SRAMNA REKLAMA ZA RAKIJU KOJU TREBA ZABRANITI! "Ruž sa usana skida samo ŠAMAR"! (FOTO)
IZVOR: Jovana BRANKOVIĆ - 14.10.2022 | 09:59
U trenutku kada je nasilje nad ženama sve veći problem u Srbiji, osvanula je sramna kampanja za rakiju koja čak i svojim nazivom poziva na nasilje.
Proizvođač alkoholnog pića "Šamar rakija" pokušao je da svojim sloganima bude duhovit i privuče korisnike, pa je uz fotografiju lepe žene koja nanosi karmin napisao da "večeras ruž sa usana skida samo Šamar".
Nakon što je ovaj post izazvao negodovanje kod velikog broja žena, dodali su da "ruž sa usana skida čaša Šamar rakije".
Iako je ovo bio najbrutalniji primer, ni njihovi prethodni slogani nisu ništa manje problematičniji. "Jedini šamar koji miluje" i "Šamar je jak onoliko koliko se vi osećate jaki dok ga pijete" deo su kampanje koja aludira na batinanje.
Vesna Stanojević, koordinatorka Sigurne kuće, istakla je da je užasnuta ovakvom reklamom.
Foto: Tanjug/AP
- Moj stav je da to treba zatvoriti, ukinuti, zabraniti, imajući u vidu celokupnu situaciju sa nasiljem u Srbiji - rekla je Stanojević za Republiku i dodala:
- Smatram da je to idiotizam! Da, baš taj termin, idiotizam! Sram bilo svakoga ko je to napravio i proizveo! -
Izvinili se na Fejsbuku
U postu na društvenim mrežama koji se više usresredio na to što su njihove objave postale viralne, nego na izvinjenje ženama, napisali su da će "ubuduće raditi na viralnim postovima". Njihovo saopštenje prenosimo u celosti:
- Recept za viralni post? Nekoliko duhovitih reči, privlačan vizual spojen sa kreativnim zaokretom. Zaokret toliko kreativan, da nismo ni slutili šta sledi. Šamar rakija se zaista protivi prekomernom konzumiranju alkohola ili bilo kakvom nasilju. Nazdravljamo životu i ljubavi uz čašu savršeno izmiksane rakije i priznajemo: bolji smo u receptima za neverovatnu rakiju, nego u receptima za viralne postove. Radićemo na njima u budućnosti. Izvinjavamo se svim stranama koje bi mogle biti uvređene - navodi se u postu.
Foto: Shutterstock
Ovakva objava naišlo je nanegodovanje kod žena, koje navode da "izvinjenje nije iskreno".
- Vi i dalje ne kapirate, posle svega i svih komentara, da to što ste napisali nije ni kreativno, ni zabavno, a ni moralno? Komunikacija na mrežama nije zakonski regulisana, ali takvu reklamu vam nijedan registrovani mediji ne bi objavio čak i da sme da se reklamira alkohol, jer neskriveno poziva na nasilje i produbljuje mržnju prema ženama. Plus izvinjenje tipa "izvinjavamo se ako smo vas uvredili jer smo u stvari mnogo kreativni, toliko da vaš mozak to ne može da skapira" je za potpuni prezir - jedna je od reakcija na društvenim mrežama.
Ljudi su, takođe, bili izrevoltirani, jer su, kako navode, sve negativne komentare obrisali.
- Izvinjenje bez stvarnog kajanja ili analize da se shvati šta je učinjeno i nije izvinjenje. To je mazanje očiju "svim stranama" - piše u jednom komentaru.
Republika je kontaktirala "Rakiju Šamar", ali oni do trenutka objavljivanja nisu odgovorili na naša pitanja, iako su rekli "da će pogledati".
U Srbiji nasilje nad ženama u porastu
Od izbijanja pandemije kovida, nasilje nad ženama je u konstatnom porastu širom sveta, ali i u Srbiji, što nam je potvrdila i koordinatorka Sigurne kuće Vesna Stanojević.
Do oktobra ove godine ubijeno su 23 žene. Crna statistika kaže da u proseku svakog meseca nastradaju dve, a najčešći počinioci su partneri.
Za samo 48 sati 18. i 20. septembra ove godine brutalno su ubijene dve žene.
Majku dvoje dece, od šest i sedam godina, suprug je u Zemunu zverski tukao drvenom palicom do smrti, stavivši joj prethodno povez preko očiju i usta, a potom sa decom pobegao kod svog oca, dok je u Subotici muškarac izbo bivšu suprugu nožem u prisustvu njene majke, jer nije želela da se pomiri sa njim.