SKANDALI VIZERA POSTALI PRAVILO! Putnici ogorčeni zbog kašnjenja: Jedno piše, drugo se radi!
IZVOR: Republika - 24.08.2022 | 14:08
Aviokompanija "Vizer" (Wizz air), protiv koje je mađarska vlada nedavno pokrenula postupak, i u Srbiji posluje na štetu putnika, tvrde sagovornici Republike.
Kako navode nezadovoljni putnici koji su nedavno koristili usluge ove aviokompanije, propusti "Vizera" sve su učestaliji i, što je još gore, gotovo da su postali pravilo.
- Takav je slučaj sa letom za Barselonu. Piše jedno vreme leta, a onda se čeka sat i po, pa i dva. Jedno piše, u realnosti nešto sasvim drugo - kaže ogorčeni čitalac Republike koji je nedavno imao neprijatnost zbog ove aviokompanije.
Prema njegovim rečima, ono što u postupcima kompanije posebno iritira je što se ne udostoji da putnike bilo šta obaveste.
- Pa, dokle više?! Ajd što se kasni, al bar neka nešto kažu, da ima bilo kakvo obeveštenje, izvinjenje. Ovako, nikom ništa. I tako mesecima - dodaje naš sagovornik.
Nije izolovan slučaj
Da ovo nije izolovani slučaj, pokazuje i nedavni incident kada se avion iz Italije koji je leteo ka Srbiji pokvario.
Kompanija nije imala zamenski avion, zbog čega su putnici satima morali da čekaju na aerodromu, dok nije odlučeno da ga moraju napustiti.
Da sve bude gore, troškove hotele za nekoliko noći, jer ranije let nije mogao biti obezbeđen, morali su da pokriju sami, što znači da su morali da plate oko 300 evra pokušavajući da uštede plaćajući avio-kartu 10 puta jeftinije.
Foto: Wikipedia/Oyoyoy
Komentarišući pritužbe koje je na račun "Vizera" imaju nezadovoljni putnici, Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača Efektiva, navodi da je proces potraživanja novca izuzetno komplikovan
- Mnogi su se žalili na "Vizer". Putnici mogu da naplate od, recimo, "Er Srbije", kašnjenje, ali da to nije slučaj sa kompanijama koje nisu iz Srbije, poput "Vizera", budući da on nema nikakvu imovinu ovde. Putnici u ovom slučaju jedino mogu unajmiti nekog advokata iz te države i tako pokušati da pokrenu postupak - konstatuje Gavrilović za Republiku.
Postupak u Mađarskoj
Podsetimo, mađarsko Ministarstvo pravde nedavno je u zvaničnom saopštenju obelodanilo da će protiv "Vizera" biće pokrenut postupak zaštite potrošača, koji će se voditi pred budimpeštanskom kancelarijom Vlade.
- Putnici su se obratili organu za zaštitu potrošača zbog propusta "Vizera" da informiše klijente o kašnjenjima i otkazivanjima letova. Oni su se žalili na nemarnost kompanije da obezbedi smeštaj ili da ponudi promenu datuma rezervacije u takvim situacijama, te da ne odgovara na reklamacije u roku od 30 dana i da nameće doplatu kupacima koji joj se obrate - prenela je nedavno agencija MTI.
Vizer nije odgovorio na pitanja Republike do momenta objavljivanja ovog članka.
KAKO NAPLATITI OTKAZIVANJE ILI KAŠNJENJE LETA
U slučaju uskraćivanja ukrcavanja protiv volje putnika, otkazivanja leta ili kašnjenja leta, obaveza avio-prevoznika je da putnicima refundira štetu i da im pruži pomoć.
Putnici ostvaruju pravo na odštetu u iznosu od:
1) 250 evra za sve letove dužine 1.500 kilometara ili kraće;
2) 400 evra za sve letove unutar EU, duže od 1.500 kilometara i za sve druge letove dužine između 1.500 i 3.500 kilometara;
3) 600 evra za sve letove koji ne spadaju pod tačke 1) i 2)
SAVETI ZA NAPLATU KAŠNJENJA LETA
- Čuvajte svoju kartu za ulazak u avion i rezervaciju
- Zapišite tačno vreme dolaska
- Čuvajte sve račune
- Zatražite smeštaj
- Odbijte povrat iznosa karte