U Beču predstavljena vina Otvorenog Balkana
IZVOR: Republika - 13.09.2023 | 12:26
Wine vision by open Balkan, po rečima Čadeža, otvara brojne poslovne mogućnosti, a cilj je da se privuče što više velikih profesionalnih kupaca, zainteresovanih za zajedničke poslove.
Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije, predstavio je u Beču profesionalnim kupcima vina regionalni sajam Wine vision by open Balkan kao i vina iz Srbije, Albanije i Severne Makedonije. Prezentacija je organizovana u saradnji sa prestižnim magazinom Falstaff, a događaju su prisustvovali ministri poljoprivrede Srbije i Makedonije Jelena Tanasković i Ljupčo Nikolovski, somelijeri koji rade za najistaknutije svetske restorane i hotele, vinski kritičari i novinari.
- Posle sajmova Vinitaly u Veroni i ProWein u Dizeldorfu, danas smo u Beču sa istaknutim poznavaocima vina, predstavljamo naš region, koji tek postaje prepoznatljiv kao vinska destinacija, što je i naša šansa. Ono što možemo da ponudimo obično ljude prijatno iznenadi i žele da dođu, privlači ih duh saradnje na Balkanu i zajedničke prezentacije naših veoma kvalitetnih vina - rekao je Čadež.
Wine vision by open Balkan, po rečima Čadeža, otvara brojne poslovne mogućnosti, a cilj je da se privuče što više velikih profesionalnih kupaca, zainteresovanih za zajedničke poslove.
Čadež podseća da je Zapadni Balkan tržište od 20 miliona potrošača, koje se razvija i uči. U poslednjih 10 godina vinska kulturna znatno se razvila, konzumira se više vina, potrošači znaju koja vina žele, dodao je predsednik PKS.
- Zajedno sa našim partnerima iz Austrije želeli bismo da radimo i da učimo od njih, pre 25 godina Austrija nije bila toliko poznata na vinskoj mapi sveta, a danas je jedna od vodećih u vinskoj industriji - istakao je Čadež.
Prošlogodišnji sajam, na kojem smo sa Falstaffom imali zajednički štand, pokazao je da Zapadni Balkan ima šta da ponudi, da je spreman za najveće kupce. Ove godine istaknuti međunarodni magazin biće mnogo prisutniji i profesionalnim kupcima i posetiocima još više će približiti posebnosti vina Zapadnog Balkana.
Sve više ljudi iz Zapadne Evrope dolazi na vinske ture i posećuje vinarije, a vino je i uspešan biznis, jedna potpuno otvorena platforma na kojoj možete da gradite međusobnu saradnju i poslove.
- Wine vision by open Balkan novi je način promocije regiona i onoga što jesmo. Ne možete ružne stare slike da izbrišete, ali možete da ih zamenite lepšim, a ovo je jedna od najlepših - poručio je Čadež.
Jedinstvena manifestacija Wine vision by open Balkan, po drugi put, ove godine održava se od 16. do 19. novembra na Beogradskom sajmu, pod pokroviteljstvom vlada Republike Srbije, Severne Makedonije i Albanije. Sa velikim uspehom organizovan je u septembru prošle godine u šest hala Beogradskog sajma. Manifestacija je promovisala čitav region kao jedinstvenu turističku, kulturnu i geografsku destinaciju koja nudi veličanstvena prirodna i kulturno istorijska bogatstva.