SMATSA u centru teškog diplomatskog SKANDALA! Minirali Kineze po MILOVOM naređenju!
IZVOR: Kristina ILIĆ - 24.07.2020 | 04:00
Kineski avion sa pripadnicima vojske Ujedinjenih nacija nije mogao da sleti u Beograd kako bi dopunio rezerve goriva, a glavni krivac za to je SMATSA, nezvanično saznaje Srpski telegraf. Kontrola letenja Srbije i Crne Gore ovaj put je pošteno obrukala Srbiju i napravila ozbiljan diplomatski incident.
Naš izvor blizak SMATSA ispričao je detalje skorašnjeg teškog incidenta.
- Kineski avion sa pripadnicima vojske UN nije dobio dozvolu od SMATSA da sleti kako bi sipao gorivo. Mislim da je velika sramota. Oni jednostavno najvećim srpskim dobrotvorima Kinezima nisu dozvolili da se prizemlje u Beogradu kako bi natankali avion. Umesto toga, morali su da lete u Rim, gde su dobili dozvolu da se privremeno prizemlje - navodi izvor čiji je identitet poznat redakciji.
Foto: ST/N. PANČIĆ
CRNOGORCI DUGUJU MILIONE EVRAPodsetimo, Srpski telegraf je pokušao da razotkrije šta se dešava unutar SMATSA. Objavio je tekst koji je odjeknuo kao bomba, u kom je otkriveno da dvojica Crnogoraca u kontroli leta (Lazo Maksimović, zamenik direktora i brat od ujaka Mila Ðukanovića, i Predrag Marković, sin premijera CG Duška Markovića) opstruiraju naplatu duga "Montenegro erlajnsu", koji kontroli leta SMATSA duguje osam miliona evra. Novac godinama odbijaju da vrate, a da im se dug naplati, uspešno opstruiraju upravo Maksimović i Marković. Oko pet miliona evra otpada na osnovni dug, a tu su i pripadajuće zakonske kamate, koje su, procenjuje se, narasle na tri miliona ili više evra. Na ovaj način kadrovi crnogorske vlasti predsednika Mila Ðukanovića i premijera Duška Markovića vršljaju po Beogradu i nanose milionsku štetu Srbiji, a kako je Srpski telegraf nezvanično saznao, u Podgorici uveliko pregovaraju sa Italijanima i Hrvatima da njihove kontrole letenja preuzmu kontrolu preleta aviona iznad Crne Gore i kompletnog avio-saobraćaja ka Crnoj Gori i iz nje. |
Kako je Srpski telegraf nedavno pisao, u SMATSA se dešava ozbiljna borba za prevlast, budući da se u samom vrhu kontrole leta nalaze bliski saradnici i prijatelji Mila Đukanovića.
Umalo nije došlo do sudara u vazduhuPamti se i događaj s kraja juna 2018. kada je avion "Montenegro erlajnsa" samo čudom izbegao manji avion koji mu je na približnoj visini išao u susret.
Foto: youtube.com/A6AviationProduction Obe letelice su se mimoišle u poslednjem trenutku, a do greške je došlo zbog neznanja mladog i neiskusnog kontrolora leta koji je bio u smeni. Nakon što je bezbedno prizemljio avion na pistu, pilot crnogorskog aviona obratio se kontroloru letenja rečima: "Dobro, Beograde, da li je kod vas ovo normalno?" |
Čini se kao da Crna Gora na ovaj način, iako ima samo osam odsto udela u Kontroli leta, pokušava da ozbiljno našteti ugledu Srbije na međunarodnom planu.
Zabrana kineskom avionu da sleti je kap koja je prelila čašu tokom proteklog perioda, budući da se na ovaj način ugrožavaju prijateljski odnosi Srbije i Kine, koje se čak nazivaju i bratskim zemljama, a, u krajnjem slučaju, ugrožava se i odnos koji se pažljivo gradi sa Amerikancima.
Foto: ST/N. PANČIĆ
Avion umalo nije zgazio majstoreSrpski telegraf je ostao bez odgovora i u vezi sa incidentom u januaru koji je radnike na pisti mogao da košta života. Nezapamćena greška u istoriji srpskog vazduhoplovstva uzrokovana greškom kontrole leta mogao je da dovede do toga da avion pri sletanju pregazi majstore koji su u tom trenutku radili na pisti. Zadatak kontrole leta bio je da vodi računa o bezbednosti, kako letelica u vazduhu tako i zaposlenih koji se nalaze na pisti, a pukom srećom izbegnuta je velika tragedija. |
- U SMATSA Crnogorci pokušavaju da rade iza leđa Srbiji iako je Srbija većinski vlasnik Kontrole leta Srbije i Crne Gore, crnogorski lobi ozbiljno radi na ostvarenju njihovih interesa i izgurivanju Srbije iz ovog partnerstva - navodi naš sagovornik.
Na pitanje Srpskog telegrafa zašto je zabranjeno kineskom avionu da sleti i, ukoliko jeste, u čemu je bio problem i šta je uzrok tome, odgovore iz SMATSA nismo dobili do zaključenja ovog broja.