. - Moj savet je da vozači ukucaju granični prelaz Preševo na Gugl mapi i dobiće precizne podatke koliko kilometara ih deli od granice i tačno u minut koliko dugo će čekati na granici - kaže jedan od vozača. |