SRBIMA PRESEO ODMOR U ALANJI! Mrtve mušice u hrani, smrad, a svuda okolo gamižu bubašvabe - TRI DANA NA MUKAMA
IZVOR: Republika - 09.08.2022 | 16:18
Kada smo ušli u sobe, zatekli smo prljave toalete, s razvaljenim slavinama i pokvarenim vodokotlićem, tvrdi Sanela Vasić, koja kaže da imaju 50 potpisa turista ogorčenih na agenciju "Filip travel"
Grupa turista iz Srbije koja je u Alanju u Turskoj otišla na letovanje preko turističke agencije "Filip travel" tvrdi da im je letovanje upropašćeno jer su morali da promene tri hotela, isprva zbog loših higijenskih uslova, potom zbog buba i muva u hrani, da bi tek u trećem hotelu dobili pristojan smeštaj, ali su za to morali da doplate na licu mesta!
Sanela Vasić iz Kraljeva za Kurir je ispričala negativno iskustvo sa letovanja koje su ljudi plaćali između 1.300 i 2.000 evra.
Dok je pričala o tome, javljali su se i ostali izrevoltirani turisti koji su se, kako kažu, za sve žalili agentu te agencije.
- Aranžman smo uplatili u agenciji "Kralj", koja je podagent "Filip travela", i to aranžman ol inkluziv plus. Pokazan nam je fantastičan hotel i rečeno nam je da je u toku akcijsko sniženje od 1.350 evra za dve osobe, umesto 2.280, koliko je bila cena na sajtu. Odmah smo dali depozit jer je bilo malo mesta i 5. avgusta se uputili na odmor. Ipak, tamo nas je sačekalo neprijatno iznenađenje - kaže Sanela i navodi da je grupi po dolasku na destinaciju rečeno da su za njih zadužene dve devojke iz agencije:
- U prvi hotel ušli smo bez vodiča. Sve je smrdelo na kanalizaciju. Pre čekiranja u sobe u 14 sati zamolili smo osoblje za obrok, jer smo bili gladni. Dobili smo samo razliveni pire, uz odgovor da je to sve što je ostalo. A nismo imali ni čime da operemo ruke, ni sapuna nije bilo. Kada smo ušli u sobe, zatekli su nas prljavi toaleti, sa razvaljenim slavinama i pokvarenim vodokotlićem.
Foto: shutterstock
Ništa nije bilo funkcionalno, i zidovi su čak bili oronuli. Zvali smo jednu od devojaka iz agencije i požalili se. Na to nam je rekla da ćemo dobiti premeštaj u drugi hotel - priča sagovornica Kurira i dodaje da su ubrzo premešteni u hotel udaljen 25 kilometara:
- Na recepciji drugog hotela prilazi nam naša sugrađanka koja je već tu odsela i kaže: "Znate li gde ste došli? Ovde morate da se borite za hranu, jednom dečku se majka otrovala u restoranu." Gladni i očajni, a u grupi ima i dece i srčanih bolesnika, ulazimo da jedemo u restoran tek u vreme večere. Tamo se ljudi guraju za hranu, po hrani su mušice. U ćošku po podu gamižu bubašvabe. Niko nije mogao da jede, a već smo i pregladneli. Na terasi po stolovima skaču mačke, igraju se s mrtvim bubašvabama. U sobama nas dočekuju buđ, vlaga, flekavi peškiri. Prvo smo se okupali i zasmrdeli od ubuđalih peškira, pa smo se opet kupali i sušili na terasi. Pritom, klima ni u ovom hotelu nije radila.
Sagovornica tvrdi da je potom zvala drugu devojku iz agencije da se žali, a ona im je, kada se pojavila, za premeštaj u treći hotel tražila po 100 evra.
- Iza nas su dva izgubljena dana i dva hotela. Devojka iz agencije nam je rekla da moramo da doplatimo novi smeštaj, ali nam nije dala priznanicu. Kad smo joj to tražili, popunila je listiće blokčeta za priznanice, ali nigde zvaničnog žiga agencije nije bilo. Inače smo jedina grupa koja ima priznanice, prethodne dve grupe ih nemaju. Iz jedne grupe su nam rekli da su prešli bez doplate, iz druge nam je žena rekla da su joj najpre tražili 500 evra, pa su spustili na 110 evra - tvrdi sagovornica. Ona zaključuje da su od aranžmana u trajanju od 10 dana imali "tri dana prolivenih suza", da im je odmor propao i da niko za to ne haje.
Foto: pixabay.com
- Devojke iz agencije nisu pokazale ni empatiju za naše propale dane odmora. Zvali smo agenciju, pisali mejlove, ali bez odgovora. Kontaktirali smo čak i sa ambasadom. Kada se vratimo kućama, planiramo da se žalimo na sve što smo ovde doživeli. Nas 50 iz tri grupe sakupilo je potpise kao dokaz da smo nezadovoljni.
Pravna služba agencije "Filip travel": Nećemo da odgovorimo na vaša paušalna pitanja
Iz pravne službe turističke agencije "Filip travel" odgovorili su da su putnici još uvek na destinaciji i da se svi problemi rešavaju na licu mesta, kao i da nakon završetka putovanja, ukoliko nedostaci ne budu otklonjeni na destinaciji, putnici imaju pravo da pokrenu postupke po reklamacijama. - Svi naši putnici su zaključenjem ugovora o putovanju prihvatili obavezu da pre okončanja postupka po reklamaciji ne iniciraju postupke pred nadležnim državnim organima, niti da obaveštavaju medije o postupcima koji su u toku - navode oni i dodaju: - U tom smislu, agencija "Filip travel" u ovom trenutku neće odgovarati na vaša pitanja koja su postavljena paušalno i tendenciozno, uz iznošenje netačnih podataka i pogrešnih zaključaka - navodi Kurir.
SENČIĆ: Čim se vrate kući, putnici treba da se žale
Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (Juta) Aleksandar Seničić kaže da putnici, ukoliko žele da se žale na slične nepravilnosti, treba to da urade u roku od osam dana.
Foto: Printskrin/Facebook/bisera.tomic
- Putnici po dolasku u Srbiju imaju osam dana da napišu zvaničan prigovor. Potom treba da traže od agencije broj pod kojim se vodi reklamacija, jer moraju da se uvedu u knjigu reklamacija. Agencija ima onda osam dana za odgovor. Ukoliko ne dođe do dogovora, putnici treba da dostave dokumentaciju Juti i podnosi se zahtev za arbitražu. Mi zovemo agenciju i putnike, a veće donosi odluku na osnovu izvedenih dokaza. Ono što je nematerijalno ne može da se nadoknadi, ali materijalno može, na primer, tri propala dana zbog loših uslova. Postoji tačna formula koja računa koliko se novca može vratiti. Ako Juta donese presudu, agencija treba da refundira taj deo aranžmana putnicima. Ako agencija to ne uradi, Juta tu presudu daje putnicima i s putnicima pokrećemo spor pred sudom. To nikad ne traje duže od jednog ročišta s našom presudom. Važno je samo da ljudi znaju da ne mogu da dobiju sav novac nazad, jer su ipak koristili sedam dana letovanja i put avionom, na primer.