DETALJNO UPUTSTVO ZA ELEKTRONSKO PRIJAVLJIVANJE PDV-A: Evo od kada važi i koji je rok za istek poreskog perioda
IZVOR: D.B. - 09.01.2024 | 13:53
Ovo obuhvata implementaciju funkcionalnosti za integraciju sa informacionim sistemom Uprave carina i Sistemom za upravljanje fiskalizacijom.
Od 1. januara 2024. godine, stupaju na snagu izmenjene odredbe Zakona o elektronskom fakturisanju koje se odnose na elektronsko evidentiranje obračuna PDV. Ove izmene će se primenjivati počev od prvog kvartala 2024. godine, što je propisano novim uputstvom Ministarstva finansija za elektronsko evidentiranje PDV u Sistemu elektronskih faktura (SEF).
Elektronsko evidentiranje PDV i prethodnog poreza
Ministarstvo finansija je propisalo da elektronsko evidentiranje PDV predstavlja neophodan preduslov za korišćenje SEF-a radi omogućavanja preuzimanja podataka relevantnih za pripremu preliminarne poreske prijave PDV. Ovo obuhvata implementaciju funkcionalnosti za integraciju sa informacionim sistemom Uprave carina i Sistemom za upravljanje fiskalizacijom.
Obaveze obveznika i rokovi
Obveznici elektronskog evidentiranja obračuna PDV i elektronskog evidentiranja prethodnog poreza su dužni da to učine u roku od deset dana po isteku poreskog perioda. U slučaju promene koja utiče na elektronsko evidentiranje obračuna PDV ili elektronsko evidentiranje prethodnog poreza, obveznici PDV su dužni da izvrše korekciju u roku za podnošenje poreske prijave za taj poreski period.
Praktična primena
Korisnici SEF-a mogu pristupiti elektronskom evidentiranju obračuna PDV putem opcija "Pojedinačna evidencija PDV" ili "Zbirna evidencija PDV" u glavnom meniju na korisničkom interfejsu. Unos podataka može vršiti samo osoba kojoj je dodeljena uloga administratora.
Ovim izmenama se unapređuje efikasnost i transparentnost sistema elektronskog fakturisanja, što će doprineti boljoj kontroli i praćenju PDV i prethodnog poreza.
BONUS VIDEO: