GORKO ISKUSTVO NAŠEG ČITAOCA S KOMPANIJOM "TELENOR": Ucenjuju i kradu internet


IZVOR: M. J. - B. K. - 14.11.2021 | 20:45


Mobilni operater "Telenor" ne prestaje neprijatno da iznenađuje klijente.

Foto: ST/Đ. KOJADINOVIĆ

Zgrada kompanije "Telenor"

Posle odluke da od 9. decembra podignu cenu usluge gotovo sedam odsto Srpskom telegrafu se javio njihov korisnik koji tvrdi da su ga u ovoj kompaniji uslovili prilikom potpisivanja novog ugovora.

LAŽNO OBEĆANJE

- Svratio sam u jednu njihovu ispostavu, a odmah su me uslovili da moram da otvorim račun u Mobi banci, koji sam prethodno zatvorio jer su mi naplaćivali održavanje računa, koji uopšte nisam koristio, i stalno sam bio u minisu. Pošto sam, praktično, bio ucenjen, morao sam da pristanem na ovaj uslov, tako da me ubuduće, uz račun za telefon čeka i plaćanje mesečnog održavanja računa u Mobi banci, odnosno trošak koji nema nikakve veze s uslugom mobilne telefonije - požalio nam se ovaj čitalac P. A. (svi podaci poznati redakciji).

Tu njegovim mukama nije bio kraj jer je prevaren još jednom.

- U okviru prošle tarife uspeo sam da uštedim nekih 50 gigabajta interneta viška, koje sam stekao prenoseći neiskorišćene iz meseca u mesec. Birajući novu tarifu, upitao sam da li mi ušteđeni gigabajti ostaju i odgovorili su mi potvrdno. Međutim, kada sam uključio novi telefon i ušao u aplikaciju Moj Telenor, dočekalo me je neprijatno iznenađenje: na raspolaganju sam imao samo gigabajte koje dobijam uz novi paket - priča naš sagovornik.

Klijentima pretili oduzimanjem broja

Podsetimo, Srpski telegraf je nedavno pisao o odluci "Telenora" da digne cene 6,93 odsto u proseku, na veliko nezadovoljstvo korisnika. Da stvar bude gora, svima koji su zbog poskupljenja najavili raskid ugovora zapretili su da neće moći broj telefona da prenesu u drugu mrežu, što su objavili na zvaničnom nalogu na Tviteru.

- Pravilnikom o prenosivosti mobilnog broja predviđeno je da mobilni operater ne sme da otežava prenos broja. Rešenjem Ministarstva trgovine, tržišne inspekcije i Ratela potrošači ne plaćaju nikakve penale. Raskidom ugovora iz ovih razloga potrošač nema nikakve obaveze, dakle, ako je uzeo telefon za dinar, zadržaće ga za dinar. Važno je samo da se korisnici obraćaju pisanim putem prilikom raskida ugovora i da se pozovu na član 107 Zakona o elektronskim komunikacijama - rekao je za Srpski telegraf Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača Efektiva.

Tek posle naših pitanja i bure koja se podigla u javnosti iz "Telenora" su nevoljno potvrdili da će korisnici moći da zadrže broj ukoliko reše da raskinu ugovor, uz prethodno ispunjenje obaveza.

Foto: ST/Đ. KOJADINOVIĆ

Zgrada kompanije "Telenor"

Odmah je pozvao njihov kol-centar, gde su mu rekli da su ga u prodavnici pogrešno informisali i da će poslati zahtev da mu se vrati 50 gigabajta.

BEZ NAJAVE

- Naglasio sam da je to nešto što sam platio i da ne mogu tek tako da mi ih oduzmu. Devojka s kojom sam pričao je imala razumevanja, želela je da pomogne i obećala je da će poslati zahtev za povrat neiskorišćenog internet-saobraćaja, ali su prošla tri dana, a od odgovora ni traga.

Pošto je shvatio da je zahtev očigledno odbijen, nazvao je ponovo, ali je ovog puta naleteo na zid neljubaznosti momka koji mu je strogo birokratski odgovarao.

Uputstvo za raskid ugovora

* Ukoliko nije saglasan s promenom cena, korisnik ima mogućnost da raskine ugovor bez obaveze plaćanja troškova u vezi s raskidom
* Rok je 30 dana od datuma kada je zvanična informacija postavljena na "Telenorovoj" internet-stranici, odnosno zaključno sa 9. decembrom
* Korisnik ima pravo da zadrži broj, prenese ga u pripejd ili u drugu mrežu
* Što se tiče uređaja, ukoliko je uzet preko Mobi banke na kredit, korisnik nastavlja Mobi banci da plaća telefon na rate, a s "Telenorom" raskida ugovor
* Ako je uređaj uzet na rate direktno preko "Telenora", korisnik može da isplati uređaj do kraja ili ga vrati i traži novac nazad

- Pozivao se na njihova pravila i procedure, bez ikakvog razumevanja i želje da mi pomogne. Pozvao sam se na to što sam dugogodišnji korisnik i da tražim samo da budu korektni, ali mi je sagovornik samo spustio slušalicu.

Naš sagovornik dodaje da mu prilikom potpisivanja ugovora nisu najavili bilo kakvo poskupljenje, za koje sam, kao i ostali korisnici, saznao tek kada sam sledećeg dana dobio SMS poruku o podizanju cene.

- Sada me čekaju dve godine ugovora po ceni koju nisam potpisao, što je veoma perfidno - ogorčen je "Telenorov" klijent.