IZBELJIVAČI ZUBA PRIZNALI DA LAŽU! Ovo još nismo videli: Zasipaju potrošače fejk snimcima, a to čak i ne kriju!
IZVOR: Republika/J.B. - 13.02.2024 | 18:00
Ljubičasti serum V34 firme "Helo smajl", navodno, skida čak i boju s ambalaže raznih proizvoda, ali oprez, reč je o klasičnoj obmani
Marketinške poruke za tzv. ljubičasti serum "iskaču iz frižidera", a mi vam otkrivamo pravo stanje stvari i pomažemo vam da vas ne dovedu u zabludu.
Reklame firme "Helo smajl" (Helo smile), na kojoj svojim proizvodom, navodno, izbeljuju obojene ambalaže raznih proizvoda (žute), pa i limun, sigurno ste do sada morali da vidite na društvenim mrežama. U pitanju je V34 serum ljubičaste boje, za koji iz ove firme tvrde da vam ekspresno od žutih i obojenih napravi kreč bele zube.
U reklamama koriste žutu kesicu majoneza, kesicu za čips, omot čokolade, a u jednom klipu, navodno, izbeljuju i koru limuna. Sve to, navodno, traže pratioci na Tik-toku, a oni im (kao) izlaze u susret.
Međutim, tu nastaje problem...
Najprostije rečeno: brzinsko beljenje serumima ne postoji. Reč je, dakle, o čistoj prevari potrošača, što su nam, uostalom, na kraju iz pomenute firme potvrdili.
OBJAŠNJAVANJE
Da su u svojim reklamama izneli neistinite informacije govori najpre to što serum ipak ne deluje onako kako je to prikazano. Dakle, ne prodire u dublje slojeve zuba, već površinski, i na sve to ne traje kao klasično izbeljivanje u stomatološkim ordinacijama.
- Naš proizvod V34 serum, koji vas zanima, izbeljuje zube koristeći tehnologiju korekcije boje. Korekcija boja počinje na krugu boja, gde su ljubičasta i žuta komplementarne boje jedna naspram druge. Primenom V34 seruma neutrališu se žuti tonovi na zubima i poništavaju se, otkrivajući svetliju nijansu bele boje. Ova tehnologija funkcioniše slično poput ljubičastog šampona za kosu, samo je tehnologija prilagođena za oralnu upotrebu - kazali su nam iz firme "Helo smajl" i dodali:
- S obzirom na to da se radi o tehnologiji korekcije boja, serum čak i ne prodire u samu strukturu zuba već vrši prikrivanje žutih tonova na samoj površini zuba.
Ono što je, međutim, problem jeste to što je, kao što sami kažu, izbeljivanje prikazano na društvenim mrežama fejk (dramatizacija, kako su napisali u odgovoru).
- Što se tiče skidanja žute boje s ambalaža proizvoda, kao što sam vam napomenuo u telefonskom razgovoru, u pitanju je dramatizacija, što smo i naveli u komentarima, a proizvode koje belimo nismo birali mi već pratioci na Tik-toku, koji u komentarima pišu šta bi voleli da izbele - dodao je čovek iz firme s kojim smo razgovarali.
Međutim, uvidom u komentare i opise videa, videćete i sami da nigde nije naznačeno da je reč o dramatizaciji (čitajte prevari).
Šta je još ovde problem?
"Helo smajl" koristi u svojim klipovima brendove za čiju upotrebu u reklamama nisu prethodno dobili dozvolu.
To nam je potvrđeno u telefonskom razgovoru, u kom je rečeno da nisu tražili dozvole jer "nam beljenje određenih proizvoda traže pratioci na društvenim mrežama, a mi im izlazimo u susret". E baš dobro opravdanje. Jedva čekamo sudiju koji bi ga čuo na sudu u slučaju eventualnog zahteva za naknadu štete.
MIMO PRAVILA
Nakon što su nam iz firme "Helo smajl" priznali da su im snimci fejk, kontaktirali smo s Markom Dragićem iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS).
- U pitanju je u potpunosti obmanjivanje korisnika ukoliko nije naznačeno da je u pitanju ilustracija, dramatizacija ili nešto slično. Uvek, ako je to u pitanju, mora da bude jasno istaknuto i napisano. U suprotnom, to je dovođenje potrošača u zabludu. Oni reklamom privlače pažnju, a korisnici nisu upoznati sa svim svojstvima proizvoda - kazao je za naš portal Dragić i dodao:
- U ovakvim slučajevima, to je posao za tržišne inspektore. U pitanju je obmanjujuća poslovna praksa koja treba da bude sankcionisana.
Zubari apeluju: Zube izbeljujte samo u ovlašćenim ordinacijama
Kako je za naš portal ranije rekao stomatolog Veljko Drecun, sa svim proizvodima koji se prodaju preko interneta treba biti oprezan.
- Generalno, kao i za bilo koje lečenje, to nije pametno raditi na svoju ruku, bez konsultacije s lekarima - istakao je on i dodao:
- Treba biti oprezan. U principu sam protiv prodaje medicinskih sredstava preko interneta, ne samo sredstava za izbeljivanje, nego uopšte, ja bih to sankcionisao vrlo oštro. U apoteci i po savetu, sve drugo je mačka u džaku.
BONUS VIDEO: