POTROŠAČKA PATROLA: Istraživali smo koje prevare vrebaju kada rezervišete preko društvenih mreža! (VIDEO)


IZVOR: Anđela Trifunović - 22.08.2023 | 20:00


Nova epizoda emisije "Potrošačka patrola" je na našem Jutjub kanalu Republika News!

Foto: Republika TV
POTROŠAČKA PATROLA: Istraživali smo koje prevare vrebaju kada rezervišete preko društvenih mreža! (VIDEO)

Bliži se kraj sezone tokom koje su se mnogi opekli nasedajući na,
naizgled, primamljive i jeftine ponude. Sezona je (i dalje) godišnjih odmora i turističkih prevara. Svake godine na desetine porodica ne ode na uplaćeno putovanje ili ode na letovanje iz pakla jer su rezervisali nepostojeći smeštaj!
Da li znate koliko je opasno rezervisati smeštaj preko društvenih mreža?
Emisija  Potrošačka patrola u produkciji Republika TV-a,  bavili su se prevarama na
letovanjima, konkretno prilikom odlaska u Grčku. Veliku pomoć dugujemo
stranici Grčka info, koja je postala nezamenjiva za svakog našeg turistu
koji želi da se informiše ili suoči s nekim problemom pre letovanja ili
na moru.

Foto: shutterstock

Potrošačka patrola, internet prevare

 


Grčka info savetuje da aranžmane ne uplaćujete preko društvenih mreža
jer se mnogi prevaranti oglašavaju preko lažnih profila i nude neodoljiv
smeštaj po nerealno niskoj ceni. Bilo je više pokušaja prevare u ovoj godini.
Kako javlja Grčka info, izvesna Ž. J. iz Vranja, koja živi u Grčkoj, uzimala je novac za smeštaj u vili "Marson haus" u Haniotiju. Prijavila ju je Grkinja, koja je vlasnica vile. Ista žena je uzimala po 200 evra avansa za smeštaj u Pefkohoriju. Prevarene ljude je blokirala, ali uz pomoć medija i pritiska sajta Grčka info nekim porodicama je vratila novac.


Oglašava se još jedan prevarant iz BiH, izvesni Josip, koji izdaje nepostojeću, "tek renoviranu vilu na Mikonosu" za 110 evra dnevno. Najviše pažnje privukla je prevarena porodica s bebom, koja je stigla u Nei Pori i ostala na ulici, iako je uplatila depozit od 100 evra u Srbiji, navodnom bratu osobe koja je izdavala apartman. Tu je i "Turska info", grupa preko koje je policiji prijavljen slučaj iz
Kušadasija. Porodica je, naime, još u martu uplatila smeštaj preko Airbnb izvesnoj Merjem, koja im je dala nepotpunu adresu, a potom se javljala na
telefon.


Direktor "Jute" Aleksandar Seničić ističe da se svake godine desi više prevara ovog tipa i savetuje da putujete preko registrovanih turističkih agencija. Ali i tu su moguće prevare! Ove godine na lošem glasu se našlo nekoliko agencija, a najgori je bio slučaj "Siti travela" iz Novog Sada, agencije koja je poslovala dugi niz godina, ali nije bila članica
"Jute". Ona je 5. avgusta ove godine otkazala sve uplaćene aranžmane
zbog bankrota. Računi blokirani, para nema, ali ni putovanja. Slaba je
uteha što je gazda pritvoren.

Foto: Shuttestock, printscreen/youtubu

Potrošačka patrola, internet prevare

 


Postavlja se pitanje kako se zaštiti od turističkih prevara. Aleksandar Seničić kaže da su oni koji rezervišu putovanje preko društvenih mreža potpuno nezaštićeni, a oni koji rezervišu preko agencija mogu da budu zaštićeni samo ako je agencija član "Jute". Da li to znači da je postalo sasvim normalno da nas varaju agencije koje rade dugi niz godina i pokrivaju veliki broj destinacija i hotela i da se očekuje da putnici sami proveravaju pouzdanost njihovog poslovanja? Očigledno da.
S druge strane, prevaranti preko društvenih mreža rade perfidno jer za
avans koji uzimaju neće krivično odgovarati pošto se najčešće ne radi o
prevelikim iznosima.

 

Novu epizodu pogledajte u videu na početku teksta!

 

Bonus video: