SMATSA ĆUTI DOK SE NIŽE SKANDAL ZA SKANDALOM: Haos u kontroli letenja zbog NESPOSOBNOG DIREKTORA!


IZVOR: E. S. T. - 17.10.2020 | 04:03


U Kontroli letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) situacija je na ivici pucanja. Kako nam tvrde sagovornici iz SMATSA, zbog nesposobnosti direktora Predraga Jovanovića i njegovih saradnika, ozbiljno je ugrožen rad cele institucije.

Foto: Tanjug/D. GOLL

Problemi: Direktor Predrag Jovanović

- Plate su smanjene 20 odsto i svi su besni. Iako je zvaničan razlog korona i navodno manje posla, istina je da para nema. Samo je pitanje dana kada će situacija eksplodirati i tada će u javnost izaći sve što se dešavalo i dešava u SMATSA - objašnjava izvor našeg lista u SMATSA.

Prema njegovim rečima, projekti s kojima konkurišu za novac od Evrokontrola nisu urađeni kako treba, zbog čega su ostali bez novca iz ove institucije, na koji se računalo. U pitanju je suma od 45 miliona evra. SMATSA jedini u Evropi među članovima Evrokontorola nije dobio novac na ime novih projekata.

- Umesto da se nađe i kazni krivac za ovaj ogroman propust, rukovodstvo je podiglo kredit da bi isplatilo plate. U pitanju je ozbiljna suma, a o vraćanju dugova sada niko ne razmišlja. Radi se od danas do sutra i nikog nije briga šta će biti s nama za nekoliko meseci, dok mi tonemo sve dublje i dublje - otkriva naš izvor.

Kao da to nije bilo dovoljno, SMATSA bi lako mogao da ostane bez pilotske akademije u Vršcu. Prvi put ovog septembra upisano je svega 13 samofinansirajućih studenata, navodno zbog manjeg interesovanja budućih pilota. Međutim, katedre na privatnim pilotskim akademijama su pune, tako da priča rukovodstva SMATSA jednostavno ne pije vodu.

Umalo nisu stradali radnici

Početkom ove godine za dlaku je izbegnuta tragedija na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla" kada su, samo zahvaljujući prisebnosti pilota, spaseni životi radnika na pisti. Podsećamo, do greške je došlo zbog propusta SMATSA jer je jedan od kontrolora zaboravio da majstori popravljaju signalizaciju na pisti, pa je usmerio avion koji je trebalo da poleti ka njima. Zahvaljujući umešnosti pilota, izbegnuta je tragedija.

BEZ ODGOVORA

U pokušaju da saznamo šta se dešava u kontroli letenja mejlove sa pitanjima slali smo više puta u poslednjih nekoliko nedelja, ali odgovor ni na jedno pitanje nismo dobili. Pitanja smo uputili i resornom ministarstvu saobraćaja, na čijem je Zorana Mihajlović čelu, a iz kabineta ministarke stigao je štur odgovor:

- Za odgovore na pitanja koja ste uputili molimo da se obratite Kontroli letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA).

Kontrolorima 30% manje

Smanjenje plata u SMATSA počeće da se primenjuje 1. novembra, a najviše će biti pogođeni kontrolori letenja, koji zapravo jedini rade.

- Rukovodstvo je odlučilo da se plate linearno smanje svima 20 odsto. Međutim, kontrolorima letenja će to biti i više jer, kada se smanjenje primeni na dodatke i noćni rad, oni će, u stvari, dobijati 30 odsto manje nego sada. To nije normalno, ne mogu u istoj poziciji da budu oni koji svih ovih meseci bez obzira na koronu dolaze na posao i rade danju i noću i oni koji rade od kuće - kaže nam sagovornik iz SMATSA.