POBEDNIČKI! Vladimir Lučić: Partnerstvo Telekoma i Majkrosofta za razvoj srpske privrede!
IZVOR: Republika - 04.04.2023 | 11:51
Telekom Srbija u junu počinje sa radom u Nemačkoj, gde će pustiti svoju mobilnu telefoniju i otvoriti 30 poslovnica
Saradnja sa Vladom Srbije i EU da najudaljenija seoska područja dobiju intenet stabilan i brz kao u centru Beograda
Kompanija Telekom Srbija nastavlja uspostavljanje partnerstava sa najvećim svetskim brendovima, kao i međunarodnu ekspanziju na tržišta u Evropskoj uniji. Nakon što je na lokalnim tržištima u Srbiji i regionu učvrstio apsolutno stabilno i uspešno poslovanje, sada je na redu izgradnja Telekoma kao velike međunarodne korporacije spremne za sve izazove 21. veka.
Posle ekskluzivnih partnerstava Telekoma sa Vodafonom, Evropskom investicionom bankom, Blumbergom, Euronjuzom, na red je došao veliki svetski IT brend Majkrosoft.
Generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić izjavio je da su “venture capital” fond ove kompanije i Majkrosoft potpisali ekskluzivan ugovor o saradnji u podršci srpskim inovativnim startap firmama.
- Saradnja sa Majkrosoftom znači dodatno jačanje našeg startap Fonda i predstavlja priznanje našem radu u ovoj oblasti u prethodnih godinu i po dana, koliko Fond postoji. Dosad smo izabrali devet startapova za finansijsku podršku, a svake godine ćemo ih birati pet do deset. Konkurs je u našem Fondu stalno otvoren i pozivam mlade kreativne ljude koji imaju kvalitetne ideje i žele da se oprobaju kao IT preduzetnici da nam se jave - rekao je Lučić za TV Prva i izneo prognozu da bi među dosad izabranim startapovima jedan ili dva mogli da postanu “jednorozi”, što znači da u narednim fazama razvoja dostignu tržišnu vrednost od milijardu evra.
Kako je najavio, sledeći partner Telekoma u ovoj oblasti mogao bi da postane još jedan od najpoznatijih svetskih tehnoloških brendova Amazon, a srpska kompanija će probati da se poveže sa što više najboljih američkih kompanija.
Sve ovo mnogo znači za celokupnu srpsku privredu, gde je IT industrija među najvećim izvoznicima, a sada je vreme da se u ovom sektoru što više ojača domaća industrija i da se u Srbiji prave digitalni proizvodi i usluge koji će se izvoziti u ceo svet.
Drugi najnoviji veliki uspeh Telekoma na međunarodnom planu jeste širenje na zajedničko evropsko tržište, pa posle Austrije i Švajcarske na red dolazi Nemačka!
- Telekom Srbija počinje da radi u Nemačkoj u junu, kada ćemo tamo pustiti našu mobilnu telefoniju. Poznato je da u Nemačkoj živi veliki broj naših sunarodnika, kao i ljudi iz regiona, koji će sa karticom Telekoma moći da telefoniraju bez rominga sa svojim matičnim zemljama. Takođe, u ponudi će biti i naši “boksovi”, kako bi naša dijaspora u Nemačkoj mogla da gleda sve TV kanale koje imamo ovde u Srbiji - najavio je Vladimir Lučić.
Telekom Srbija će u Nemačkoj otvoriti ukupno oko 30 poslovnica, a nemačko tržište je pojedinačno najveće i najbogatije u EU sa potencijalnih 100 miliona korisnika i predstavlja ogromnu šansu za dalji razvoj najuspešnije srpske kompanije.
Uz pomenute međunarodne ambicije i partnerstva, Telekom Srbija nastavlja da svom snagom radi u svojoj matičnoj zemlji, gde je među prioritetima da optička mreža najbržeg i najstabilnijeg interneta stigne i do najudaljenijih seoskih područja.
- U saradnji sa Vladom Srbije i EU, odnosno Evropskom bankom za obnovu i razvoj, realizujemo mnogo važan projekat vredan 250 miliona evra da za 120.000 domaćinstava u najudaljenijim seoskim sredinama u Srbiji obezbedimo najbolji optički internet. Tim povodom ove nedelje idem u okolinu Blaca, nakon ranije posete malim selima u Sremu. Obezbedićemo da ljudi u tim sredinama imaju internet kvalitetan i brz kao u centru Beograda, da pomognemo razvoj lokalne privrede, da mladi ljudi ostaju na selu, ali i da na srpsko selo dolaze ljudi iz gradova, kao i stranci, “digitalni nomadi” - objasnio je Vladimir Lučić.
Konačni cilj ove inicijative Telekoma Srbija, srpske vlade i EU jeste da Srbija bude među vodećim zemljama u celoj Evropi po razvoju optičkog interneta i time, uz dalji razvoj domaće IT privrede, jedan od šampiona aktuelne svetske tehnološke revolucije.
Napadi na Telekom izraz frustracije Junajted grupe
Odgovarajući na pitanje TV Prva o brutalnoj kampanji koja se poslednjih dana u medijima u vlasništvu Junajted grupe vodi protiv Telekoma, Vladimir Lučić je naglasio da ni kompanija koju predvodi ni on lično ne žele da daju bilo kakvu izjavu ili saopštenje koji bi mogli da se protumače kao pritisak ili pokušaj uticaja na Evropski parlament u susret usvajanju izveštaja te institucije EU o Srbiji.
- Kampanja protiv Telekoma Srbija u medijima u vlasništvu Junajted grupe, naše tržišne konkurencije, traje evo već petu godinu, a ovih dana su je praktično samo nastavili, sa negativnim objavama o nama bez prestanka od jutra do večeri, zbog izveštaja o Srbiji koji Evropski parlament treba da izglasa. Ta kampanja je potpuno suprotna evropskoj praksi i standardima, na koje se kao pozivaju, kao i etičkim kodeksima koji zabranjuju korišćenje medija čiji ste vlasnik za obračun sa konkurencijom. Mi time nećemo da se bavimo. Na strani Telekoma su istina, argumenti i rezultati, a kampanja koju vodi Junajted grupa je izraz njihove frustracije. Oni su frustrirani jer gube tržišno učešće, gube korisnike, gube kvalitetne TV sadržaje, akumulirani gubici su im dostigli 750 miliona evra, a ukupni dug im je veći od 5 milijardi evra. S druge strane, Telekom ima nikada veće prihode, iz godine u godinu raste nam profit, stalno nam raste broj korisnika, čvrsto smo na prvom mestu u Srbiji, izlazimo na tržišta Zapadne Evrope, milijarde dajemo državi i građanima preko dividendi - poručio je Lučić.
Na pitanje o napadima medija pod kontrolom Junajted grupe na Telekom zbog otvaranja zvaničnog predstavništva u Briselu, prvi čovek Telekoma je naglasio da je to najnormalnija međunarodna praksa.
- Brisel je praktično glavni grad EU i sedište institucija EU, gde hiljade velikih kompanija iz cele Evrope i sveta imaju svoja predstavništva. Šta je njihova svrha? Da se poslovanje kompanija što bolje i efikasnije usklađuje sa standardima i regulativama EU i da se komunicira sa institucijama EU. A sve transparentno, po najvišim evropskim standardima. To je ono što mi radimo i ponosan sam da smo prva srpska kompanija sa kancelarijom u Briselu. Nadam se da će i ostali iz domaće privrede sada to da urade - zaključio je Vladimir Lučić.
BONUS VIDEO: