Poznati reditelj o aferi "mito" i skandalu: Ovo je sramota za celu branšu!
IZVOR: M. L. - B. K. - 13.01.2020 | 04:00
Afere u srpskoj kinematografiji su nešto što nam najmanje treba. Poražavajuće je što danas u zlatnom dobu filmske i televizijske produkcije, kada ima mesta i posla za sve, kada ne snima samo onaj ko neće, kada je država posle mnogo godina stvorila korektan okvir za razvoj filmskog stvaralaštva - imamo ovakve primere koji su bruka, sramota i rezil za celu našu branšu. Zbog toga sam istovremeno gnevan i žalostan.
Ovo u razgovoru za Srpski telegraf ističe proslavljeni glumac, scenarista i reditelj Radoš Bajić. Glavna tema intervjua, na koju se i odnose njegove prethodne konstatacije, razumljivo je afera "mito", veliki skandal koji je izbio kada je reditelj Predrag Gaga Antonijević optužio kolegu Dragana Bjelogrlića (i optužbe potkrepio konkretnim dokazima - mejlovima koje su razmenjivali) da mu je nudio mito i da plen dele pola-pola ako kao član komisije Filmskog centra Srbije izlobira finansijsku podršku filmu "Jesen samuraja".
*Kad ste pročitali pismo kolege Gage Antonijevića, kakva je bila vaša reakcija?
- Teško mi je da komentarišem tuđu poštu, tim pre što kolega Gaga Antonijević meni nije cedirao svoje pismo? Nažalost, jasno je da se radi o velikom skandalu koji se teško može pravdati, zbog kojeg se svi mi koji se bavimo ovim poslom moramo smatrati prozvanim i moramo osećati neku vrstu stida.
Foto: Tanjug/Z. ŽESTIĆ/Printscreen
*Kako ocenjujete postupke i delovanje Dragana Bjelogrlića u srpskoj kinematografiji?
- Mi u "Kontrastu" nastojimo da sa svim autorima, produkcijama, filmskim radnicima i glumcima imamo korektan i kolegijalno solidaran odnos. Sa kolegom koji je optužen za korupciju i nuđenje mita imao sam odličnu saradnju u mojoj seriji "Ravna Gora", u kojoj je napravio upečatljivu ulogu. Sticajem okolnosti za koje se ne mogu smatrati odgovornim, u poslednje tri godine ne bavim se njegovim likom i delom. Fer-plej, kodeks profesionalne etike i neophodnost očuvanja elementarnog dostojanstva struke kojom se bavim nalažu mi da razloge zbog kojih je on jedini čovek u branši sa kojim danas ne komuniciram zadržim za sebe.
Sa Bjelogrlićem sam nekada imao dobru saradnju, ali je već tri godine on jedini u branši s kojim ne komuniciram |
*Stiče se utisak da gospodin Bjelogrlić pokušava da ozbiljno manipuliše Grupacijom za kinematografiju, koja je telo Privredne komore Srbije?
- Što se tiče grupacije u Privrednoj komori, naša produkcija "Kontrast" nije njen član. Nije nam jasno šta grupacija radi, koga predstavlja, čijim interesima služi i šta joj je delatnost. Nije joj valjda osnovna delatnost to što u svom pismu eksplicitno i dokumentovano navodi kolega Antonijević?
*Grupacija traži smenu Jelene Trivan i Upravnog odbora Filmskog centra Srbije? Kako to komentarišete?
- Ne verujem da grupacija u svom statutu ima pravo to da traži? Jasno je da se radi o golim interesima. Od osnivanja do danas Filmski centar našoj produkciji "Kontrast" ni meni kao autoru, osim stimulacije za gledanost, na konkursima nije odobrio ni jedan jedini evro, a aplicirali smo mnogo puta. Da li je normalno da neke produkcije godinama na konkursima dobijaju milione evra, a neke nikada? Uprkos tome podržavamo novi Upravni odbor jer je obezbedio transparentnost u radu i preduzeo konkretne mere da se zloupotrebama, manipulacijama i kriminalu u ovoj državnoj kulturnoj instituciji od posebnog značaja stane na kraj. Možda je upravo to razlog za toliko veliku nervozu.
Šta je do sada otkriveno u aferi "Mito"
|