BIVŠE VLASTI MNOGO PRIČALE, A MALO RADILE: Ovako su obećavali otvaranje obilaznice


IZVOR: Republika - 27.06.2023 | 16:00


Ključni projekat napokon otvoren, a za poslednjih pet godina urađena je duža trasa nego za prethodnih 27

Foto: YouTube/Printscreen
BIVŠE VLASTI MNOGO PRIČALE, A MALO RADILE: Ovako su obećavali otvaranje obilaznice

Poluvekovni san građana o izgradnji obilaznice i rasterećenju saobraćaja u centru Beograda danas je postao java. Projekat obilaznice oko Beograda, o kome se govori tačno 51 godinu, završen je!

Naime, obilaznica je projektovana i odobrena davne 1972, u vreme Josipa Broza Tita, a gradnja je počela 1991, u vreme Slobodana Miloševića. "Predviđen je rok od pet godina da se obilaznica završi", obećao je tada Milošević.

Foto: www.profimedia.rs

 

Nije se, međutim, tih ratnih devedesetih daleko odmaklo. Ali i posle 2000. nastavljeno je u sporom ritmu. Naime, do septembra 2008. gradilo se, u proseku, tek kilometar godišnje. Takvim tempom, obilaznicom od Batajnice do Bubanj potoka bilo bi moguće doći tek 2031.

Međutim, baš danas, na Vidovdan, otvara se poslednja deonica obilaznice, Sektor 6, od tunela Straževica do petlje Bubanj potok, čime je kompletiran Koridor 10. U prisustvu predsednika Aleksandra Vučića, na čije je insistiranje posao ubrzan da bi bio okončan višedecenijski san graditelja, među kojima je bio i nekadašnji ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić. Od danas vozači će od Batajnice do Bubanj potoka stizati za samo 23 minuta.

Foto: Ministarstvo saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture

 

Šest traka

  • 47,4 km dužina
  • 3,75 m širina svake od četiri saobraćajne trake 
  • 3 m širina obe zaustavne trake
  • 4 m razdelna traka

Najduži tuneli:

  • 665 m Lipak
  • 699 m Železnik
  • 772 m Straževica
  • 360 m Beli potok

Najduži mostovi

  • 1.965 m Most preko Save
  • 408 m Sveta Petka
  • 406 m Železnička reka
  • 571 m Kijevski potok
  • 597 m Topčiderska dolina
  • 430 m Most preko železničke pruge

Bivše vlasti su sporadično otvarale radove na pojedinim deonicama i odlagale rokove. Tako su i bivši predsednik Srbije Boris Tadić i tadašnji gradonačelnik Beograda Dragan Đilas, inače tada partijski drugovi u DS, obišli radove na obilaznici decembra 2011. i obećali završetak za 18 meseci, odnosno za jun 2013. DS još na svom Jutjub kanalu drži snimak od 27. aprila 2012. s naslovom "Boris Tadić i Dragan Đilas obišli završne radove na obilaznici oko Beograda". Ispostavilo se, kako bi naš narod rekao, obećanje ludom radovanje.

I nekadašnji ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić, koji nije skrivao da mu je to jedan od najbitnijih projekata, bio je među onima koji su licitirali s rokom. On je najavljivao završetak radova za 1. maj 2012. Njegov prethodnik Velimir Ilić bio je optimističniji, pa je još 2007. najavljivao da će obilaznica biti gotova 2010.

A onda je predsednik Aleksandar Vučić uzeo stvar u svoje ruke i 2018. prisustvovao otvaranju radova od Ostružničkog mosta. Za samo pet godina urađena je duža trasa nego za prethodnih 27.

Foto: Printscreen

 

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić kazao je da od sada svako ko dolazi auto-putem iz pravca Šida ili Novog Sada, a ide prema Nišu, Kragujevcu i jugu Srbije, više neće morati da ulazi u Beograd.
- To će smanjiti zagađenje u gradu i broj vozila na Gazeli koje je jedna od naših najopterećenijih saobraćajnica. Preko nje dnevno pređe između 200.000 i 250.000 ljudi, skoro 130.000 vozila, više od 7.000 lakih kamiona i više od 3.000 vozila javnog prevoza - naglasio je Vesić.

Nastavak do Pančeva

Ovo nije kraj. Planira se i izgradnja nastavka obilaznice, tzv. sektora C, od Bubanj potoka do Vinče i Pančeva, uključujući i novi most preko Dunava, čime će cela obilaznica biti duga oko 69 kilometara. Radovi bi trebalo da počnu tokom sledeće godine, budući da se očekuje da projekti budu završeni na proleće. Prvo će se, kako je najavljeno, raditi tuneli, pa most, a onda auto-put između.