KUPIO SAM POLOVNO VOZILO U VELIKOJ AUTO KUĆI, A ONDA JE POČEO MOJ PAKAO: Priča ovog čoveka je LEKCIJA koju svi morate da pročitate pre kupovine polovnjaka
IZVOR: M.Š. - 22.02.2022 | 18:32
Kupovina automobila u Beogradu za jednog čoveka pretvorila se u košmar. Nakon samo 400 kilometara vozilo je stalo nasred auto-puta, nakog čega je kupac bio primoran da zove šlep službu. Auto kuća po njegovim rečima, izbegava obaveze i ne želi da odgovori na žalbu.
Auto kuća "Kia Auto" d.o.o. prodala je čoveku (ime i prezime poznato redakciji) u Beogradu polovan automobil marke Fiat 500 L, koji je nakon pređenih 400 kilometara stao nasred auto-puta.
- Auto sam kupio u Zemunu, u mesecu decembru. Nakon pređenih 400 kilometara, on je blokirao nasred auto-puta. Morao sam da ga šlepam, a njih nije interesovalo, nisu hteli da se jave na telefon. Ja sam ih pozvao da vidim o čemu se radi, oni su mi rekli da pokušam sam da popravim auto - naveo je kupac za Republiku.
On za kupljeno vozilo poseduje fiskalni račun i zapisnik o predaji automobila, ali ne i garanciju.
Foto: Privatna arhiva
Kako je objasnio, na popravku je dosad dao 60.000 dinara, a auto kući je naglasio da više ne želi da daje novac. Kvar i dalje nije otklonjen.
- Kada sam rekao da zaista više ne želim da dajem novac, troškovi do sada su 60.000 dinara, oni su poprilično bili drčni i bezobrazni i rekli da meni ništa ne mogu da vrate jer nemam nikakvu garanciju na auto i da je to, to. Ja sam nakon toga poslao mejl, nakon čega mi oni nisu odgovorili, ni u zakonskom roku od sedam dana. Onda sam sedmi dan poslao još jedan mejl i od toga je prošlo 11 dana, odgovora nema. Ne odgovaraju mi više ni na pozive. Objavio sam ih na Instagram nalogu, onda su se oni javili preko Instagrama i obećali da će se neko sutradan javiti. Niko me više nije pozvao - objašnjava kupac.
Po Zakonu, kazna na neodgovaranje na mejl je od 300.000 do 3 miliona dinara.
KIA: Prodajemo vozila sa garancijom, i bez garancije, evo šta je naša obaveza
Nakon priče nesrećnog kupca, pozvali smo auto kuću Kia da se raspitamo o uslovima kupovine polovnih automobila sa i bez garancije, kao i slučajeva u kojima se oni pokvare.
- Naša vozila imaju garanciju, ali i uslove za davanje garancije, koje su u okviru kompanije i koje se odnose na osnovne sklopove motora i menjača, jasno su deklarisane ugovorom o garanciji koja se dobija prilikom isporuke. Važi dve godine ili 30.000 pređenih kilometara. Postoje vozila koja prodajemo bez garancije i ona se prodaju kao ostala vozila na slobodnom tržištu. Znači, mi smo dužni da popravljamo i servisiramo automobile za koje mi kao firma dajemo garanciju. Ta vozila moraju da se održavaju kod nas u ovlašćenom servisu 30.000 kilometara ili dve godina na svakih 10.000 pređenih kilometara. Dve godine je samo za ona vozila koja imaju garanciju, za koje mi ugovorom dajemo garanciju prilikom isporuke vozila - naveli su iz ove firme.
PAPOVIĆ: Ako u ugovoru od pravnog lica nije navedena garancija godinu dana, ona automatski važi dve godine
Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Goran Papović objasnio je da ukoliko ugovorom nije deklarisano da garancija važi godinu dana, ona onda važi dve godine po Zakonu.
Foto: Privatna arhiva
- Zakon je na strani potrošača. Ako u ugovoru, od firme, odnosno pravnog lica, nije data garancija, da piše da je garancija godinu dana, ona je automatski onda dve godine. Tu je zakon potpuno jasan. Kupac može da se obrati Nacionalnoj organizaciji potrošača, i da priloži ugovor kao dokaz. U ugovoru mora da piše od čega se ograđuje prodavac i od kojih kvarova - objasnio je Papović.
Savet svim kupcima je da pažljivo čitaju ugovor, sitna slova i ono od čega se prodavac ograđuje, kao i prava i obaveze. Osim toga, najbolje je posavetovati se sa stručnim licem, kako bi se izbegle neprijatne situacije i dodatni skriveni troškovi.
BONUS VIDEO: