(FOTO) VESNA JE NAJSREĆNIJA NESREĆNA ŽENA NA SVETU! Samo je ona PREŽIVELA ovaj avionski PAD i ušla je u ISTORIJU, ali to nije sve!
IZVOR: Republika - 22.07.2021 | 10:47
Pre skoro pet decenija, 27. januara 1972. godine, nad Čehoslovačkom, dogodila se najveća nesreća jugoslovenske avijacije svih vremena. Avion DC-9 na letu iz Stokholma, preko Kopenhagena i Zagreba ka Beogradu, pao je iznad mesta Srpska Kamenica.
Od 28 putnika i članova posade, pad sa oko 10.000 metara visine preživela je jedino, tada 22-godišnja stjuardesa Vesna Vulović. Ovo čudo zabeleženo je i u Ginisovoj knjizi rekorda. Ono što je interesantno je da Vulovićeva nije ni bila predviđena za taj let, već su je zamenili sa drugom stjuardesom koja se takođe zvala Vesna.
Vesna je svojevremeno u jednom intervjuu izjavila da ima osećaj da su svi drugi članovi posade predosetili nesreću osim nje, a da ona jednostavno ništa nije primećivala... Kasnije, kada se oporavila od teških povreda, ona je dva puta slavila rođendan u januaru jer je verovala da ju je Sveti Sava sačuvao. Preminula je 23. 12. 2006. godine u svom domu u Beogradu.
Prema zvaničnoj istrazi, do nesreće je došlo usled eksplozije pošto je u prtljažnik pre poletanja iz Švedske postavljen kofer sa eksplozivom za šta su okrivljeni hrvatski nacionalisti, a da su, navodno, plasirane lažne teorije o nesreći da se zavara trag. Poginulo je pet članova posade, a preživela je samo stjuardesa Vesna Vulović.
Bomba sa satnim mehanizmom bila je u koferu u prtljažniku. Eksplozija je presekla komande ispod poda letelice, pa je avion krenuo u nekontrolisani spiralni pad. Posada i putnici ostali su živi posle eksplozije, na snimku crne kutije čuju se njihovi povici i glas jednog člana posade koji viče: „Mama, zdravo, mama...“ Do raspadanja aviona došlo je usled preopterećenja materijala tek na visini od 600 do 900 metara iznad tla. Time se objašnjava i čudesno preživljavanje Vesne Vulović.
Spasioci su je pronašli s nogama na zemlji, dok joj je gornji deo tela bio u trupu letelice. Od posledica pada imala je frakturu lobanje, obe slomljene noge, tri slomljena pršljena i privremenu paralizu od struka nadole. Nakon što je 27 dana provela u komi i 16 meseci na rehabilitaciji, vratila se na posao i nastavila da radi u "Jatu", ali ne više kao stjuardesa. Obaranje ovog aviona bio je vrhunac serija napada ekstremne hrvatske emigracije.
Jugoslovenske vlasti su Zapadnoj Nemačkoj uručile dokumentovane zahteve za izručenje osmorice terorista sa vođom organizacije Hrvatski narodni otpor Stjepanon Bilandžićem na čelu. Pokrajinski sud u Kelnu naložio je njegovo izručenje, ali su ga nemačke vlasti pustile iz zatvora... Posle raspada SSSR, u novembru 1990. Evropski parlament priznao je postojanje tajne operacije CIA pod imenom "Gladio", u okviru koje su ultradesni teroristi, među njima i ustaše, bili angažovani za rušenje komunističkih vlada.
A 2005. švajcarski istoričar Danijel Ganser iz Centra za bezbednosne studije u Cirihu objavio je knjigu "Tajne armije NATO: Operacija ‚Gladio‘ i terorizam u zapadnoj Evropi". On iza Bilandžićevog oslobađanja vidi uticaj CIA. Američka agencija je, takođe, lansirala brojne netačne teorije o uzrocima pada, između ostalih i onu da je avion oborila čehoslovačka protivvazdušna odbrana.