SVOJE CENE PRESKUPO, TUĐE BI BESPLATNO: Kompanija SBB gasi kanale sa nacionalnom frekvencijom, pa potom neosnovano napada Telekom Srbija


IZVOR: Republika - 21.10.2022 | 11:35


United Group, sa sedištem u Luksemburgu, u okviru koje posluje i kompanija SBB odlučila je da ugasi kanale sa srpskom nacionalnom frekvencijom.

Foto: Telekom Srbija
SVOJE CENE PRESKUPO, TUĐE BI BESPLATNO: Kompanija SBB gasi kanale sa nacionalnom frekvencijom, pa potom neosnovano napada Telekom Srbija

S obzirom na to da je takva odluka naišla na negodovanje kako šire javnosti, tako i njihovih korisnika, izabrala je da se brani po staroj uigranoj metodi, neosnovano napadajući svog najvećeg konkurenta Telekom Srbija.

Međutim, ovoga puta ne samo da su sebe ponovo precenili, nego su pokušali da još jednom potcene celokupnu srpsku javnost. Istine radi, ističemo sledeće činjenice.

Javnosti je poznat podatak da United Group svoje kanale, čiji je udeo u gledanosti u Srbiji manji od 4% vrednuje više od 2 EUR po korisniku. Podsećamo, za emitovanje svojih kanala, januara 2020. godine, ova kompanija je kablovskom operatoru Supernova tražila da joj plati više od 2 EUR po svakom korisniku, za grupu kanala, koja čak nije uključivala ni Novu S, uz izričitu, ali nezakonitu zabranu da navedeni kanali ne budu dostupni u ogromnom delu Srbije.

Takođe, činjenica je da je United Group u zemljama gde ima kanale sa nacionalnom frekvencijom, konkretno u Crnoj Gori i BIH tražila da im se ti kanali plaćaju 1 EUR po korisniku, i više meseci držala isključene te kanale kablovskim operatorima, kao sredstvo pritiska da prihvate tu cenu.

Postavlja se pitanje, kakva se namera i ekonomska logika krije iza tvrdnje United Group i njihove kompanije SBB, da njihovi kanali registrovani u Luksembrugu sa ukupnim udelom gledanosti manjim od 4%, koji pritom ne plaćaju nijednu naknadu, niti porez državi Srbiji, vrede više od 2 EUR, a da tri nacionalna kanala registrovana u Srbiji, budu besplatna, iako upravo oni, najviše od svih kanala,  plaćaju najviše poreza i naknada našoj zemlji, a njihov udeo gledanosti je veći od 25%.

Na osnovu navedenog, može samo da se izvuče zaključak da United Group, svoje kanale vrednuje i naplaćuje po sopstvenom cenovniku, ali izgleda da taj cenovnik ne važi kada su u pitanju tuđi kanali, za čije emitovanje oni moraju da plate.

Ovo je posledica višegodišnjeg načina poslovanja United Group i njihovog SBB, bazirana na nezakonitom, monopolskom ekstra profitu i gušenju svake konkurencije, tako što su težili da budu jedini kablovski operator i da se samo njihovi kanali komercijalno naplaćuju, po cenama koje oni sami odrede, a na štetu krajnjih korisnika. Nervoza United Group i njihovog SBB potiče od toga što monopola više nema, što se osim Telekoma Srbija pojavilo više ozbiljnih kablovskih operatora i što je slobodna utakmica za korisnika sve neizvesnija.