KRŠ VOX APARATI: Kvare se i po nekoliko puta, pa šalju servisere da NAPLATE POPRAVKU U GARANCIJI!
IZVOR: Jovana BRANKOVIĆ - 21.12.2022 | 15:51
Bela tehnika ovog proizvođača vrlo često se kvari u garantnom roku.
Na aparate marke Vox u poslednje vreme stiže veliki broj pritužbi i reklamacija. Međutim, tu se priča ne završava. Neretko njihovi korisnici imaju negativno iskustvo i sa serviserima, a kvarovi se iznova vraćaju.
Svoje negativno iskustvo sa nama je podelilo i nekoliko čitalaca Republike, koji su istakli da im se nikada nije desilo da se toliko brzo nakon kupovine aparat pokvari.
- Posle nešto više od 6 meseci prvi put mi se pokvarila mašina za veš. Ima garanciju 5 godina i naravno sam odmah reklamirala. Popravljena je, a kvar se ponovio opet, na istom mestu, za godinu dana. Imam veoma negativno iskustvo, bolje da sam dala neku hiljadu više i kupila kvalitetniji aprat - rekla nam je Beograđanka koja je htela da ostane anonimna.
Foto: Shutterstock
Ljudi dele svoja loša iskustva
Na sajtu Iskustva.online povela se polemika oko kvaliteta Vox aparata i uglavnom, svi su loši.
- Vox mašina za pranje veša je užasnog kvaliteta. Imaju česte kvarove. Servis mi je dolazio na par meseci, a mašina nema ni dve godine starosti. Imaju problem sa crkavanjem grejača, kako oni kažu, zbog kvaliteta vode u Srbiji. Samo ne znam kako mašine drugih proizvođača nemaju problem sa tim. Rade godinama bez greške. Ovo je prvi put da smo kupili Vox mašinu i poslednji. Bolje platite i 10.000 rsd više - podelila je svoje iskustvo jedna Neda.
- Nemam je ni godinu dana, a već se za mesec dana dva puta kvari, isti kvar. Kad treba da krene, samo joj je upale prve dve sijalice kao da je problem sa vratima. Majstor zamenio, radila nedelju dana i opet isto. Vox vise nikad - napisala je Dragana.
Foto: pixabay.com
I tu nije kraj loših iskustava. Mirjana kaže da su njoj popravku u garanciji čak i naplatili.
- Imam jako loše iskustvo, mašina za veš VOX se u garantnom roku dva puta kvarila. Prvi put je bio manji kvar i to su serviserili rešili, ali su zato naplatili, jer kao ne podleže garanciji. Drugi put su se pokidale neke žice i nisu uvažili reklamaciju, izmisli su priču da je neko otvarao mašinu i presekao žice?! Toliko o njihovoj usluzi i kvalitetu - napisala je.
Nisu popravili, ali su im poslali mejl da ipak jesu!
Slično prethodnim vlasnicima Voxovih aparata, Olja je na Tviteru podelila neprilike koje je doživela.
- U selu crko frižider. U garanciji. Došao majstor, dva puta bocnuo šrafcigerom, tri puta uzeo klešta u ruke a da ih nije koristio. Frižider ostao pokvaren. Vox mi pošalje mail da je popravka uspešno obavljena. Eto samo da znate čije kućne aparate da ne kupujete - napisala je ona, a negativni komentari ispod objave su se nizali.
Udruženje za zaštitu potrošača: Imamo reklamacije, ne smeju ništa da vam naplate!
Marko Dragić iz Udruženja za zaštitu potrošača Vojvodine nije bio iznenađen ovakvim iskustvima, jer, kako kaže, i sami su imali reklamacije na njihove proizvode. Smatra da čim se delovi za aparate izrađuju u više različitih zemalja, te se i poštuju standardi različitih zemalja, verovatnije je da će doći do defekta.
- Građani treba da znaju razliku između zakonske garancije koja je 2 godine i kojom su predviđena sva prava i zaštita Zakonom o zaštiti potrošača i reklamacije nakon isteka zakonske reklamacije od 2 godine, odnosno komercijalna garancija. Ako je kvar nastao u prve dve godine od kupovine, u tom slučaju potrošač ima pravo da reklamira proizvod direktno trgovcu kod kog je kupio, jer je potrošač u ugovornom odnosu sa trgovcem, a ne proizviođačem. Odgovornost je na trgovcu. Potrošač ulaže reklamaciju trgovcu i dobija zamenu, popravku ili povrat novca. Trgovac je dužan da odreaguje u roku od 8 dana - istakao je Dragić.
Foto: Privatna arhiva
Kada je u pitanju komercijalna garancija, kaže on, potrošač mora da se obrati davaocu garancije, koji je u većini slučajeva proizvođač. Sva prava i obaveze su tada definisane garantnim listom. U slučaju korisnika koji je platio popravku, Dragić kaže da to nije smelo da se desi.
- Nikakve troškove potrošač ne može da ima, niti po bilo kom osnovu može da mu se naplati, apsolutno ne sme da ima nikakvih dodatnih troškova što se tiče servisera. -
Savetuje da kada serviser nakon reklamacije izađe na teren pokaže radni nalog na kome će pisati šta je na terenu uradio, a nalog potpisuju i serviser i potrošač. jedna primerak radnog nalog ostaje potrošaču i na osnovu njega se mogu pokrenuti dalji postupci.
- Ukoliko se isti ili slični kvarovi ponavljaju 2 ili više puta ili je izvršena velika i bitna popravka (poput popravke motora) automatski je to znak da nešto sa serijskom proizvodnjim nije u redu i potrošač ima pravo na raskid ugovora i povrat novčanih sredstava u celosti.-
Vox kaže da nisu do sada imali ovakve situacije!
Iz Vox Eletronics-a su nam rekli da su iznenađeni i da "do sada nisu imali ovakve upite i povratne informacije".
- Brend ,, VOX Electronics” je prepoznat na tržištu od samih potrošača. Dobitnik smo Best Buy Award nagrade za televizore za tržište Srbije i Best Buy Award nagrade za frižidere i zamrzivače na teritoriji Bosne i Hercegovine, gde smo od potrošača ocenjeni kao brend sa najboljim odnosom cene i kvaliteta - kažu i dodaju:
- Poslujemo na tržištu već 20 godina i do sada nismo imali ovakve upite i povratne informacije.-
Takođe, navode i da im je cilj da doprinesu kvalitetnijem životu naših sugrađana.
- Nemamo povećan broj pritužbi na rad naših aparata. Naš R&D tim redovno radi na unapređivanju naših uređaja. Procenat reklamacija je daleko ispod industrijskog proseka i redovno nastojimo da smanjimo navedeni procenat, jer nam je zadovoljstvo potrošača na prvom mestu.
Naši potrošači mogu da realizuju sva prava koja su im zagarantovana na osnovu Zakona o zaštiti potrošača. Takođe našim garantnim listom pružamo našim potrošačima više prava nego što imaju u skladu sa zakonom, a u svemu u skladu sa izdatim garantnim listom - zaključili su.
BONUS VIDEO: