VOZAČE UPLAŠILA NAJAVA SAOBRAĆAJACA: Sami skidaju folije sa zatamnjenih stakala, da ne bi plaćali ateste
IZVOR: Novosti, Republika - 01.02.2018 | 13:16
Vozači koji su imali folije kojim su zatamnjivali stakla mahom se odlučuju da ih skinu kako bi izbegli plaćanje atesta za folije ili da bi izbegli kazne, a sve zbog odluke kojom je saobraćajna policija pooštrila kontrolu takvih vozila.
Kako za atest treba 7.500 dinara, plus 9.000 za papirologiju, što je najmanje 16.500 dinara, ili skoro 150 evra, i ozbiljan je udarac na džep vozača.
Zbog toga se u proseku dnevno oko 30 vozača odluči da skine tamne folije.
- Svakodnevno nam dođe više desetina vlasnika vozila sa željom da skidanjem folija izbegnu ili kaznu koja im sleduje ili pak plaćanje nerazumno skupog atesta za folije - kaže Dragan S. iz poznatog servisa specijalizovanog za auto-stakla.
Majstori kažu da postupak nije nimalo jednostavan zbog jakog lepka koji spaja folije sa staklenim površinama, a samim tim nije ni jeftin.
- Da bih uradio atest na folije koje sam zalepio pre dve godine i platio ih 150 evra, treba mi potvrda proizvođača, koji traži 7.500 dinara, zatim bi trebalo da platim Agenciji za bezbednost saobraćaja i AMSS za potvrde, dozvole i atest, još oko devet hiljada dinara. Zato sam odlučio da ih skinem - kaže jedan od vozača.
Ni operacija skidanja nije jeftina, kao ni atest
- Traže mi 500 dinara po staklu, pa ću platiti 1.500 dinara, a na drugim mestima cene idu i do 3.000 dinara. Posle toga sledi novi tehnički pregled i za to će da mi uzmu 800 dinara. Ali jeftinije je od kazni i atestiranja - kaže sagovornik.
- Upozoravamo sve klijente na mogućnost da im se prilikom odlepljivanja folija sa zadnjeg stakla uništi grejač, a tada moraju da menjaju staklo. Cene se, u zavisnosti od vozila, kreću od 200 do 1.500 evra za novo staklo - kaže Zoran M.
Bilo je i slučajeva da vozača zaustavi policija, da plati kaznu pa na kraju ode da uradi atest folije.
Međutim, ispostavi se i da folije zbog refleksije koju imaju ne mogu ni da prođu pregled u AMSS i da na kraju vozač ne dobije atest. Tada sleduje skidanje folija i, kao po pravilu, one se veoma teško skidaju pa je dodatni trošak, u vidu kupovine zadnjeg stakla, neminovan.
- Jedan klijent je, računajući kaznu, neuspešno atestiranje, skidanje folija i kupovinu novog stakla, iskeširao 1.000 evra - tvrdi majstor iz servisa.