OVO SU NOVE PROMENE VEZANE ZA PRAVA PUTNIKA! Zbog neprilika tokom letnjeg perioda, Ministarstvo turizma pokrenulo novi modul za ZAŠTITU PUTNIKA!


IZVOR: Republika - 29.09.2023 | 00:33


Glavni cilj je edukacija putnika i građana o pravima prilikom putovanja.

OVO SU NOVE PROMENE VEZANE ZA PRAVA PUTNIKA! Zbog neprilika tokom letnjeg perioda, Ministarstvo turizma pokrenulo novi modul za ZAŠTITU PUTNIKA! OVO SU NOVE PROMENE VEZANE ZA PRAVA PUTNIKA! Zbog neprilika tokom letnjeg perioda, Ministarstvo turizma pokrenulo novi modul za ZAŠTITU PUTNIKA! Foto: Profimedia, Shutterstock, Privatna arhiva
OVO SU NOVE PROMENE VEZANE ZA PRAVA PUTNIKA! Zbog neprilika tokom letnjeg perioda, Ministarstvo turizma pokrenulo novi modul za ZAŠTITU PUTNIKA!

Dunja Đenić, pomoćnica ministra turizma gostujući u "Jutro na Blicu" istakla je da je veoma važno da putnici budu upućeni u svoja prava.

Kako se ove godine pokazalo da je mnogo nepredvidivih situacija vezanih za turizam poput otkazivanja letova, štrajka na aerodromima, ali i problema sa turističkim agencijama, od oktobra su uvedene promene u unapređenom sistemu zaštite građana.

- Sezona je zaista bila izuzetno turbulentna. Kada govorimo o našim turistima koji su putovali van granica naše zemlje, zaista su imali određene neprilike, pre svega izazvane elementarnim nepogodama i onog što se dešavalo u Grčkoj. Bilo je i poplava, bile su velike padavine, imali smo određene požare na pojedinim destinacijama, ali hvala Bogu, sve se završilo u najboljem mogućem smislu i naši putnici su obezbeđeni, vraćeni u Srbiju, zdravi i bezbedni što je nama bilo svakako najvažnije - kaže Dunja Đenić.

U jutarnjem programu "Blic" TV osvrnula se i na probleme sa radom agencija.

- Imali smo i određene probleme sa radom agencija, kada pominjemo i zloupotrebe, odnosno nepravilnosti u radu, pre svega sa dve agencije koje su subagenti, odnosno posrednici u prodaju turističkih putovanja i ono što je bitno jeste da smo mi radili na tome u prethodnom periodu, da omogućimo jedno unapređenje sistema zaštite samih potrošača, odnosno samih putnika kao korisnika. Ono što smo radili jeste da smo u okviru našeg centralnog informacionog sistema za ugostiteljstvo i turizam uradili jedan novi modul koji se tiče rada turističkih agencija - kaže Đenić.

Navodi da je cilj edukacija putnika i građana o pravima prilikom putovanja.

- Cilj je pre svega da i pre početka rada samog modula i edukacija naših putnika, odnosno građana, da znaju kakva su njihova prava i da znaju šta zapravo imaju od svojih prava i šta treba da sačuvaju od dokumentacije kada ugovaraju i kupuju putovanja - kaže Đenić.

Građani se u svakom momentu mogu obratiti Ministarstvu turizma i sektoru Turističke inspekcije za svaki problem koji imaju, naglašava zamenica ministra turizma.

- Složila bih se da građani ne treba da poznaju prava i da izučavaju zakon, zato postoji i Ministarstvo, i sektor Turističke inspekcije, koje se u svakom slučaju i svakom momentu mogu obratiti za neodređenje i zaštitu svojih prava, ali važno je da budu edukovani u određenom segmentu, da znaju šta zapravo dokumentacija agencije dužna da im da. Znači moraju znati da moraju dobiti ugovor kao potvrdu o uplaćenom turističkom aranžmanu, da moraju dobiti potvrdu o garanciji putovanja, kojom zapravo garantuje zaštitu svojih prava u slučaju neispunjavanja određenih segmenata ugovora. Pored toga, važno je da dobiju i fiskalni račun - objasnila je Dunja Đenić.

BONUS VIDEO