RODITELJI NE VEZUJU DECU I NE VOZE IH U SEDIŠTIMA! Poražavajuća statistika: Do sad 11 dece izgubilo život - OVO SU CRNE TAČKE!
IZVOR: Jovana BRANKOVIĆ - 06.11.2022 | 17:10
U sudaru koji se dogodio u subotu ujutru na putu Užice-Zlatibor u Čajetini poginuo je 36-godišnji policajac i šestogodišnje dete.
Do nezgode je došlo kada je vozilo kojim je upravljao četrdesetčetvorogodišnji vozač i u kom se u auto-sedištu prevozilo dete, prešlo u suprotnu traku i sudarilo se sa drugim vozilom, kojim je upravljao 36-godišnji policijski službenik, koji je poginuo na licu mesta.
Dete je sat vremena kasnije podleglo povredama.
Foto: RINA
11 dece izgubilo život u saobraćaju ove godine
Od početka ove godine u saobraćajnim nezgodama u Srbiji poginulo 11 dece, od kojih petoro prevozeći se u putničkim vozilima, saopštio je MUP.
Analize pokazuju da polovina poginulih vozača i čak 70 odsto poginulih putnika nisu koristili sigurnosni pojas, pa je od početka godine zbog nekorišćenja pojasa poginulo 75 vozača i 40 putnika u putničkim vozilima.
Foto: ST/V. LUKIĆ
U prvih 10 meseci 2022. godine, zbog nekorišćenja sigurnosnog pojasa sankcionisano je 167.595 učesnika u saobraćaju, što je za 12% više u odnosu na isti period prošle godine.
Takođe, od početka godine sankcionisana su 2.263 lica zbog nepropisnog prevoženja dece u vozilima, što je dvostruko više u odnosu na prošlu godinu, navodi MUP u saopštenju.
Najveći rizik za decu putnike - Inđija i Velika Plana
Prema analizi Agencije za bezbednost saobraćaja, najveći podesni rizik stradanja dece putnika u saobraćaju najveći je u opštinama Inđija i Velika Plana.
Podaci se odnose na podatke policijskih uprava za period 2019.-2021. godine.
Foto: Printscreen/Agencija za bezbednost saobraćaja
Analiza pokazuje da su među najugroženijim su putnici 0-14 godina u Kladovu, Malom Iđošu, Ljigu, Doljevcu, Bečeju, Apatinu i Lajkovcu.
Foto: Printscreen/Agencija za bezbednost saobraćaja
Više od 30 odsto dece strada u saobraćajnim nesrećama jer nisu dobro postavljena u dečje autosedište, nisu vezana pojasom ili uopšte nisu koristila autosedište namenjeno deci, pokazala je Statistika saobraćajnih nezgoda u Srbiji za poslednjih pet godina.
Montirala sam preko 300 sedišta, samo 3 su bila ispravno vezana!
- Statistika pokazuje da je u Srbiji 11 dece ove godine do danas izgubilo život u saobraćajnim nezgodama. Ako uporedimo sa 2021. godinom, kada je devetoro dece izgubilo život, to je povećanje. Deca najčešće stradaju u automobilu kada se prevoze sa svojim roditeljima - rekao je za Tanjug Branko Stamatović, ispred Agencije za bezbednost saobraćaja Srbije na nedavno održanoj tribini "Um na drum".
Jelena Bilić, savetnica za auto-sedišta Udruženja Roditelj, kaže da, prema poslednjim informacijama kojim raspolaže, Vojvodina prednjači u upotrebi dečijih sedišta, Novi Sad je najbolji, sledi ga Beograd, dok je na jugu zemlje stanje kritično.
- Montirala sam preko 300 sedišta i samo 3 su bila pravilno postavljena i deca pravilno vezana - kaže naša sagovornica.
- Ono što je važno je da se sedište čvrsto zategne, tako što se, kada se montira prema uputstvu proizvođača, uđe iza sedišta u automobil i ono se gura iz sve snage ka naslonu sedišta auta, dok se istovremeno pojas uhvati (dijagonalni deo, kod kopče u koju ulazi kad se vezujemo) i vraća nazad u kućište, tako da sedište, kada se prodrma u sedalnom delu, ne može da mrdne više od 2 cm - objasnila je Jelena za Republiku.
- Što se deteta tiče, ako se vozi u suprotnom smeru od smera kretanja vozila, tada deo pojaseva koji izlazi kod ramena treba da izlazi u nivou, ili malo ispod njih, a treba da se zategne toliko da samo jedan prst može da stane između detetove ključne kosti i pojaseva. Kada se vozi u smeru vožnje, pojasevi treba da izlaze u nivou, ili malo iznad ramena, a samo jedan prst sme da stane između njih i detetove grudne kosti. -
Savetnica je upozorila da se sedište koristi samo sa originalnim delovima, bez dodataka koji mogu da se nađu na tržištu, jer oni nisu testirani sa njima i ne zna se kako bi se ponašalo u sudaru. Takođe, dete se u sedište stavlja bez jakne i debelih džempera, da bi pojasevi mogli dovoljno da se zategnu.