KAKO JE UOPŠTE DOŠLO DO OVOGA? Mariji prvo crkla veš mašina, pa šporet, a onda i frižider: Evo kako majstori objašnjavaju ovaj PROBLEM!


IZVOR: D.B. - 30.01.2024 | 09:54


Procenjuje se da kupci svake godine gube oko 12 milijardi evra zbog kupovine novih uređaja umesto popravke starih.

Foto: shutterstock
KAKO JE UOPŠTE DOŠLO DO OVOGA? Mariji prvo crkla veš mašina, pa šporet, a onda i frižider: Evo kako majstori objašnjavaju ovaj PROBLEM!

Kupci u Srbiji svake godine podnose više od 1.000 žalbi na neispravne tehničke aparate. Najviše se žale na male uređaje i kućne aparate kao što su mobilni telefoni, mašine za pranje veša, štampači, usisivači i frižideri. Mnogi se pitaju zašto se moderni aparati kvare tako brzo, čak i pre isteka garancije.

Evropski parlament za pravo potrošača

Evropski parlament je izglasao pravo potrošača na popravku uređaja, što bi trebalo da produži garantne rokove, učini servis jeftinijim i rezervne delove dostupnijim. Međutim, dok ove mere ne stupe na snagu u praksi, potrošači se i dalje suočavaju sa brojnim izazovima.

Iskustvo jedne potrošačice

Marija S. (40) i njen suprug su za manje od godinu dana morali da kupe gotovo sve nove ključne uređaje u svom stanu. Nakon renoviranja stana, kupili su nove uređaje kod ovlašćenih prodavaca. Međutim, ubrzo su počeli da se kvariti - prvo mašina za sudove, zatim indukciona ploča, pa čak i frižider.

Problem sa servisom i popravkom

Marija se žali na dugotrajnost procesa popravke, gde je često čekala nedeljama da majstori dođu i otklone kvarove. Čak i kada bi aparat bio popravljen, često se dešavalo da se ponovo pokvari, što ih je primoralo da kupuju nove uređaje.

Gubici potrošača i problem otpada

Procenjuje se da kupci svake godine gube oko 12 milijardi evra zbog kupovine novih uređaja umesto popravke starih. Osim finansijskih gubitaka, stvara se i velika količina elektronskog otpada, što je dodatni ekološki problem.

Zakonski okviri za garantne rokove

Prema zakonu, prodavci i proizvođači su dužni da obezbede besplatan servis u okviru garantnog roka, a u nekim slučajevima čak i zamenski uređaj ako je popravka predugačka. Međutim, ova prava često nisu adekvatno sprovedena u praksi.

U zaključku, problemi sa neispravnim tehničkim aparatima i dalje predstavljaju izazov za potrošače u Srbiji, te se očekuje da će donošenje novih mera u skladu sa evropskim standardima poboljšati situaciju i zaštititi prava potrošača.

BONUS VIDEO: