DO NOVIH KOLA ZA 6-12 MESECI! Istraživali smo šta se dešava na auto-tržištu: NEMA MODELA KOJI MOŽETE DA UZMETE ODMAH!
IZVOR: JELENA JOKANOVIĆ - KRISTINA ILIĆ - 23.01.2022 | 08:49
Ukoliko ste obezbedili pare ili način da se domognete novog četvorotočkaša u Srbiji, moraćete da se naoružate strpljenjem. Kako stvari stoje, ako danas platite novo vozilo u nekom salonu automobila, može vam se desiti da u njega sednete tek za šest meseci ili čak godinu dana!
Za ovu situaciju, kažu prodavci, kriva je korona, koja je izazvala nedostatak čipova i većine tehnoloških gedžeta u vozilima pošto se proizvode u Kini.
Još u avgustu protekle godine "Tojota" je zbog nestašice čipova smanjila proizvodnju 40 odsto i tada se naslutilo u kakvu krizu će tržište automobila zapasti.
NEKAD BILO...
Za neke modele čeka se i do godinu dana. I za luksuzne modele koji koštaju na desetine hiljada evra.
Foto: Tanjug
Aleksandra Graovac iz Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova objašnjava za Srpski telegraf šta je dovelo do krize s kojom se suočava svetsko tržište:
- Problem je nastao s pojavom korone, smanjena je proizvodnja, a automobili imaju sve više tehnologije, nedostatak čipova i poluprovodnika doveo je do toga da se sama proizvodnja vozila uspori. Veliki je problem s dobavljačima tih čipova, i to u celom svetu, a mi, kao manje tržište, imamo dodatni problem, a to je da nismo prioritet za isporuku i potrajaće verovatno vreme da se proizvodnja automobila i isporuka usklade. Ovakva tržišta imaju i manje cene donekle, mi se borimo zbog kupovne moći naših kupaca za manje cene i manje zarade i onda su prioriteti neka veća tržišta od našeg srpskog.
A POLOVNJACI?
Kako naša sagovornica navodi, čitava automobilska industrija se nada da bi sredinom ove godine situacija mogla bitnije da se popravi:
- Proizvođači pokušavaju da nađu dobavljače, oni shvataju da je potražnja za čipovima ogromna i pokušavaju da povećaju kapacitete proizvodnje, i to je ogroman proces koji traje.
Prilikom listanja oglasa koji se odnose na polovne automobile primetno je da se njihova cena polako približava ceni novih vozila, što je potpuno jasno.
Šta kažu distributeri
Srpski telegraf je zvao ovlašćene distributere (predstavljali smo se kao kupci). Evo kakve su nam informacije dali...
Novih "Škodinih" vozila u Srbiji nema na lageru, prosečno vreme isporuke je od šest do osam meseci, s garancijom da će na vašoj adresi željenu automobil biti najkasnije za godinu dana. Boja i vrsta pogona nemaju veze sa čekanjem.
"Seat" je takođe u nezavidnoj poziciji, na stanju je samo crvena, a čeka se od pet do devet meseci na isporuku.
Ukoliko želite BMW X4, čija se cena kreće od 57.000 do 70.000 evra, ukoliko ne računate dodatnu opremu, načekaćete se da dobijete nov jer ga nema u salonu. Ako se poruči ovih dana, mogao bi da se proizvede u martu, a da u Srbiju stigne u maju. Na stanju ima X5 i X6, ali samo u određenim bojama, plavi, crni i beli, dok se za serije 3 i 8 mora dobro "rudariti", budući da se nalaze na stanju, četiri modela, u plavi i crni.
Od "Audijevih" dostupni su modeli: A3 sportbek i A3 limuzina, A4, A6, Q2, Q3 i Q3 sportbek, Q5 i Q5 sportbek, Q7 i Q8. Ipak, treba napomenuti da je kod svakog modela dostupna ograničena količina vozila i da se stanje menja iz dana u dan, ali bez dugog čekanja neke od ovih modela možete preuzeti, za ostale rok isporuke je od šest do devet meseci.
"Folksvagen" vreme isporuke na određene modele procenjuje na oko 12 meseci, ti modeli su golf GTI i R, tuareg i ID 4, i R linije golf, tihuan i turan.
"Volvo" može da izradi i isporuči automobil u roku od tri meseca, prednost imaju hibridni modeli.
Na dačiju sandero čeka se šest meseci.