NAŠA ZEMLJA SE IZ DANA U DAN SVE VIŠE GRADI! Evo KAKO građani komentarišu saobraćajnice, nove puteve i kružne tokove u Srbiji! (VIDEO)
IZVOR: Republika/A.G. - 04.12.2023 | 10:00
Kako bismo čuli kako građani komentarišu velike promene u infrastrukturi, sproveli smo anketu i evo odgovora!
Srbija je u poslednjih 10 godina uradila mnogo na razvoju infrastrukture, pre svega saobraćajne i komunalne. Da ovo nisu samo slova na papiru, dokaz je i što veći broj uspešno realizovanih projekata.
Tim povodom sproveli smo anketu, a evo kako građani komentarišu izgradnju puteva, saobraćajnica i kružnih tokova u Srbiji.
- Zanimljivo je, ne znam šta da Vam kažem. Lepo je s jedne strane, s druge strane je haotično, remeti svakodnevni život i često je mač sa dve oštrice - govori Blaga Lazić (40) za Republiku.
Našu prvu sagovornicu smo takođe i pitali da li se vozila nekim od novih puteva i ako jeste, kako joj se čini. Da li se brže stiže na željenu destinaciju?
- Međugradski, da, po gradu nisam toliko vozila, to izbegavam, tako da ne mogu to da komentarišem. Ali da se dve godine radi nešto u centru grada, kao što se redovno radi, iskreno, nisam sigurna da je najpametnije i verujem da bi moglo bolje da se organizuje - dodaje Blaga.
Kako bismo iz prve ruke dobili informacije, pitali smo i taksistu Jovana Stefanovića (59), koji, kako kaže, često i pored svakodnevnih gradskih petlji, često koristi i novoizgrađene puteve.
- Nisu loše saobraćajnice. Vrlo su korektne, vrlo dobro urađene, samo su pristupi saobraćajnicama i silasci sa tih saobraćajnica i dalje sporni, nisu prošireni i to bi trebalo malo poboljšati - naglašava Jovan za naš portal.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić naveo da je do 2012. naša zemlja imala 596 km auto-puteva, dok se sada približava cifri od 1.000 km.
Dodao je da se planira izgradnja još 750 km auto-puteva i brzih saobraćajnica, što će učiniti da cela Srbija bude saobraćajno povezana a i da investitori lakše dolaze i da se grade fabrike, razvija turizam.
Foto: MGSI Predrag Mitić
- Definitivno mislim da je pozitivno što se radi na razvoju infrastrukture i kružnih tokova. Manje su gužve, definitivno, na autoputevima, ali činjenica jeste da se većinski stanovništvo bazira u Beogradu i da treba još raditi na izgradnji. Moje mišljenje jeste pozitivno i nadam se da će se raditi u budućnosti još više - rekla je Maja Japundžić (24), studentkinja germanistike.
Ono što mladima predstavlja jedan od većih problema je i dalje velika gužva u Beogradu kada je u pitanju gradski prevoz, pogotovo ako je u pitanju prelaženje preko beogradskih mostova, na šta su se osvrnule i naše sagovornice, maturantkinje jedne muzičke škole.
- U suštini i nisam baš zadovoljna, moglo bi to da se poboljša. Gužva je i dalje ista, put u Zemunu se i dalje gradi, nema prevoza - govori T.P. za Republiku.
I.M. je dodala da je veći problem kod ljudi koji žive na nekim udaljenijim delovima grada, upravo zbog većih gužvi.
- Mislim da bi svakako to moglo da se poboljša i za one koji nemaju svoj auto, već su prinuđeni da se voze gradskim prevozom.
Pored izgradnje saobraćajnica i puteva, takođe su u planu i kružni tokovi, koji će dosta uticati na smanjenje gužve u saobraćaju i samim tim, omogućiti olakšanu vožnju.
Predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić obišao je lokaciju buduće saobraćajnice, koja će novim kružnim tokom ispred Brankovog mosta obezbediti spajanje sa Ulicom Vladimira Popovića i čime se uz niz proširenja bulevara očekuje znatno rasterećenje saobraćaja u Novom Beogradu.
Foto: beoinfo.rs
- Suštinski je projekat te saobraćajnice završen. Pokušaćemo da je uradimo na način da ne mora dodatno da se sređuje kada se sutra bude gradio novi most. Saobraćajnica će imati po dve trake sa svake strane, a radovi na kružnom toku sačekaće da se krene u realizaciju projekta novog mosta i tunela. Pokušavamo da „prokrvimo” saobraćajni sistem grada, da ga proširimo i uprostimo tamo gde god je to moguće, ali i da stavimo što veći broj kružnih tokova. To je evropski standard već više od trideset - četrdeset godina, kako bi semafori ostali samo tamo gde je to neophodno - istakao je Aleksandar Šapić.
BONUS VIDEO