I KAD STE OSIGURANI, NISTE SIGURNI! Primer "Milenijum" osiguranja sa ovog letovanja je svima za nauk! (FOTO)
IZVOR: Kristina ILIĆ - 24.08.2022 | 12:08
Naplaćuju putno zdravstveno osiguranje, a onda ne plaćaju troškove lečenja alergije, jer je uzrokovana sunčevim zracima?!
Platili ste putno zdravstveno osiguranje i mislili da na miru možete da odete i uživate u svom odmoru, spremni na to da ako se nešto nedajbože desi imate zdravstvenu potporu.
Da biste bili još sigurniji, otišli ste u agenciju koja kaže kako nudi osiguranje u celoj Evropi, da ne biste razmišljali i "jurili" prvu zdravstvenu ustanovu u mestu u koje idete.
Sve zvuči idealno, dok ne dođemo do iskustva Beograđanina Nemanje, koji je na svom Tviter nalogu podelio rešenje koje je donela osiguravajuća kuća, u kojem mu se ne isplaćuju troškovi lečenja njegove supruge na Kipru, u mestu Aja Napa.
Osiguravajuća kuća je Milenijum osiguranje.
- Žena na letovanju drugi dan dobije alergijsku reakciju na sunce, otekne joj ispod oka. Imali smo Milenijum osiguranje, zovemo ih, kažu nemamo nikog na Kipru (a prodaju osiguranje za ceo svet) nađite sami pa cemo vam mi refundirati. Uradimo mi tako,podnesemo za refundaciju i... - počinje svoju priču Nemanja.
Foto: Tviter
U nastavku sledi odgovor, koji je dobio od Milenijuma:
- U skladu sa članom 17. Uslova za osiguranje pružanja pomoći za vreme putovanja i boravka u inostranstvu, isključena je obaveza osiguravača za pokriće troškova kada slučaj nastane kao posledica izlaganja osiguranika sunčevim zracima.
Suma sumarum - isplate nema, iako su Nemanju savetovali da plati lečenje, obavezavši se na refundaciju.
Foto: Tviter
Portal Republika, stupio je u kontakt sa Nemanjom, koji je ispričao kako je tekla komunikacija sa ovom osiguravajućom kućom.
- Akutna alergija sa otokom ispod oka, ne piše alergiaj na sunce niti koja terapija je prepisana. Kada smo supruga i ja pozvali da ih pitamo šta da radimo, rekli su nam da nemaju direktnu zdravstvenu ustanovu sa kojom na Kipru u Aja Napi sarađuju i da imamo dve opcije. Prva je bila tražimo nekog partnera koji bi mogo da pruži zdravstvenu pomoć, ali ko zna kad bi to bilo, a druga opcija je podrazumevala da sami nađemo nekog gde se nalazimo, da nam on ukaže zdravstvenu negu i da onda od ove osiguravajuće kuće sve to refundiramo - navodi naš sagovornik.
Po povratku sa mora, Nemanja je prikupio sva dokumenta i i predao papire, čekao na odgovor, u kome je na kraju obavešten da je odbijen prema članu 17.
Kako navodi, jasno mu je da se osiguravajuća kuća zakonski obezbedila, ali žel ida apeluje na ljude da ne budu žrtve ovoga što se može na neki način okarakterisati kao prevara.
- Čovek treba stvarno da čita sve te stavke i da se raspita šta sve ulazi u osigiranje, a šta ne. Prva prevara je ta što oni kažu - pokrivamo celu Evropu, sve zemlje, a to nije slučaj. Pokrivaju tako što pozovu tamo nekoga pa im on nekog nađe, čak i kad pokrivaju neku zemlju pitanje je da li pokrivaju to mesto. Tako npr. ukoliko dođe do toga da nam se zapuši uvo na moru, a nema upale uha, oni ne plaćaju ni ispiranje ušiju. Stavljaju nas u apsurdne situacije, jer sve čine da naplate osiguranje, a ne i da plate štetu - objašnjava naš sagovornik.
Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača Efektiva navodi za Republiku da putnici koji se opredele za ovaj vid osiguranja moraju da budu posebno pažljivi, jer se cake kriju u sitnim slovima i stavkama kojima se isključuju brojne tegobe koje su razlog za lečenje kad smo na odmoru.
- Šta je poenta osiguranja, određenu vrstu osiguranja nazivaju imenom u globalu - putno zdravstveno osiguranje i kad ljudi tako pročitaju, oni misle, šta god da mi se desi na putu, pošto je zdravstveno to će da mi pokrije. Međutim, sva osiguranja ugovaraju brojna isključenja i ta isključenja su oni slučajevi koje osiguranje ne pokriva i to su uglavnom slučajevi koji se mnogo češće dešavaju. I onda kada čovek uzme u obzir da je platio putno zdravstveno osiguranje, pročita i vidi šta sve ono ne pokriva, to bude šok. Jer ispada da će osiguranje pokriti ukoliko ga ujede kit, ili neka tako fantastična stvar, koja se ne dešava - navodi Gavrilović i dodaje:
- Svi koji uzimaju osiguranje, treba da pročitaju opšte uslove i na šta se tačno ono odnosi, tj. ne odnosi i onda će svhatitit šta je osigurani slučaj ili ne.
Kako Gavrilović ističe, iako to nema nikakvog smisla, osiguravajuće kuće su uspele da prodaju ovakva osiguranja i da se zakonski potpuno zaštite u ovim slučajevima, kako ne bi morali da plate ili da refundiraju ljudima sredstva.
- Ovde, u opštim uslovima piše da ne pokrivaju alergije, kao ni slučajeve nastale usled izlaganja sunčevim zracima, tako da su oni pravno pokriveni. Zbog toga ljudi treba da pažljivo pročitaju opšte uslove i isključenja i da znaju šta su kupili, jer je osnovni moto svake osiguravajuće kuće da naplati premiju osiguranja, a da što manje štete isplati - zaključuje naš sagovornik.
ODGOVORI MILENIJUM OSIGURANJA
Na pitanja Republike zbog čega prodaju putno osiguranje, a onda ne isplaćuju štetu, kao i zašto reklamiraju prodaju osiguranja za ceo svet, a onda nemaju nikog na Kipru, iz ovog osiguravajućeg društva su odgovorili:
- U ovim uslovima je navedeno u kojim slučajevima se pruža asistencija, a u kojim slučajevima se ne pruža. Između ostalog alergijske reakcije na Sunce nisu pokrivene polisom, što je standardna praksa kod svih osiguravača. Polisa pokriva onaj deo sveta kako je na polisi ugovoreno. Ukoliko u konkretnom slučaju ne postoji mreža medicinskih ustanova sa kojima postoji ugovor o direktnoj saradnji, pregled se svakako organizuje preko partnera asistenske kuće, što je ovoj osiguranici u konkretnom slučaju i ponuđeno. U ovom konkretnom slučaju osiguraniku je ponuđena opcija organizacija pregleda, ali je ona samoinicijativno otišla na pregled, posle čega je po povratku u Srbiju podnet zahtev za refundaciju troškova sa dokaznom dokumentacijom. Naglašavamo da svaki osiguranik ima pravo da podnese zahtev za refundaciju troškova koji su plaćeni bilo gde u inostranstvu, ukoliko je polisa ugovorena za taj deo sveta i zatražena medicinska asistencija je pokrivena polisom.
Na pitanje da li su upozorili korisnike njihovog osiguranja kada su stupili u kontaktirali sa njima sa Kipra da postoji mogućnost da im nećete refundirati troškove lečenja, iz Milenijum osiguranja navode da je naknadno utvrđeno da je u pitanju alergijska reakcija na Sunce, što kako kažu, nije obuhvaćeno polisom.
- To je standardna praksa i isključenje od osiguranja koje se nalazi u Uslovima drugih osiguravajućih kuća. Tek pošto je po povratku u Srbiju dostavljena medicinska dokumentacija osiguranice utvrđeno je koji je medicinski problem imala, te da prema toj dokumentaciji nema pravo na odštetu.
BONUS VIDEO