Šansa za nova partnerstva sa inostranim kupcima
IZVOR: Republika - 31.03.2023 | 16:34
Fokus jednog od najznačajnijih biznis događaja u regionu, konferencije Interconnect, koja će biti održana u Beogradu 26. i 27. aprila, biće na efikasnom povezivanju kompanija iz regiona Zapadnog Balkana sa velikim inostranim kupcima iz Nemačke, Italije, Švajcarske, Poljske, Švedske, u sektoru metalske, metalo prerađivačke, gumarskei industrije plastike.
- Jedinstveni koncept Interconnecta je platforma za efikasno povezivanje kompanija iz Srbije i regiona sa više od 15 velikih kupaca iz inostranstva, zainteresovanih da posluju sa regionom Zapadnog Balkana. Firme, odmah nakon registracije pretražuju partnere putem platforme i povezuju se sa njima, tokom konferencije moći će da održe sastanke uživo, dok će dan posle, imati priliku da dogovore i organizuju i posetu - navodi Matijas Loidold (Matthias Loidold), jedan od organizatora konferencije.
Kompanije iz inostranstva koje dolaze na konferenciju žele da sa firmama iz Srbije i regiona uspostave partnerstva i stabilne lance dobavljača. O potencijalu srpskih kompanija u sektoru metalske, metaloprerađivačke i industrije plastike govori rast izvoza od 28 odsto u 2022. godini, ukazao je Loidold navodeći da Interkonekt doprinosi razvoju regiona, jer ne predstavlja samo umrežavanje kompanija, već povezivanje menadžera, ponude i potražnje.
Foto: PKS
Prošlogodišnji jesenji samit, koji je bio događaj drugačijeg koncepta, doneo je privrednicima nove poslove, ali i obezbedio pouzdan uvid u kom pravcu strateški razvijati poslovanje. Verujem da će i ove godine privući veliki broj kompanija, naglasio je on.
Među kompanijama koje su već obezbedile učešće na Interconnectu je Mecafor Products Kikinda, koja posluje u oblasti mašinstva i sarađuje sa svetskim brendovima u svetu automobilske industrije i poljoprivredne mehanizacije. Direktor kompanije Nebojša Nedeljković kaže da prvi put učestvuju na konferenciji Interconnect i da očekuju da pronađu nove kupce za svoje proizvode.
- Bavimo se mašinskom obradom i brizganjem plastike u sektoru autoindustrije i to za poznate kupce i brendove, izvozimo sve što proizvedemo i želimo da na konferenciji pronađemo nove partnere za saradnju. Posebno nam je interesantna i mogućnost posete potencijalnih partnera našoj kompaniji - ističe Nedeljković.
Očekuje se učešće više od dve stotine predstavnika kompanija koje će imati priliku da se povežu sa renomiranim partnerima, dogovore nove poslove, uključe se u međunarodne lance dobavljača, ali i da sa vodećim svetskim ekspertima razmene iskustva o najnovijim trendovima, izazovima i rešenjima u oblasti održivosti proizvodnih procesa i uslovima globalne trgovine i industrije. Jedan od glavnih govornika biće direktor za nabavku Thyssenkupp Automotive, Ferdinand Viland, koji će ukazati na najaktuelnije teme u međunarodnom poslovanju kao i na primenu i najbolju praksu održivosti i cirkularnosti na globalnom ekspertskom nivou.
Hendrik Hansen, globalni menadžer kategorije proizvoda za specijalne projekte kompanije Roche Diagnostics, preneće iskustva održivosti u lancu snabdevanja i približiti aktuelne trendove na primeru poslovanja Roche Diagnostics.
"Interkonekt" konferencija održaće se u hotelu Metropol Palace u Beogradu, a kompanije mogu da se prijave za učešće putem linka interconnect-conference.com. Kompanije koje žele da učestvuju u bilateralnim sastancima na Interconnectu, prijavljivaće se od petka, 7. aprila preko posebne platforme.
InterConnect organizuju Privredna komora Srbije i firma Convestenics, uz podršku projekta "Velika mala privreda" koji finansira USAID, a sprovodi organizacija ACDI/VOCA.