KOJOJ GRUPI VAŠE DETE PRIPADA? Od sada u školama profesori decu dele na ČETIRI TIPA - Razredni pored povišice, i dosijea dobija još jednu VAŽNU ULOGU!


IZVOR: D.B. - 16.01.2024 | 09:54


Mirjana Marković, psihološkinja iz Centra za dečju psihologiju, ističe da je veliki teret na nastavnicima i učiteljima, jer će biti teško dobiti potrebnu edukaciju za ocenjivanje ponašanja učenika.

Foto: RINA
KOJOJ GRUPI VAŠE DETE PRIPADA? Od sada u školama profesori decu dele na ČETIRI TIPA - Razredni pored povišice, i dosijea dobija još jednu VAŽNU ULOGU!

Od ovog meseca, razredne starešine u školama širom Srbije dobijaju dodatnu povišicu i preuzimaju još odgovorniju ulogu u svakodnevnom školskom radu. Ministarka prosvete, Slavica Đukić Dejanović, istakla je da će razredne starešine imati obavezu da češće i transparentnije prate šta se dešava sa njihovim učenicima, te da će praktično praviti dosijee o svakom đaku.

Slavica Đukić Dejanović, ministarka prosvete, istakla je nedavno da roditelji beskrajno vole svoju decu, ali da često nemaju objektivan ugao gledanja, te da razredne starešine imaju sve veću ulogu jer, iako ne mogu da poznaju u dušu svakog od 30 učenika u odeljenju, poznaju 4 različita tipa dece:

prosečnu decu,

decu koja su povučena u sebe,

decu koja su vrlo otvorena,

decu koja su sklona pravljenju i nekih incidentnih situacija.



Razredni pravi dosijee đaka

Borko Petrović, profesor engleskog jezika i književnosti iz Paraćina, ističe da je ova novina važan korak ka boljem praćenju i razumevanju učenika. On smatra da je ova odluka Ministarstva prosvete došla nakon masovnog ubistva u OŠ "Vladislav Ribnikar", te da je pritisak i odgovornost na razrednim starešinama sada još veća.

Brojčano ocenjivanje vladanja

Darko Eger, direktor novobeogradske OŠ "Kneginja Milica", ističe da je na razrednim starešinama oduvek bila velika odgovornost, ali da je sada ona još veća. On naglašava da će brojčano ocenjivanje vladanja proisteći iz dosadašnjeg izricanja vaspitno-disciplinskih mera, te da će ta ocena ulaziti u prosek od drugog razreda.

Teško je podeliti dečju ličnost

Mirjana Marković, psihološkinja iz Centra za dečju psihologiju, ističe da je veliki teret na nastavnicima i učiteljima, jer će biti teško dobiti potrebnu edukaciju za ocenjivanje ponašanja učenika. Ona takođe napominje da se deca različito ponašaju u školi i kod kuće, te da je važno da se način učenja modernizuje kako bi se prilagodio današnjim generacijama.

U zaključku, nova uloga razrednih starešina u školama predstavlja važan korak ka boljem praćenju i razumevanju učenika, ali će zahtevati dodatne napore i edukaciju kako bi se uspešno sprovele promene u praksi.

BONUS VIDEO: