"JANDEKS" PREVARA: Bahatost kurirske službe u ruskom vlasništvu
IZVOR: Republika - 03.11.2022 | 05:30
Po sistemu "ako prođe, prođe", dostavljač će vam tražiti dodatnih 200-300 dinara, iako ste sve uredno platili
Ako se odlučite da nešto naručite preko "Jandeksovih" dostavljača, spremite se za dodatne i nepredviđene troškove. Naime, na društvenoj mreži Redit, na kojoj ljudi razmenjuju razna iskustva, mnogo je postova i komentara ogorčenih građana koji su imali problema sa "Jandeks" dostavom. U ranijem periodu, ova ruska firma pružala je u Srbiji samo taksi usluge, a sada su našli i dodatni biznis, pa svojim vozilima dostavljaju različite stvari.
- Već peti ili šesti put "Jandeks" dostavljač traži neku nasumičnu sumu novca po dolasku, iako je dostava plaćena karticom. Uvek se prave ludi, tvrde da je to cena dostave, nekog kolegu navodno zovu. Ja im nisam dao novac nijednom, jer znam da je plaćeno - naveo je jedan korisnik Redita.
PRAVIO SE LUD
Prema njegovom opisu, "Jandeks" radi po onome što u Srbiji nazivamo metodom "ako prođe, prođe".
Kako tvrde korisnici koji su se nadovezali na priču o "Jandeksu", suma koju dostavljači neovlašćeno traže maltene nikad nije ista. U proseku, to je oko 200-300 dinara.
Kurirska usluga "Jandeks" počela je u Beogradu sa radom krajem marta ove godine. Tada je krilatica njihove reklamne kampanje bila: "Nema više čekanja, isporuka za sat vremena". Posebno su se hvalili kuririma koji su prošli posebnu vrstu obuke.
Evo šta su još napisali korisnici kurirskih usluga "Jandeksa"...
- Slao možda dva-tri puta, jednom se desilo samo. Rekao sam da je plaćeno karticom i da ne razumem šta je problem, tip se napravio lud, uzeo porudžbinu i isporučio - naveo je jedan od korisnika, dok je drugi dodao:
- Nažalost, klasik ako prođe, prođe metoda. Tako su svi dostavljači radili, vremenom se to filtriralo kako su ljudi prijavljivali.
KONTAKT NEMOGUĆ
Srpski telegraf pokušao je da dođe nadležnih u "Jandeksu" kako bi nam objasnili zašto tolerišu ovakvo ponašanje dostavljača, odnosno da li možda sama firma stoji iza ove obmane. Međutim, nismo uspeli da nađemo bilo kakav kontakt u vidu broja telefona ili mejl adrese koji bi bio namenjen upitima ovog tipa. Gotovo je nemoguće stupiti u kontakt sa nekim iz komapnije, jer sve vas navodi da instalirate aplikaciju ili da se obratite povodom pitanja koja se tiču toga da li želite da uspostavite saradnju, budete dostavljač ili kako da iznajmite dostavljača. U jednom od mejlova upućenim odeljku koji se tiče usluge, zamolili smo da nam se jave kako bismo dobili odgovore na naša pitanja. Takođe smo pisali i na njihovu zvaničnu Instagram stranicu, ali do objave ovog teksta nismo dobili odgovor.
Stranac: Lažu za cenu vožnje
U komentarima na zvaničnoj Fejsbuk stranici "Jandeksa" nalazi se i komentar stranca, upisanog kao Džekil Hajd, postavljen pre nedelju dana, u kome se žali na cenu taksi vožnje preko ovog servisa. - Prevara, prevara, prevara! Bukirao sam vozača nekoliko puta i vožnja je uvek bila skuplja 20-25 odsto nego što je naglašeno u aplikaciji. Moja vožnja je procenjena na 560 dinara, a taksimetar je pokazao 750. Prevara! Ne koristite ovu aplikaciju - naveo je, između ostalog, besni korisnik.
BONUS VIDEO