CENE U AUTO-SERVISIMA POSLE OLUJE OTIŠLE NEBU POD OBLAKE: Zamena šoferšajbne ili štop-svetla ide i do 1.000 evra!
IZVOR: Republika - 11.08.2023 | 13:14
Zbog nevremena majstori imaju 30 odsto više mušterija. Čeka se po nekoliko dana, čak i nedelja na zakazivanje termina.
Nevreme koje je protutnjalo kroz našu zemlju uništilo je brojne fasade, krovove, a najviše su stradali automobili. Grad i stabla su na stotinama vozila polupali šoferšajbne, štop-svetla, ulubili karoserije.
S obzirom na to da fasade mogu da pričekaju, a da su našim građanima vozila neophodna svaki dan, vlasnici su požurili da spasu što se spasti može. Međutim, umesto brze usluge, kod majstora ih je sačekalo neprijatno iznenađenje!
U servisima u kojima menjaju vetrobran, takozvanu šoferšajbnu, podigli su cene, pa tako zamena košta i 1.000 evra.
Kako je za Alo! naveo Z. V. iz jednog poznatog beogradskog servisa, sve zavisi o kom modelu automobila je reč.
Foto: Printscreen/Instagram/serbialive_beograd_rezerva
- Nedavno smo imali mušteriju sa polovnom "mazdom“. Menjali smo štop-svetla i za tu uslugu smo naplatili 600 evra. Jeste skupo, ali činjenica je da delovi stižu iz Japana i nema ih na našem tržištu. Neki prosek je oko 600-700 evra za nemačke i francuske automobile, ali uz skupu opremu cena raste, može da bude i više od 1.000 evra - rekao nam je naš sagovornik.
U drugom servisu, takođu u Beogradu, koji se bavi ovim poslom, a ima ih, kako nam je njegov vlasnik rekao čak 60, ne mogu da dignu glavu od posla.
- Zbog nevremena imamo 30 odsto više mušterija. Čeka se po nekoliko dana, čak i nedelja na zakazivanje termina. Cena zamene šoferšajbne zavisi od modela automobila. Tako za "punta“ može da košta 10.000 dinara, dok za novije modele koji imajus senzore, grejače i drugu opremu naplaćujemo i 1.000 evra - precizirao nam je ovaj majstor.
Inače, prednji vetrobran, kao i bočna stakla vozila, kako su nam rekli, moguće je zameniti za sat, sat i po.
- Ukoliko staklo nije lepljeno, auto može odmah da se vozi. Ako je lepljeno, mora da ostane i tri sata zbog sušenja lepka i bezbednosti putnika. U nekim slučajevima i vozila sa lepljenim staklima mogu da se voze odmah nakon ugradnje, ali na insistiranje i na odgovornost stranke - pojasnili su nam u servisima, i dodali da je veliki problem što nemaju dovoljno stakala.
- Materijal nam stiže i iz Beograda i Šapca, a naručujemo vetrobrane i iz inostranstva. Nekada čekamo i više nedelja, jer su vremenske nepogode obeležile ne samo leto već i proleće, zbog čega su u gotovo svim mestima u Srbiji stradali automobili - rekao je majstor Milan iz jednog novosadskog auto-servisa.
I auto-limari ovih dana imaju pune ruke posla.
- Mnogi čekaju na osiguranje da im isplati štetu, ali ima i dosta onih koji nam dovoze oštećene automobile. Kod nas su usluge poskupele u proseku 20-30 odsto - naveo je Mirko Ajduković iz jedne beogradske radionice.
Bonus video: