NOV NAČIN PLAĆANJA KARTE ZA PREVOZ ZBUNIO BEOGRAĐANE: Ovo su pitanja koja su građani danas postavljali! (FOTO)


IZVOR: Republika - 17.05.2023 | 18:35


Kako je najavljeno, karte će se od danas, pa u buduće plaćati putem SMS poruka, ali i aplikacije.

Foto: BEOINFO
NOV NAČIN PLAĆANJA KARTE ZA PREVOZ ZBUNIO BEOGRAĐANE: Ovo su pitanja koja su građani danas postavljali! (FOTO)

Nov sistem korišćenja javnog prevoza zbunio je mnoge Beograđane. Nakon saopštenja da će se promeniti način plaćanja karata za vožnju, pitanja građana krenula su samo da se množe.

Gradonačelnik Beograda, Aleksandar Šapić, predstavio je nov sistem gradskog prevoza, ali i nov način naplate karata putem SMS poruka, a sistem je startovao sa radom već danas.

Foto: Tanjug/S. RADOVANOVIĆ

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić

Kako je najavljeno, karte će se od danas, pa u buduće plaćati putem SMS poruka, ali i aplikacije koja će biti uskoro puštena u rad. Takođe će postojati i prodajna mesta na kojima će se kupovati karta i u formi papira.

Potpuno nov sistem uveden je kako bi se, po najavi gradonačelnika Šapića, imala potpuna kontrola informacija i novca. 

Niže cene karata 

Došlo je do sniženja mesečne karte za jednu zonu na 2.200, a mesečna karta za sve zone će sada biti 3.300 dinara.

Karta koja traje 90 minuta, koštaće, u zonama A i B 50, a u zoni C 100 dinara.

Foto: Beoinfo

Karta za javni prevoz

Dnevna karta će u prve dve zone koštati 120, a u trećoj 150 dinara.

Za prve dve zone, nedeljna karta biće 800, a u trećoj 1.000 dinara.

- Povratna poruka koja vam stigne na SMS sa uplatom je dokaz da ste platili kartu za javni prevoz. Kada uđe kontrola, pokažete mu povratnu poruku na kojoj će pisati do kada je ona važeća - rekao je Šapić.

Za starije od 65 godina, prema Šapićevim rečima, postojaće „doživotna kartica za javni prevoz“, koje će se takođe izdavati na utvrđenim mestima u svim opštinama, bez obzira na mesto boravka, prenose mediji.

Ono što zanima sve građane jeste šta se dešava sa nezaposlenima, gde i kako će moći da uzimaju karte, ali i kada počinje da važi papirna karta.

Šta se dešava sa preostalim novcem na Bus plus kartici?

 Građani koji su dopunili stare Bus plus kartice još uvek nemaju konkretan odgovor na pitanje šta sa novcem koji im je ostao na kartici.

U sistemu trenutno postoji 1,1 milion aktivnih nepersonalizovanih kartica na kojima ima više od 220 miliona dinara uplaćenog novca.

Foto: ST/N. MANDIĆ

Aparat za Bus plus koji odlazi u istoriju

Kako je obećao gradonačelnik Aleksandar Šapić, svako ko ima godišnju kartu, treba da dođe na jedno od prodajnih mesta i uz dokaz će mu biti izdata nova, onaj ko ima mesečnu moći će sa njom da se vozi do kraja maja, dok će od juna kupovati markicu po novom principu.

- Oni sugrađani koji na sadašnjim, nepersonalizovanim Bus plus karticama imaju uplaćen novac, takođe mogu da odu u neku od poslovnica JKP "Naplata prevozne usluge" gde će im se izdati karte u visini iznosa koji su uplatili - kaže Šapić.

On je najavio i da će od sada svaki pravni subjekt, odnosno firma koja ima više od pet zaposlenih imati dodatni popust.

Na prodajnim mestima gde su se do sada kupovale Bus plus kartice stoji obaveštenje da se građani ubuduće za sve informacije obrate kabinetu gradonačelnika Beograda ili Sekretarijatu za javni prevoz.

Pored gorenavedenih nedoumica, jedna sugrađanka prijavila je jedan novonastali problem.

S obzirom da je danas počeo nov sistem plaćanja karata, ona je poslala poruku kako bi sebi platila kartu, ali je dobila ovaj odgovor:

Foto: Republika.rs

Plaćanje prevozne karte putem SMS-a

- Poštovani korisniče, na zahtev vlasnika ugovora na ovom broju je onemogućeno korišćenje tražene usluge - glasio je odgovor.

Kako navodi naša sugrađanka, nepoznat joj je razlog ovakvog odgovora, iako uredno sa tog tekućeg računa plaća parking mesto i ostale račune.

BONUS VIDEO