STRUČNJAK OTKRIO UZROK STRADANJA MOTOCIKLISTA! Jednu STVAR vozači zanemaruju, a ne bi smeli!
IZVOR: Ana GAJIČIĆ - 18.08.2023 | 17:00
Za mesec dana u srpskoj prestonici su se dogodile 52 saobraćajne nezgode u kojima su učesnici bili upravo vozači motocikala
Leto je period gde su dvotočkaši sledeći po brojnosti odmah nakon vozača automobila, te samim tim je i broj saobraćajnih nezgoda veći. Dr Vladimir Jevtić, predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista govorio je za Republiku o tome kako da bezbednost na saobraćajnicama bude pojačana.
Za mesec dana u srpskoj prestonici su se dogodile 52 saobraćajne nezgode u kojima su učesnici bili upravo vozači motocikala, dok brojke same po sebi ne ukazuju na odgovornost u saobraćaju.
Prema zvaničnim podacima Ministarstva unutrašnjih poslova, tokom prvih sedam meseci ove godine, u saobraćajnim nesrećama je izgubilo život 23 vozača motocikala. U istom periodu, povređeno je čak 616 vozača i 81 putnik na motociklima.
Ovi podaci ukazuju na ozbiljne izazove sa kojima se suočavaju dvotočkaši tokom letnjeg perioda, često uzrokovane neodgovornim ponašanjem u saobraćaju.
Pometnja u saobraćaju zbog dostavljača hrane
Dostavljači hrane postali su uobičajena pojava u gradskom saobraćaju, često koristeći motocikle kao prevozno sredstvo. Međutim, sve češće se suočavamo sa žalbama građana u vezi sa njihovim bahatim ponašanjem.
Ovakvo ponašanje dostavljača može stvoriti rizik za njih same, druge vozače i pešake.
Konkretno, mnogi se žale na agresivnu vožnju dostavljača, kao što je provlačenje između vozila u saobraćajnoj gužvi. Ova praksa, iako može pomoći dostavljačima da brže isporuče hranu, može imati ozbiljne posledice i biti jedan od faktora koji doprinose nesrećama u saobraćaju.
Provlačenje između vozila, poznato kao "filtriranje" ili "lane splitting", nije uvek legalno ili bezbedno, naročito u situacijama kada se ne pridržava određenih pravila. Dostavljači i drugi vozači dvotočkaša koji se odluče na ovakvu vožnju moraju biti posebno oprezni, uzimajući u obzir ograničen prostor i potencijalne opasnosti u saobraćaju.
- Prvi korak u sprečavanju, ili pak manjem broju saobraćajnih nesreća kod dvotočkaša je obuka, odnosno abdejtovan program same obuke. Oni, na primer, nemaju nikakvu vrstu treninga u opasnim situacija - govori naš sagovornik.
Kako je naglasio Dr Jevtić, drugi korak je edukacija i podizanje svesti o važnosti pridržavanja saobraćajnih pravila koje mogu doprineti smanjenju rizika i nesreća uzrokovanih brzom vožnjom dostavljača.
Provlačenje između vozila
Gužve u saobraćaju, kolone vozila u nedogled i nervozni vozači koji trube je svakodnevnica Beograđana, a prelaženje preko predstavlja pravu agoniju.
- U gužvi se stvara nervoza, a mnogi motociklisti umeju često i da ne daju migavac, što dodadno stvara bes kod vozača. Motociklistima je dozvoljeno obilaženje preko pune linije, ali je zato preticanje najstrože zabranjeno - naglasio je sagovornik Republike.
Sigurnost svih učesnika u saobraćaju mora biti prioritet, bez obzira na brzinu dostave hrane ili drugih obaveza.
Podaci treba da predstavljaju podsetnik na uvažavanje saobraćajnih pravila, nošenje zaštitne opreme i vožnje sa koncentrisanom pažnjom, kako bi se smanjio broj nesreća i žrtava na putevima tokom leta, ali i tokom ostatka godine.
BONUS VIDEO