INFLUENSERI U PANICI ZBOG NAJAVLJENOG ZAKONA: Znaće se čije zadnjice i grudi su fotošopirane! SVE MASKE ĆE PASTI
IZVOR: Jelena JOKANOVIĆ - 08.07.2021 | 19:30
Bilo koji post koji sadrži fotografije provučene kroz filtere moraće da budu jasno označen kao takav!
Stop napumpanim usnama i suženim strukovima! Norveški parlament usvojio je zakon koji influenserima nalaže da bilo koji post na društvenim mrežama koji sadrži fotografiju tela modifikovanih dimenzija, oblika ili kože, uvećane usne i izražene mišiće adekvatno i označe jer, u suprotnom, sledi novčana kazna ili čak kazna zatvora.
To je stvorilo paniku među tamošnjim influenserima, koji više neće moći da stvaraju privid savršenstva, a da jasno ne stave do znanja da su koristili efekte za ulepšavanje. Iako je Norveška 2.500 kilometara daleko od Srbije, i naši "uticajni" instagrameri, tviteraši, tiktokovci strahuju da bi ovaj namet mogao u budućnosti da se uvede i kod nas.
Tako će norveški influenseri ubuduće morati jasno da označe ukoliko su na fotografijama ispeglali bore, uvećali zadnjicu i grudi, nabacili ten ili koristili bilo kakve druge filtere, a odredbe se odnose na objave u reklamne, marketinške ili druge promotivne svrhe. Zakon je donet na predlog ministarstva za decu i porodična pitanja zbog nametanja nerealnih standarda lepote jer se time, kako kažu, vrši negativan uticaj na mentalno zdravlje dece i omladine, naročito mladih devojaka. Oznaku za fotografije, odnosno etiketu koju će da nose fotografije dizajnirala je i obezbedila norveška vlada i važiće za sve platforme - Instagram, Fejsbuk, Tviter, Tik-tok, Snepčet...
Novo pravilo izazvalo je žestoke reakcije tamošnje javnosti, ali i srpski influenseri nisu imuni na ovu vest i uglavnom negoduju zbog nje.
Foto: instagram.com/ruza_rupic
Mlada pevačica i blogerka Ruža Rupić saglasna je da društvene mreže znaju da dovedu u zabludu, ali misli da je ovaj zakon besmislen.
- S jedne strane, mogu da razumem zašto je donet takav zakon jer je činjenica da društvene mreže, žargonski rečeno, nabijaju komplekse omladini. S druge strane, svi smo toliko već naučeni na aplikacije i filtere da svako može da prepozna šta je realnost, a šta ne. Svi mi volimo da na društvenim mrežama izgledamo najzgodniji, nasređeniji, ali mislim da su svi svesni da to nije tako u realnom životu. Ne bih lično volela da mi se zakonom nameće tako nešto i smatram da je bespotrebno da naglašavam da na slici imam filter jer svako ima oči - kaže Rupićeva.
Foto: instagram.com/dusannpetrovic
I Dušan Petrović, profesionalni fotograf i influenser, deli njeno mišljenje.
- Moje lično mišljenje je da je tako nešto nepotrebno jer u 21. veku apsolutno je normalna stvar da se fotografija sredi, da izgleda lepše. Naravno, ne mislim na sređivanja na kojima se fotošop koristi do neprepoznatljivosti, ali sređivanje do umerene granice, da fotografija bude lepa, sasvim mi je u redu. Ako do toga dođe kod nas, mislim da ćemo se svi uplašiti - dodaje Petrović.
Jednoglasno usvojen zakonInače, novi zakon je izmena zakona o marketingu iz 2009, a donesen je uz jednoglasnu podršku norveškog parlamenta nakon nekoliko godina zagovaranja ministarstva za decu i porodična pitanja i omladinskih grupa. Oni izražavaju zabrinutost da takva kultura stvara socijalnu nesigurnost i doprinosi niskom samopoštovanju. |