SUMNJIVA FIRMA PARTNER JETELA - BRILJIRAJU U KRŠENJU ZAKONA: Bes korisnika zbog agresivne promotivne kampanje, otkrivamo o čemu je reč!
IZVOR: Kristina ILIĆ - 14.01.2023 | 19:00
Iz firme Venditel nude usluge operatora Jetel, a kad se građani požale kažu kako je to bila softverska greška.
Moderan i efikasan kontakt centar, ali i kompletna podrška potrebna poslovanju jedne kompanije - rečenica kojom se opisuje firma Venditel, koja zvuči kao obećana zemlja za one koji bi da se bave "mutnim" poslovima, poput Jetela, njihovog partnera, u čijoj službi pozivaju građane i "nutkaju" ih uslugama ovog operatora.
O udarcima Jetel ispod pojasa na račun potrošača, Republika je u više navrata već pisala, a u moru njegovih bisera ovaj je možda i najsjajniji, budući da je reč o flagrantnom kršenju Zakona.
Naime, Udruženje potrošača Efektiva obnarodovalo je ovaj slučaj, koji kako kažu, muči mnoge potrošače koji su im se obratili kivni na politiku poslovanja ovog mobilnog operatora od koga ne mogu da imaju mira ni odmora.
- U poslednje vreme, dobijamo pritužbe korisnika kablovskih i mobilnih operatora, da ih pozivaju iz firme pod imenom Venditel i nude im usluge operatora Jetel! Osim što je to nasrtljiva poslovna praksa, kažnjiva po Zakonu o zaštiti potrošača, ona je i zabranjena članom 37. koji kaže: "Zabranjeno je direktno oglašavanje telefonom, faksom ili elektronskom poštom, bez prethodnog pristanka potrošača. Zabranjeno je direktno oglašavanje drugim sredstvima komunikacije na daljinu, bez prethodnog pristanka potrošača" - navodi za Republiku Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača Efektiva.
PERU RUKE JEDNI OD DRUGIH
Naš sagovornik skreće pažnju i na to da se ovde očigledno radi o zloupotrebi ličnih podataka.
- Pozivaoci ciljano kontaktiraju korisnike za koje već znaju da nisu korisnici Jetela. To znači da im neko, na nezakonit način dostavlja te podatke. Međutim, kada ih korisnik pita odakle im pravo i podaci za takav kontakt, iz Jetela "peru ruke", pravdajući se da oni to ne rade, već za njih to rade druge firme, a kada isto pitaju famozni Venditel, dobiju odgovor da se radi o grešci u softveru koji je "permutovao brojeve" i slučajno pozvao baš taj kontakt. I to, nisu ni oni, nego neka treća kompanija koja je vlasnik "dialer-a" - objašnjava Gavrilović.
Ono što se ispostavlja kao interesantan podatak, je to da uzevši u obzir prijave potrošača, na udaru su upravo korisnici operatora MTS i A1, navodi sagovornik Republike.
BROJEVI MISTERIOZNO POSTAJU JETELOVI
U komentaru na post koji se odnosi na ovu temu, a nalazi se na Fejsbuk stranici Udruženja potrošača Efektiva, jedna gospođa navodi i to kakvim se izgovorima služe oni koji varaju potrošače.
- Uz sličan izgovor: u ovom slučaju softver nije radio, već je osoba koja je pozvala slučajno stisla 4 umesto 3, pa je moj broj postao Jetelov. Bukvalno mi je ovo rekla. Dodatni drski momenat je bio taj što je na moje pitanje zašto me zove u pola osam uveče, rekla da im je radno vreme do 20 h i da ima pravo. Poziv je bio radi ponude paketa interneta i tv - navodi se na Fejsbuku.
FIKTIVNA FIRMA, FIKTIVAN I SAJT
Prostom pretregom firme Venditel na Guglu, dolazi se do sajta na kome stoji da je Venditel partner kompanije Jetel. Međutim, svaka od ponuđenih opcija koja se nalazi na ovom sajtu ne vodi nikud, nemoguće je kliknuti i dobiti bilo kakvu informaciju, što znači da je sajt potpuno neoperativan.
Pretragom firme Venditel na APR, dolazimo do toga da je osnovana 2021. godine.
- Firma Venditel je osnovana u septembru 2021, za delatnost kol centra, i prema izveštaju za tu godinu, bilansi su potpuno prazni sa 0 (nula) prihoda. Naša sumnja je da je ova firma u direktnoj vezi, a možda čak i osnovana uz nalog i podršku Jetela, kako bi agresivno kršila Zakon u promociji usluga ovog operatora, pa ako dođe do problema, kažnjavanja i osude, ta se firma lako ugasi i zaboravi... - navodi Gavrilović za Republiku.
BEZ KONKRETNOG ODGOVORA
Pitanja koja je Republika u mejlu uputila firmi Venditel, a koja su se odnosila upravo na njihovu povezanost sa Jetelom, kao i na to koje je njihovo polje delovanja, kao i kolikim kapitalom su raspolagali od osnivanja, do objavljivanja ovog teksta nismo dobili odgovor.
Jetelov odgovor na pitanja Republike:
- Pre nešto više od godinu dana lansirali smo Hipernet ponudu za domaćinstva. Hipernet nudi optički internet, digitalnu televiziju i fiksnu telefoniju. Ovu uslugu nudimo korisnicima Yettel mobilne mreže, kao način da proširimo saradnju, putem sopstvenih kanala prodaje (kontakt centar, prodavnice itd). Korisnike van naše mreže poziva eksterni kontakt centar, što predstavlja uobičajenu poslovnu praksu koju koriste pružaoci telekomunikacionih i drugih usluga. Obe aktivnosti u potpunosti su u skladu sa važećim propisima Republike Srbije.
***
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na Telegramu i Vajberu. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.