STJUARDESE PLAKALE, PUTNICI BILI OBAMRLI OD PANIKE! Detalji drame u avionu koji se umalo srušio na auto-put u Beogradu!
IZVOR: Republika - 23.02.2022 | 14:29
Avion "Flajdubajia" koji je u petak poleteo sa piste Aerodroma "Nikola Tesla" delile su sekunde od velike tragedije.
Let FZ1746 iz Beograda do Dubaija mogao je da bude prekinut samo nekoliko minuta nakon što su se putnici ukrcali u avion, jer se letelica "odlepila" od piste suviše kasno.
Stručnjaci upozoravaju da se u praksi avioni poput "boinga 737" i "erbas A319/320" odlepljuju sa beogradskog aerodroma posle nekih 1.400-1.500 metara "zaleta", odnosno negde između polovine i treće četvrtine piste.
- Ovaj je išao na let od 3.800 + km i trajanja skoro pet sati, pa se može pretpostaviti da je bio pun goriva i putnika. Logično je da mu je trebalo nešto duže vremena i to ide u prilog pretpostavci da su nameravali da polete sa kraja piste i da su tako proračunali. Međutim, kada su shvatili da su zakasnili, u kabini je nastala panika, stjuardese su počele da plaču, ali desilo se čudo i avion se iščupao - piše Objektiv.
Pokrenuta istraga
U Kontroli letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) su za Objektiv potvrdili da je posada vazduhoplova nakon izdate "instrukcije za voženje" u cilju poletanja u smeru 300, sama izabrala spojnicu D za izlazak na poletno-sletnu stazu radi poletanja u odobrenom smeru.
- Poletanje je izvršeno u 13.48, a neposredno nakon poletanja vazduhoplova kompanije "Er Srbija" na liniji Beograd-Tivat, čija je posada takođe koristila spojnicu D za izlazak na poletno-sletnu stazu i poletanje u smeru 300. Deklarisane dužine za poletanje dostupne su u vazduhoplovnim publikacijama koje posade koriste, kao i na signalizaciji uz stazu.
Oni napominju da je upravljanje avionom isključivo u nadležnosti posade i da se obavlja u skladu sa kompanijskim procedurama, uzimajući u obzir performanse vazduhoplova i raspoloživu dužinu poletno-sletne staze. U Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Srbije navode da su povodom ovog slučaja preduzeli vanredni inspekcijski nadzor.
- Po okončanju procesa, Direktorat će raspolagati sa više informacija, piše Objektiv.
Sajtovi koji analiziraju letove na osnovu javno dostupnih informacija sa ADS-B i GPS uređaja, airportia.com i mentourpilot.com, navode da se avion, nakon što je kraj piste jedva preleteo i u narednih 400 metara nastavio postepeno da se penje, popeo samo do visine od 25 metara.
Bonus video: