JYSK LOŠE RAČUNA! KAŽU 60%, A ONO 20% ILI 30%: Potrošači osuli paljbu na POZNAT lanac prodavnica nameštaja
IZVOR: Republika - 26.09.2023 | 21:30
Reklama za sniženje im je pompezna i obećavajuća, ali se u praksi ispostavlja da je u pitanju navlakuša
Popularni lanac prodavnica nameštaja i kućnih potrepština JYSK poigrava se živcima potencijalnih kupaca. Kod njih je, naime, u toku pompezno reklamirana akcija, čiji je glavni moto "Super dani - popusti do 60%".
Na prvi pogled ništa čudno, ni zakon nije prekršen, ali... To ali, po običaju, kupcima sreću kvari jer ukoliko se malo bolje udubite u ponudu JYSK videćete da je tek poneki proizvod (i to uglavnom onaj koji se manje traži) na popustu od 60%.
BAŠ NIJE FER
Na sajtu danske kompanije najavljen je specijalni popust, kao i u samim radnjama, gde se kupcima dele katalozi. Kad malo pogledate, možda biste tu ponudu bolje okarakterisali kao reklamiranje mačke u džaku. Evo i zašto...
Kao što rekosmo, najavljeni popusti do 60% zapravo uključuju tek nekoliko proizvoda, dok, ako se katalog prelista, može se zaključiti da je većina proizvoda snižena između 20% i 30%.
Foto: Printscreen
Vidno iznervirana ovakvim postupkom pomenute kompanije, našoj redakciji se obratila Beograđanka Sofija Marković, koja ogorčeno kaže da je svesna da JYSK verovatno ima prava da radi to što radi, te nije reč o prevari, ali, kaže, svakako, jeste o nefer poslovanju.
- Uzela sam najnoviji katalog JYSK i, blago rečeno, sam ostala šokirana. Preko celog kataloga stoji "Super dani - popusti do 60%". S obzirom na to da se trenutno selim u drugi stan, na prvu sam se obradovala i uzela detaljnije da pogledam šta im je sve toliko sniženo - počela je priču razočarana Beograđanka.
Dodaje da se ozbiljno namučila i potrošila prilično vremena da bi u katalogu pronašla artikle koji su na sniženju 60%.
- Listala sam i listala, a skoro sve što sam pogledala bilo je na 20-30%, eventualno nešto na 40% ili 50% popusta. Od tih glavnih 60% gotovo da ništa nije bilo da se nađe. Ili, hajde da ispravim samu sebe, na tolikom popustu se našlo nekoliko jastuka i par drugih sitnica.
IZGUBILI ME
Kako još jednom naglašava, možda ovo nije klasična prevara, ali dovođenje potrošača u zabludu jeste.
- Nije mene niko prevario u konkretnom slučaju. Ali, ne može na taj način da se reklamira popust do 60% ako makar polovina robe nije toliko snižena. Ne znam, meni je to zaista nerazumljivo. U svakom slučaju, ja u JYSK više neću ući, a verujte mi, isto ću preporučiti i svim svojim prijateljima i poznanicima. Pa neka rade i dalje na taj način - navodi Sofija i zaključuje:
- Mene su kao mušteriju izgubili, nadam se da će isto proći i s drugima.
Na pitanja koja smo poslali kompaniji JYSK odgovore do zaključenja ovog izdanja nismo dobili. T. B.
Jeftinije po redovnoj ceni nego na sniženju
Podsetimo, Srpski telegraf je i ranije pisao o lošim manirima kompanije JYSK. Tada su, takođe, marketinškim trikom, pokušali da plasiraju lažno sniženje. Evo šta smo tada čuli od jedne naše čitateljke:
- Otišla sam u obližnji autlet JYSK i na ulasku me je sačekala reklama "specijalna akcija". U ponudi je bio komplet sto bastrup i stolice ravnebake. Kako je bilo navedeno, ukoliko se uzme komplet navodno snižena cena je bila 66.999 dinara. Pored toga, stajala je i pojedinačna cena proizvoda, po kojoj je sto koštao 35.000, a stolica 5.500 dinara po komadu. Prostom matematičkom računicom može se utvrditi da je pojedinačna kupovina za gotovo 10.000 dinara manja od lažne akcijske ponude.
BONUS VIDEO