Zaštitnik građana: NE MOGU SE PRAVITI PODELE NA OSNOVU VAKCINACIJE!
IZVOR: Republika - 17.03.2021 | 11:19
Pravo svakog je da izabere da li će biti vakscinisan ili neće. Ne može se praviti neka vrsta deobe stanovništva Srbije na osnovu toga – da li su ili nisu vakcinisani, navodi za RTS zaštitnik građana Zoran Pašalić.
Zoran Pašalić je gostujući u Jutarnjem dnevniku RTS-a naveo da svako ima pravo da izabere da li će se vakcinisati ili ne i dodaje da na taj način zaista niko ne može biti stavljen u određeni položaj.
- Pravo svakog je da izabere da li će biti vakscinisan ili neće. Pošto sam se i sam vakcinisao ne mogu da govorim protiv vakcine. Ali ne može se praviti po tom osnovu neka vrsta deobe stanovništva Srbije na osnovu toga – da li su ili nisu vakcinisani. Znam za te ideje i znam da su postojale ideje da oni koji su vakcinisani odnosno revakcinisni mogu da prisustvuju sportskim manifestacijama, koncertima, uopšte kulturnim manifestacijama za razliku od onih koji nisu - navodi Pašalić.
Na pitanje gde je granica između ljudskog dostojanstva i zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti odgovara gost Jutanjeg dnevnika odgovara:
- Granica je u tome da sve mere koje se preduzimaju moraju se preduzimati u celini i to vrlo rigorozno tek na taj način ćemo dobiti zaista efekat tih mera.
Na pitanje da li bi jedna od kazni za sve koji prisustvuju žurkama i masovnim okupljanjima, a šire zarazu mogao biti društveno koristan rad u kovid bolnicama odgovara da je za rad u javnom interesu potrebna saglasnost onoga kome je ta kazna izrečena.
- Znači ne možete vi nikoga primorati da radi u javnom interesu - objašnjava Pašalić.
Dodaje da je postojala ideja i da se radi pi-si-ar testiranje osoba koje se zateknu u ilegalnim klubovima, ilegalnim žurkama i da se na taj način praktično ako su zaraženi oni uvedu u kategoriju lica koja su učinila krivično delo.
- Međutim, to krivično delo se može činiti jedino sa umišljajem, a u sudskom postupku jako je teško dokazati da je to delo učinjeno sa umišljajem - objašnjava Pašalić.
Ističe i da većina koja vrlo poštuje mere ne treba apsolutno da trpi zbog toga što, kako kaže, manjina voljno krši te mere.